אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לעיריית ת"א נמאס: יוצאת למאבק בבלגן הקורקינטים צילום: דוד הכהן

לעיריית ת"א נמאס: יוצאת למאבק בבלגן הקורקינטים

הקורקינטים והאופניים להשכרה חוסמים מדרכות וחניות, והעירייה פירסמה הנחיות לחברות המשכירות; בין הכללים: איסור לקבץ יחד מעל 2־3 כלים, מלבד ליד מרכזי תחבורה וספורט

19.02.2019, 08:12 | אודי עציון

גם לעיריית תל־אביב נמאס מהקורקינטים והאופניים להשכרה הזרוקים ברחבי העיר, וחוסמים לעתים מדרכות וחניות.

קראו עוד בכלכליסט

במכתב שנשלח בסוף ינואר לחברות המשכירות כלים שלא מחוברים לתחנות עגינה - כמו ווינד ובירד, שמשכירות קורקינטים חשמליים, ומובייק, שמשכירה אופניים – היא מאיימת לנקוט אמצעים משפטיים ואף להחרים כלים אם יופרו כללים עירוניים חדשים.

   , צילום: עיריית תל אביב צילום: עיריית תל אביב    , צילום: עיריית תל אביב

קורקינט בירד בת"א, צילום: דוד הכהן קורקינט בירד בת"א | צילום: דוד הכהן קורקינט בירד בת"א, צילום: דוד הכהן

במכתב בחתימת יאיר אמר, סגן מנהל אגף הפיקוח, מוזהרות החברות כי "פעילותכם במרחב הציבורי בתחום תל־אביב־יפו מתקיימת ללא היתר ונבחנת בימים אלו בידי העירייה". המכתב מפרט דרישות מהחברות לגבי מיקום חניות האופניים בעיר, אותן יידרשו לאכוף מול לקוחותיהן. בניגוד לשירות השכרת האופניים העירוני תל אופן, שנשען על תחנות עגינה קבועות לשם חוזרים האופניים בתום ההשכרה, חברות אלו מפזרות את הכלים ברחבי העיר, והלקוחות יכולים לאסוף ולהשאיר אותם בכל מקום.

בין הדרישות שמפרטת העירייה: אין לחסום או לגרום הפרעה במעברים ציבוריים, ויש להקפיד להשאיר מעבר חופשי ברוחב שני מטרים לפחות על המדרכה. עוד דורשת העירייה כי הכלים לא יושארו במרכז מדרכות, אלא רק צמוד לקירות ולאבני שפה. על הכלים שלהן נאסר לחסום כניסות לבתים, תחנות אוטובוס וכניסות למבנים, ויש להעמידם במרחק של שני מטרים לפחות מבתי עסק וחלונות ראווה.

כן דורשת העירייה שכלים לא יושארו בגינות ציבוריות, שטחי שבילי אופניים וחניות. ודרישה מהותית, לאור נטיית החברות לפזר את הכלים במקבצים גדולים ליד אתרים ציבוריים: אין להשאיר מעל 2־3 כלים יחד, מלבד במקומות הבאים: בכניסה לתחנות הרכבת; בכניסה למרכזי תחבורה, כמו מסוף רדינג, ארלוזורוב, מרכזית ומסוף כרמלית; ובכניסה למוסדות ספורט כמו אצטדיון בלומפילד, היכל מנורה מבטחים, אצטדיון הספורט בהדר יוסף והיכל שלמה סיקסט.

העירייה מזהירה את החברות כי אם תיאלץ להחרים כלים, היא תחייב אותן בהוצאות פינוי ואחסנה.

למכתב קדמו תלונות רבות מתושבים על המטרד שיוצרים הכלים, שמנגד זוכים לפופולריות בקרב תושבים אחרים ומבקרים בעיר, לאור קשיי התנועה והחניה בה. חברות ההשכרה יצטרכו כעת להפעיל סדרנים, ולצאת לקמפיין הסברה למשתמשים וגם ל"צפרים" – שאוספים בתשלום את הכלים לטעינת לילה, ומחזירים אותם בבוקר לרחוב.

בעולם אירע לא פעם שתושבים זועמים זרקו לפח או לים כלים שחסמו את דרכם. גם חלק מהעיריות שבהן פועלות החברות עשו זאת.

תגיות

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
מהלך אלים של חולדאי לחסל את המתחרים של תל אופן?
אלימות נגד אזרחים שקושרים אופניים ברחוב היה יריית הפתיחה במחסום הראשון של תל אופן, אזרחים שקשרו אופניים לעצים ועמודים הגיעו הביריונים של חולדאי, חתכו שרשראות ומכרו אותם לסוחרי מתכת... עכשיו חולדאי רואה שאנשים מעדיפים קורקינט ממונע אז במקום לשדרג את תל אופן ולהפוך אותו לחשמלי, העדיף חולדאי להמשיך את הקו המאיים ולפגוע בחברות שרוצות להביא פתרון ירוק, זול נוח וזמין לתושבי העיר. חולדאי מאיים, אבל בקרוב יחרים קורקינטים שיחנו במרחב הציבורי, כדי לחסל את המתחרים של תל אופן,
הממונה על המונופול  |  21.02.19
לכל התגובות