אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ברלין

"השאלה לגבי רכב אוטונומי היא לא מתי זה יקרה אלא מה יקרה אחרי זה"

כך אמר אלכסנדר סטנובסקי, מנהל NeXt Scouting בדיימלר, בוועידת ברלין של "כלכליסט". ת'ילו קוזלובסקי, מנכ"ל פורשה דיגיטל, סיפר איך מותגי רכב צריכים להסתגל לשינויים הצפויים בשוק הרכב: "אנחנו בוחנים מודלים חדשים, דרכים חדשות לחוות את המכונית שלנו"

19.02.2019, 15:31 | עומר כביר, ברלין

"השאלה לגבי רכב אוטונומי היא לא מתי זה יקרה אלא מה יקרה אחרי זה, איך זה ישפיע על תעשיית הרכב ואילו פתרונות אפשר יהיה לבנות על בסיס צי רכבים אוטונומיים" – כך אמר אלכסנדר סטנובסקי, מנהל NeXt Scouting בדיימלר, בוועידת ברלין של "כלכליסט". סטנובסקי דיבר בפאנל על חדשנות בתעשיית הרכב, שאותו הנחה בן קמינסקי, שותף בטארגט גלובל.

סטנובסקי סיפר איך הגישה של דיימלר לחדשנות השתנתה בשנים האחרונות: "בעבר עבדנו עם חברות, אפילו לא קראו להן סטארט-אפ הן פשוט היו שם, דרך ספקים כדי לשלב את הטכנולוגיה שלהם. זו היתה הגישה. תמיד היהו לנו קשרים עם חברות חדשות, אבל לפני ארבע שנים החלטנו להקים מרקטפלייס שבו מחלקות שונות שלנו יוכלו להציף רעיונות ולעשות פיילוטים עם סטארט-אפאים. בהמשך פתחנו את המרקטפלייס לשותפים אחרים בתחום הרכב והרחבנו אותו משטוטגרט לסין, סינגפור ארה"ב ועוד. יצרנו רשת חדשה של רעיונות, כשהדרישה היחידה היא לעשות את זה מהר מאוד".

ת'ילו קוזלובסקי, מנכ"ל פורשה דיגיטל, סיפר איך מותגי רכב צריכים להסתגל לשינויים הצפויים בשוק הרכב. "אנחנו בוחנים מודלים חדשים, דרכים חדשות לחוות את המכונית שלנו", הוא אמר. "פורשה היא חווית נהיגה, זה לא רק להגיע מ-א' ל-ב' אלא איך להגיע לשם. אנחנו עושים הרבה ניסויים עם מודלים שונים. פורשה פספורט הוא מודל מנוי שמאפשר לשלם סכום חודשי קבוע ולהחליף רכב בתהאם לצרכים. בשנה האחרונה השקנו פיילוט של שירות שיתוף רכב מובסס P2P. אנחנו עובדים עם חדשנים בתחום, והרבה סטראט-אפים, כדי ליצור את האפשרויות הנוספות על מנת שתמיד נוכל לספק את הפתרון הנכון בזמן הנכון".

על האופן שבו פורשה יוצרת סביבה נכונה לחדשנות אמר קוזלובסקי: "אנחנו לא עושים משהו מיוחד. אנחנו רוצים לעבוד עם אנשים מעניינים שיוצרים משהו שלא היה שם קודם. אנחנו מחפשים אנשים שחושבים כמונו, אנחנו לא יכולים לפנות לכולם אבל לרוב חברות פונות אלינו. יש לנו אלף פניות מחברות שונות. אנחנו בוחנים הכל בניסיון למצוא חברות מתאימות, עושים פיילוטים, הוכחות היתכנות. אם אנחנו חושבים שזה יעזור אנחנו משקיעים, אבל יותר חשוב זה שאנחנו חושפים אותן לרשת הקשרים שלנו".

חברי פאנל הרכב בוועידת ברלין , צילום: אוראל כהן חברי פאנל הרכב בוועידת ברלין | צילום: אוראל כהן חברי פאנל הרכב בוועידת ברלין , צילום: אוראל כהן

סיגלית קלימובסקי, שותפה בגרוב ונצ'ורס, סיפרה איך היא מסייעת לסטארט-אפים שהיא משקיעה בהם להתחבר למותגים בינלאומיים. "כשהקמנו את הקרן החלטנו להתמקד בהשקעות בתחומי בינה מלאכותית וביג דאטה. ישראל מאוד מיוחדת בתחומים האלו, יש הרבה ידע שמגיי מאוניברסיטאות ומפעילויות שונות של כוחות ההגנה. כשאנחנו בוחנים את המייסדים שלנו, אנחנו צריכים לוודא כמה דברים: שהטכנולוגיה ייחודית, שאפשר לפתח ולהטמיע אותה, כי לפעמים היא רק רעיון או קונספט, ולבדוק מה התעשיות או תרחישי השימוש שרלוונטיים אליה. אנחנו אוהבים טכנולוגיות קשה להטמיע כי הם הרבה יותר ייחודיות", אמרה.

ראובן ספינר, שותף השקעות בקונטיננטל ונצ'ורס, הסביר איך משלבים חדשנות בארגון גדול. "בכל ארגון יש דילמה של איך להכניס חדשנות מבחוץ, כי תמיד יש התנגדות מצד המומחים הפנימיים", הוא אמר. "אנחנו רוצים למצוא חדשנות שלא קורת בתאגיד. אחנו רוצים לעבוד עם סטארט-אפים צעירים. יש כך כך הרבה מידע שמגיע מעולם הרכב שפתרונות כמו מוביליות כשירות הופכים לחשובים וחדשנות חיצונית יכולה להיות חשבוה לדחיפה הגידול בחברה. צריך לבחן לא רק עסקים קיימים אלא לגדול עם השוק ולמצוא דרכים לספק ערך למכוניות".

ד"ר מיכל וקרט וולקין, מנהלת Lear Innovation Ventures Israel, אמרה שהגישה של החברה לחדשנות התפתחה בצורה דרסטית בשנתיים האחרונות: "היא נכנסת לתחום שמבוסס על עבודה עם סטארט-אפים חיצוניים ורכישות רבות יותר. אנחנו נראה שוק שמונע על ידי צרכנים, ואנחנו חושבים איך צריכה להיראות מכונית ללקוח שהוא לא הבעלים שלה אולי, אבל צריך לקבל גישה טובה אליה. אנחנו בוחנים מושבים ניסיוניים, אנחנו ספק המושבים הגדול בתעשייה. איך צרכן ייכנס למכונית וירגיש שהיא שלו, איך הוא ירגיש בטוח מבכונית אוטונומית, איך הוא ירגיש נוח יותר, איך הוא יקבל יותר שירותים. אנחנו עובדים לצורך זה עם סטארט-אפים וגם על בסיס חדשנות פנימית. יש לנו מושבים שיוכלים להסתובב לכיוונים שונים, או לנטר דופק לב ונשימה.

"החלק השני של המהפכה הוא קישוריות. הנוסע צריך להרגיש מחובר לסביבה. אנחנו רוצים לספק פלטפורמה עם קישוריות מלטה, ורכשנו חברת תוכנה שמפתחת אלגוריתם לשיפור הדיוק של GPS. לאחרונה השקנו פלטפורמת חדשנות שמאפשר להכניס חדשנות מבחוץ כבר עם סטארט-אפים בשלב סיד, באמצעות שיתופי פעולה עם חברות אחרות. אנחנו גם משקיעים, רוכשים, ומגדילים את החדשנות של הקבוצות הפנימיות בחברה", אמרה וקרט וולקין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות