אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ברלין

בכיר הבונדסליגה: הטכנולוגיות ידחפו את הכדורגל קדימה

סטפן מרקל, מנהל האסטרגיה התאגידית בליגה הגרמנית, סיפר בוועידת ברלין של כלכליסט על השילוב של כלים טכנולוגיים לשיפור המשחקים והכנסות הליגה, ועל שילובם בליגות אחרות. בנוסף, הציג חברות ישראליות כ-Track160 שמוצריהן השתלבו בליגה

19.02.2019, 18:04 | מאיר אורבך, ברלין

"אנחנו מחפשים השקעות בחברות שמייצרים טכנולוגיות חדשניות לעולם הכדורגל", אמר ד"ר סטפן מרקל, מנהל האסטרטגיה התאגידית בבונדסליג. הוא סיפר בכנס כלכליסט בברלין שהליגה הגרמנית העליונה מחפשת אחר פיתוחים שיאפשרו לה לחדש ולהתקדם.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו היינו הראשונים ליישם את מערכת ההוקאיי, שהפכה בעקבות זאת למערכת הרשמית בכל העולם", אמר. "ב-2006 פתחנו ארבע קטגוריות חדשות: עיבוד הדאטה שנוצר מכדורגל, ספורטקאסט - שידור של כל המשחקים בכל העולם כשאנחנו בעלי המדיה, ייצור תוכן וידאו ואודיו מבוסס קטעים ממשחקים, ומכירת הזכויות לפעילות. אנחנו רואים פעילות דומות בליגות של אירופה: לה ליגה, סריה A והליגה האנגלית כולן עובדות עם חברות חיצוניות אשר מסייעות להן בהתפתחות החיצונית של הליגות".

סטפן מרקל, צילום: אוראל כהן סטפן מרקל | צילום: אוראל כהן סטפן מרקל, צילום: אוראל כהן

לדבריו, לליגה יש 150 אלף שעות שידור כדורגל, מה שמהווה את ארכיון המשחקים הגדול מסוגו. "פיתחנו יכולת להחליף את מערכת הפרסום בכל מקום שבו אנחנו משדרים, וזה מאפשר לנו להציע מערכת שונה בכל מדינה", סיפר. בנוסף, סיפר שהבונדסליג עובדת עם WSC, חברת טכנולוגיה ישראלית המסייעת לה ליצור קטעי וידאו טובים יותר.

באירוע השתתף גם מיקי תמיר מחברת Track160, בה השקיעה הליגה הגרמנית. Track160 מפעילה פלטפורמה לאיסוף וניתוח מידע ממשחקים, שיודעת לעקוב אחר השחקנים והכדור במהלך המשחקים - וכך לנתח את ביצועיהם. "למערכת של Track160 יש פוטנציאל עצום אצלנו", אמר מרקל. "אנחנו מחפשים חברות בתחום האיצטדיונים, חברות בתחום השידורים וחברות שיודעות לספק טכנולוגיות ולחבר אנשים ומדיה" .

תגיות