אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השיטה הבינלאומית למכירת זכיינויות עכשיו בישראל! צילום: Photo by rawpixel.com from Pexels

השיטה הבינלאומית למכירת זכיינויות עכשיו בישראל!

הדרך למצוא בישראל הזדמנויות בזכיינות ללא תיווך

20.02.2019, 12:37 | מאת: המכון הישראלי לזכיינות
זיכיונות מוצעים ומשווקים לרכישה באפיקים שונים. בעולם, נפוצים מספר אפיקים עיקריים: תערוכות זכיינות, פורטלים דיגיטליים או אתרי זכיינות, מתווכים, ויועצים עסקיים בתחום הזכיינות.

איך מפרסמים בעולם הזדמנויות בזכיינות?

בארה"ב ובאירופה, רוב הזכיינויות נמכרות באמצעות אתרים למכירת זכיינות, שם יכולות חברות מזכות לפרסם ישירות לקהל העסקי הרחב את ההזדמנויות העסקיות המוצעות. אתרי זכיינות פועלים בכדי לסייע לרשתות להיחשף מצד אחד, ומהצד השני – מנגישות לזכיינים פוטנציאליים את ההזדמנויות הקיימות (במקום שיחפשו אותם במקומות רבים ושונים). כך, רשתות או עסקים הרוצים להתפתח באמצעות זכיינים יכולים להיחשף בפני זכיינים פוטנציאליים, וזכיינים יכולים לגלות ולהכיר הזדמנויות עסקיות, במקום אחד מרוכז ויעיל. כך, חברה מזכה תפרסם במיני-אתר (מיני-סייט) בתוך אתר הזכיינות מידע ראשוני (אך מספיק מפורט) שיאפשר לזכיין להתרשם מההזדמנות העסקית. הפרטים שיזין זכיין פוטנציאלי בבקשה לקבלת פרטים מהרשת נשלחים ישירות לחברה המזכה. זו בעצם נקודת מפגש וירטואלית, יעילה ונגישה בין מזכים לזכיינים.

אחד מאתרי הזכיינות הגדולים ביותר בעולם הוא האתר של חברת Franchise Direct , המסייע למאות חברות מזכות לפרסם את ההזדמנות העסקית שלהם ב-13 מדינות (כגון ארה"ב, בריטניה, גרמניה, ספרד, הודו וסינגפור). באתרים מסוג זה התקשורת בין חברה מזכה לזכיין הינה ישירה, לכן לא תמיד ישנו צורך בהתערבות חיצונית של מתווכים או יועצים חיצוניים. זכיין שמתעניין ברכישת זכיינות שולח את פרטיו לרשת המזכה, ולרוב – מי שמקבל ומטפל בפנייה הוא נציג של הרשת (ולא צד ג' כגון מתווך או יועץ).

דרך נוספת להיחשף ולהכיר הזדמנויות בתחום הזכיינות היא תערוכת זכיינות. תערוכות כאלו מתקיימות בכל העולם והרשתות מציגות בהם את ההזדמנות העסקית שלהם. שני סוגי מציגים עיקריים מציגים בתערוכות כאלו: רשתות המחפשות זכיינים ראשיים (מאסטר) או זכיינים ראשיים של רשתות שמחפשים זכייני משנה. לתערוכות מגיעים אנשים המעוניינים להקים עסק בזכיינות וזוכים להכיר ולקבל פרטים באופן אישי מנציג הרשת. מניסיוננו, בתערוכות בינלאומיות ניתן לפגוש ולהכיר את בכירי נציגי הרשתות המטפלים בזכיינות ברשת.

 , צילום: Photo from Pexels and Graphics by Eilan Yarimi צילום: Photo from Pexels and Graphics by Eilan Yarimi  , צילום: Photo from Pexels and Graphics by Eilan Yarimi

אז מה קורה בישראל?

בישראל אין תערוכות זכיינות כמו בחו"ל ולרוב, העסקאות מבוצעות דרך מתווכחים או יועצים. כמו כן, ישנם גם כמה משרדי עו"ד המתמחים בזכיינות ומסייעים לשני הצדדים למצוא האחד את השני. בהתאם, רוב הפורטלים ואתרי אינטרנט בהם מפורסמות הזדמנויות לרכישת זיכיונות הקיימים בארץ מופעלים על ידי מתווכים, מתוך מטרה לחבר בין מתעניינים ברכישת זיכיון לרשת המזכה. התוצאה שעסקאות רבות בתחום הזכיינות מקודמות ומתבצעות במעורבות מתווכים ופחות בתוצאה מתקשורת ישירה בין זכיין פוטנציאלי לחברה המוכרת זיכיונות.

את הפער בין התקשורת הנדרשת בין זכיינים למזכים לבין המצב הקיים מנסה המכון הישראלי לזכיינות למלא בהשקת פורטל FRANCHOOSOE. בהשראת השיטה הבינלאומית, FRANCHOOSE נותן במה אלטרנטיבית בישראל לחברות מזכות וזכיינים להתקשר ישירות, ללא מעורבות מתווכים ויועצים. ההזדמנויות המתפרסמות ב-FRANCHOOSE מופנות ישירות אל נציג הרשת המזכה ומאפשר ומעודד תקשורת ישירה.

איך מוצאים זכיינים באמצעות שימוש בפורטלים?

בין אם רשת מחפשת זכיינים בישראל ובין אם בעולם, שימוש בפורטלים היא דרך יעילה ומקובלת. ברוב האתרים ניתן להקים מיני-אתר, שהוא בעצם אתר קטן הממוקד בהזדמנות העסקית אותה רשת רוצה להציע. במיני-אתר ניתן לרוב לפרט את סוג הזיכיון, דמי הזיכיון הנדרשים, מידע על הרשת והיתרונות ברכישת זיכיון מרשת זו. והכי חשוב – אפשרות ליצור קשר ישירות עם הרשת.

אתרי הזכיינות מסייעים לרשתות לפרסם את ההזדמנות, במקום שבעל רשת יפעל ויממן הכל בעצמו. למשל, פרסום באתר זכיינות חוסך את הצורך להקים אתר ייעודי להזדמנות העסקית, לפרסם בכל מדינה ומדינה ולקדם ברשתות חברתיות במדינה המסוימת. בנוסף, אתרי זכיינות נוהגים להציע שירותים משלימים, כגון חשיפה באמצעות ניוזלטר של ההזדמנות העסקית אותה מציעה הרשת לרשימת התפוצה של מפעילי אתר הזכיינות.

במקביל, לאלו המחפשים להקים עסק בזכיינות, זו במה למציאת הזדמנויות בזכיינות. כאשר אתר הזכיינות פועל בשיטה הבינלאומית, הפנייה שלהם מגיעה ישירות אל מנהלי הרשת (ללא מעורבות מתווכים). כך, מי שמתעניין ברכישת זכיינות יכול ליצור קשר ישיר עם גורם ברשת המזכה, לקבל מידע וטיפול אישי מאלו שמפעילים את הרשת.

מדור זכייניסט בכלכליסט, בשיתוף המכון הישראלי לזכיינות ופורטל FRANCHOOSE, מאפשרים חשיפה נוספת של הזדמנויות בזכיינות, ללא תיווך. במדור זכיינות ניתן להיחשף להזדמנויות השונות באמצעות קרוסלת מותגים בדף הראשי של המדור. אלו יובילו למיני-אתר של החברה המזכה ויאפשרו תקשורת ישירה בין הרשת לבין המתעניין.

אם אתם מעוניינים לגדול ורוצים להתפתח, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ואנו נשמח לסייע לכם.

המכון הישראלי לזכיינות עוסק בפיתוח וניהול ארגונים בתחום הזכיינות.

 

אין לראות באמור במדריך זה כל ייעוץ או המלצה.

חזרה לערוץ זכייניסט >>>

 

תגיות