אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יש סיבה שלא הצענו לשלם יותר מרפאל על אירונאוטיקס" צילום: התעשייה האווירית

ראיון כלכליסט

"יש סיבה שלא הצענו לשלם יותר מרפאל על אירונאוטיקס"

מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר הפסיד בקרב על רכישת יצרנית המל"טים, שנמכרה תמורת 850 מיליון שקל, אבל הוא לא מצטער. בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד הוא טוען כי המפעל של החברה בבאר שבע לא ייסגר ופעילותו אף תורחב

21.02.2019, 07:07 | אמיתי גזית

"התעשייה האווירית מתכוונת להרחיב את הפעילות במפעל רמתא באר שבע", אמר מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר בראיון ל"כלכליסט". זהו הראיון הראשון שהעניק שפר לתקשורת מאז נבחר לתפקיד ביוני 2018.

קראו עוד בכלכליסט

העיתוי אינו מקרי, שפר מגיב לפרסומים שבהם נטען כי המפעל בבאר שבע שבו כ־500 עובדים צפוי להסגר. המפעל מייצר ספינות סיור ותקיפה מהירות, ושפר מאשר כי את התחום הזה הם אכן מתכוונים לסגור. אבל הוא מבהיר כי המפעל עוסק בפעילויות נוספות שיישארו ואף יורחבו.

עובדים צריך לחשוש כי יפוטרו?

"אנחנו מחויבים למצוא את הדרך לטפל בעובדים. זה לא חריג שהתעשייה האווירית מניידת עובדים בין תחומי פעילות".

לאיזה כיוונים תתרחבו?

"העתיד מצוי ברובוטיקה. יש לנו הרבה מוצרים מעולמות הניווט והסנסורים. הפוטנציאל בתחום הוא מרחיק לכת. הכוונה היא לכלי רכב אוטונומיים. למה שרק על הכבישים יהיו רכבים אוטונומיים אם אפשר לעשות אותו דבר גם בשדה הקרב?".

נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית, צילום: התעשייה האווירית נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית | צילום: התעשייה האווירית נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית, צילום: התעשייה האווירית

תפתחו רכבים אוטונומיים אזרחיים?

"אנחנו בודקים אפשרויות לנצל את הידע שלנו בניווט אוטונומי ורובוטיקה. אנחנו מסתכלים גם על העולם האזרחי".

היום נחתמה עסקה במסגרתה רפאל ואיש העסקים אביחי סטולר רכשו את חברת אירונאוטיקס תמורת 850 מיליון שק,ל בכפוף לאישור האסיפה הכללית של אירונאוטיקס. ההצעה של רפאל צמחה מ־430 מיליון שקל באוגוסט, לאחר שהתעשייה האווירית הציעה לרכוש את החברה ב־650 מיליון שקל.

האם לדעתך המחיר שרפאל שילמה על אירונאוטיקס היה גבוה מידי?

"הם מאמינים שזה מחיר מתאים, אני לא מכיר את השיקולים שלהם. העובדה היא שהתעשייה האווירית בחרה לא להציע יותר מזה, אחרת אני מניח שהיה קורה משהו. אם זה מה שרפאל בחרו להשקיע, אני מניח שהם חשבו על זה היטב".

מחר צפויה להמריא לירח החללית בראשית שנבנתה בתעשייה האווירית. נראה עוד חללית שהתעשייה האווירית תבנה?

"לתעשייה האווירית יש פוטנציאל להיות חלוצה. הסיכוי שיהיו יותר משימות דומות לירח ולחלל עולה בצורה דרמטית. בעולם מתחילים להבין את הפוטנציאל של משימות של כלים קטנים שמפותחים בדרכים יותר מהירות ויעילות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות