אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש בפייסבוק: חסימת ניטור המיקום כשלא משתמשים באפלקציה צילום: שאטרסטוק

חדש בפייסבוק: חסימת ניטור המיקום כשלא משתמשים באפלקציה

הרשת החברתית מאפשרת מעתה לעצור את איסוף מידע המיקום שלכם בזמן שאינכם משתמשים בה. עד כה, פעל הניטור ברקע ופגע גם בפרטיות הגולשים וגם בזמן הסוללה של הטלפון. כיצד מנטרלים אותו?

21.02.2019, 10:10 | ניצן סדן

פייסבוק הודיעה אמש (ה') על הוספת כלי חדש לשיפור הפרטיות, או במילים אחרות - על שהתירה לנטרל את אחד מרכיבי הריגול שלה: מעתה, ניתן יהיה לחסום את תכונת ניטור המיקום המתמשך באפליקציית האנדרואיד של הרשת החברתית, תכונה שעבדה ללא הרף גם כשלא הופעל היישום.

קראו עוד בכלכליסט

לפי דיווח של the Verge, נחשף הכלי ימים ספורים לאחר שדווח שהחברה השתמשה במידע זה כדי לעקוב אחר עובדים שלה שהוגדרו כסיכון אבטחה, ואחר מתמחים. בעוד גרסת האייפון איפשרה חסימה של ניטור מתמשך, בשל הגדרות מערכת ההפעלה iOS עצמה, באנדרואיד התבצע הריגול בצורה חופשית.

פייסבוק אמורה להציג למשתמשי אנדרואיד הודעה שמבשרת על השינוי, ובה לינק לשינוי מצב המעקב. ואולם, כנראה שההודעה תגיע בעיכוב מסוים, בשל ענייני תרגום ממשקים ומדיניות פריסת עדכונים.

הפרטיות בפייסבוק: שיפור קטן, אך חשוב, צילום: שאטרסטוק הפרטיות בפייסבוק: שיפור קטן, אך חשוב | צילום: שאטרסטוק הפרטיות בפייסבוק: שיפור קטן, אך חשוב, צילום: שאטרסטוק

כמו כן, נראה שבשווקים מסוימים ניתן לבצע את הניטרול ידנית - אך לא בכל המכשירים, גם בגרסאות העדכניות ביותר של האפליקציה. כדי לנטרל ידנית את המעקב, בצעו את הפעולות הבאות:

1. היכנסו לעמוד ההגדרות באפליקציה וביחרו ב-Settings and Privacy ואז באפשרות Settings.

2. היכנסו לתת התפריט Location Settings וביחרו ב-Location Access.

3. כבו את מחוון Background Location.

יכולת חסימת הניטור אמור היא חשובה מאוד, שכן פרטי מיקום משפיעים על מיקוד פרסום וקמפיינים שונים - ופייסבוק מעבירה את המידע לצד שלישי לפי דרישה. שימוש בכלי זה יצמצם את רלוונטיות הפרסום, אך לא ישפיע על היקפו. בנוסף, לפייסבוק יש עדיין כלי ניטור מתמשך שמוטמעים באינסטגרם; הרשת החברתית ניזונה על המידע האישי שלנו, ולא מעוניינת לצמצם את האיסוף שלו ביוזמתה. המהלך הנוכחי הוא תוצאה של לחץ וזעם משתמשים, שלעיתים נדירות מצליחים להשפיע על החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות