אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל הפדופילים: דיסני, נסטלה ואחרות מפסיקות לפרסם ביוטיוב צילום: שאטרסטוק

בגלל הפדופילים: דיסני, נסטלה ואחרות מפסיקות לפרסם ביוטיוב

פלטפורמת שיתוף הווידאו לא מצליחה לאתר תוכן פדופילי, ומשתמש אחד אף פרסם קליפ שמוכיח זאת היטב; בעקבות זאת, הודיעו חברות הענק, ולצידן Epic שמפתחת את פורטנייט ומפרסמים נוספים, שיעבירו את הקמפיינים שלהם לשירותים אחרים

21.02.2019, 11:53 | ניצן סדן

מכה קשה ליוטיוב: דיסני, נסטלה, Epic Games מפתחת פורטנייט ומפרסמים משמעותיים נוספים הקפיאו את הקמפיינים שלהם בשירות, בעקבות פרשה חדשה של הפצת תוכן פדופילי.

קראו עוד בכלכליסט

ראשיתה בסרטון שהפיץ בלוגר בשם מארק ווטסון, בו הראה כיצד מפיצים פדופילים סרטונים שמראים קטינים מתעמלים בלבוש חושפני, בעוד מערכות ניטור התוכן של יוטיוב לא מצליחות לחסום אותם. זאת, בשעה שמשתמשים מתלוננים בעצמם על התוכן האמור ותלונותיהם לא נענות. רשת הפדופיליה שחשף ווטסון הפיצה סרטוני ילדים, לינקים לפרופילים וחשבונות מדיה חברתית שמפיצים תוכן פדופילי, ואף הרוויחה כסף טוב מהפרסום שליווה את הקליפים.  

תוכן בעייתי, ופרסום בתשלום. יוטיוב, צילום: שאטרסטוק תוכן בעייתי, ופרסום בתשלום. יוטיוב | צילום: שאטרסטוק תוכן בעייתי, ופרסום בתשלום. יוטיוב, צילום: שאטרסטוק

דובר יוטיוב מסר לסוכנות בלומברג שהסרטונים כבר הוסרו, ואיתם ערוצים שלמים שהופעלו כרשתות תוכן פדופילי - ושתפצה את המפרסמים שהמותגים שלהם פורסמו במסגרת אותם סרטונים. לפי יוטיוב, מדובר בפרסומות בסכום כולל של 8,000 דולר.

יוטיוב ידעה קשיים שכאלה בשנתיים האחרונות, שהובילו להקפאת קמפיינים מצד מפרסמים כ-HP, מארס וחברות רבות אחרות. זעם המפרסמים נבע מכך שהתוכן שלהם הוצג כפרסום מקדים לסרטונים פדופיליים, או סרטונים תמימים שפשוט קיבלו המוני תגובות מפדופילים. יוטיוב פעלה רבות כדי לשפר את המצב והכניסה כלי ניטור תוכן חדשים, לצד צעדים תמוהים כהעלאת רף המינימום לקבלת רווחי פרסום - מה שנועד כנראה לצמצם הפצת תוכן פוגעני עם מניעים מסחריים, אם כי הזיק בעיקר לבעלי ערוצים לגיטימיים קטנים.  

תופעת התוכן הפדופילי נפוצה מאוד ביוטיוב כיום, על אף מאמצי החברה. לא פעם קורה שסרטון שמציג ילדים בפעילות לגיטימית מצית את דמיונם של הפדופילים, אשר מגיבים עליו ומשתפים אותו מחשבונות פיקטיביים. ליוטיוב יש בעיות נוספות של חומר פסול; לפי מחקר של מכון pew מנובמבר שעבר, כ-61% ממשתמשי יוטיוב נתקלו בתוכן פוגעני, מסית ובעייתי. בשלב זה נראה שהחברה מגיבה רק לנטישת מפרסמים; לא היה די בטענות הגולשים לביצוע שינויים באלגוריתמיקה ובמדיניות התוכן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות