אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיתה חדשה של משרד העבודה מכשירה הנדסאים ישירות לאינטל צילום: הרצל יוסף

כיתה חדשה של משרד העבודה מכשירה הנדסאים ישירות לאינטל

כיתות נוספות צפויות להפתח בשיתוף עם רפאל, אל על, הקריה למחקר גרעיני בדימונה, סימנס, רכבת ישראל ורשתות המלונאות הגדולות

21.02.2019, 16:15 | שחר אילן

משרד העבודה והרווחה פתח השבוע לראשונה כיתת הנדסאים בשיתוך עם אינטל, שתכשיר עובדים למפעל. זאת, במסגרת תוכנית חדשה של המשרד שמטרתה לעודד לימודי הנדסאות ולהרחיב את החיבור בין מסלולי ההנדסאות למפעלים לאורך הלימודים מתוך כוונה לקלוט את התלמידים במפעל בסיום הלימודים.

קראו עוד בכלכליסט

כיתות נוספות צפויות להפתח בשיתוף עם רפאל, אל על, הקריה למחקר גרעיני בדימונה, סימנס, רכבת ישראל ורשתות המלונאות הגדולות.

השבוע נפתחה כאמור כיתה ללימודי הנדסאי מכונות במכללה הטכנולוגית בבאר שבע בשיתוף עם אינטל, שבה לומדים 34 תלמידים במודל שפותח על ידי עמותת עתידים. לסטודנטים שיעמדו במסלול אינטנסיבי ומקוצר של 17 חדשים, מובטחת משרה מבוקשת בחדר הנקי של ענקית השבבים, בה יעבדו עם המכונות המתקדמות בעולם לייצור שבבים.

במשרד מציינים שכבר היו במערכת מספר כיתות שלוו ע"י מעסיקים אך הפרויקט החדש ירחיב בהרבה את המסגרות. במסגרת הפרויקט, הסטודנטים מקבלים מלגת מחייה, תגבור לימודים רלוונטיים לאותו מעסיק, לצד הרצאות של בכירים מהחברות וסיורים במפעל לאורך הלימודים.

 מפעל אינטל בקריית גת, צילום: מאיר אזולאי מפעל אינטל בקריית גת | צילום: מאיר אזולאי  מפעל אינטל בקריית גת, צילום: מאיר אזולאי

את הפרויקט של הצמדת תלמידי הנדסאות למפעלים במהלך הלימודים המכונה train for tech מפעילים המכון להכשרה טכנולוגית (מה"ט) של משרד העבודה והרווחה יחד עם תכנית "עתידאים" של עמותת עתידים, קרן "ביחד", תכנית למרחק, ג'וינט ישראל ו"מקצוע לחיים".

בימים אלו, משרד העבודה והרווחה מקדם רפורמה מקיפה בלימודי ההנדסאים – הרפורמה מגדילה את השקעת המדינה בכחצי מיליארדשקל בשנה, ומטרתה פתיחת כיתות נוספות, שיפור הציוד והמעבדות לטובת הסטודנטים ולהעלאה של רמת הלימודים. זאת, לאחר שנמתחה ביקורת רבה על כך שבישראל אין למעשה מערכת הכשרה מקצועית איכותית שאיננה אקדמאית.

ממחקר שערך הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה, כי סטודנט שלמד לתואר הנדסאי או טכנאי במכללות הטכנולוגיות של מה"ט, שכרו דומה ואף גבוה יותר מאקדמאי בתחומי מדעי החברה והרוח. בעלי תואר הנדסאי במגמות הגדולות, נהנים משכר חציוני של כ-12,000 שקל, לאחר שנים ספורות במקצוע.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "מדובר בתוכנית שתורמת להשתלבותם המיטבית של סטודנטים בשוק העבודה מיד עם סיום לימודיהם".

מנהלת מה"ט, תאיר איפרגן, אמרה שהמודל החדש "מקנה להנדסאים את הניסיון המעשי שכה חסר לבוגרים טריים של מוסדות טכנולוגיים ואקדמיים".

תגיות