אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב בת"א: כביש חשמלי עם טעינה אלחוטית צילום: תומריקו

בקרוב בת"א: כביש חשמלי עם טעינה אלחוטית

חברת אלקטריאון וויירלס הישראלית הודיעה על פיילוט ראשון שיתקיים בשיתוף עם חברת האוטובוסים דן ועיריית ת"א: תשתית טעינה תיפרש על כביש באורך קילומטר, שמיקומו הרשמי טרם נקבע; בכביש יופעל אוטובוס חשמלי שיוטען ללא מגע עם הכביש

24.02.2019, 10:36 | תומר הדר וליאור גוטמן

חברת אלקטריאון וויירלס הישראלית, המתמחה בתשתיות טעינה לרכבים חשמליים באופן אלחוטי, מודיעה על פיילוט ראשון שיתקיים בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

  , צילום: נמרוד גליקמן צילום: נמרוד גליקמן   , צילום: נמרוד גליקמן

במסגרת הפיילוט, אשר צפוי להיערך בשיתוף עם עיריית תל אביב וחברת התחבורה הציבורית דן, תיפרש תשתית טעינה על כביש באורך קילומטר, שמיקומו הרשמי טרם נקבע. בכביש זה יופעל אוטובוס חשמלי שיוטען ללא מגע עם הכביש.

בדיווח הרשמי שמסרה לבורסה לני"ע נכתב כי "תמיכת עיריית ת"א בפיילוט הינה על רקע החשיבות הרבה המיוחסת על ידה לקידום תחבורה ציבורית חשמלית שאינה תלויה בהצבת עמדות טעינה במרחב הציבורי, דבר שמתאפשר על ידי טכנולוגיית הכביש החשמלי של החברה". בהמשך, כך צופה אלקטריאון, יורחב היקף הפרויקט בתל אביב ויהווה קרש קפיצה לפרויקטים דומים בעולם.

כזכור, אלקטריאון זכתה ב-2016 במענק של כמיליון וחצי שקל לקידום הפרויקט לפיתוח מערכת טעינה ‏אלחוטית לתחבורה ציבורית חשמלית במסגרת מכרז "חלוץ והדגמה" של משרד האנרגיה, והיא מקדמת תשתית טעינה לרכב חשמלי פרטי או ציבורי באמצעות התקנת סלילים בכביש שחוסכים התקנת תשתית פיסית מעל פני האדמה או סוללות גדולות ברכב.

שר האנרגיה יובל שטייניץ צוטט הבוקר באומרו שבהמשך למדיניות 2030 החדשה של משרד האנרגיה, ‏מדינת ישראל תיגמל מאנרגיה מזהמת. "לשם כך, אנו מייצרים את התנאים הטובים ביותר לפיתוח ‏תשתית רחבה לטעינת כלי הרכב ופריסתה ולקידום שוק כלי הרכב החשמליים בישראל", אמר.

אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטריאון, סיכם שהפיילוט הוא שלב יישומי ראשון של הטכנולוגיה שהנה בעלת פוטנציאל להפוך את תל אביב-יפו לעיר הראשונה בעולם שמיישמת בצורה רחבה טכנולוגיה זו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הבעיה היא לא הקרינה, הבעיה שהמערכת יקרה פי ארבע-חמש ממערכות טעינה ישירה עירוניות שפועלות כבר שנים.
טעינה אלחוטית היא בהכרח יקרה יותר ויעילה פחות כי היא מצריכה עוד השנאה ועוד רכיבים. בעולם יש כבר מערכות טעינה ישירה לקרוניות ואוטובוסים הרבה יותר זולות והרבה יותר יעילות.
דור  |  28.02.19
4.
מי שרוצה שיגדל לו זנב שיסע באוטובוסים האלה - רמת קרינה גבוהה מאד
הנוסעים חשופים באופן מתמיד לקרינה מהכביש מדובר בקרינה בתדרים המסוכנים ביותר (תדר נמוך) אשר נמצאו מקושרים לסרטן על מנת לבודד את האוטובוס מקרינה צריך לסכך את תא הנוסעים (יקר וכבד). ואם יש לך דוכן פלאפל ליד הפסים כדאי שתקנה MRI לבדוק כל כמה חודשים שאתה בסדר. לא אפשרי לשמור על ההשראות של הקרינה "בתוך תוואי הכביש" - הקרינה תיפרש לכל עבר. בנוסף - זה ממש לא חסכוני, הקרינה שאינה נקלטת על ידי האוטובוס מבוזבזת.
פיסיקאי  |  24.02.19
לכל התגובות