בדיקת כלכליסט
חם מהתנור: בדקנו את נבחרת הכוכבים החדשה של נוקיה
החברה הוותיקה הציגה שורת סמארטפונים מעניינת, בראשה דגם בעל חמש מצלמות בגבו. לצידו, חשפה החברה טלפונים בקטגוריית הביניים ואפילו טלפון פשוט עם סנייק, בסגנון שנות התשעים. עבור מי הם מתאימים?
ל-HMD לא היו מכשירים נוצצים ופורצי דרך כמו המתקפלים של וואווי וסמסונג, דור חמישי אצל כמה יצרניות מרכזיות או שליטה באמצעות מחוות תנועה סטייל קינקט (זוכרים את זה?) כפי שהציגה LG. היא לא מחפשת חדשנות בכל מחיר, ולא קורצת למאמצים המוקדמים או לצרכנים שמחפשים את הדברים המתקדמים ביותר. היא באה לתת עבודה, עם ליין של מכשירים שלא מנסים להתנער מהאיפיון של הסמארטפון כמוצר צריכה סטנדרטי אלא מאמצים אותו אל לבם בחום.
למותג נוקיה יש מטרה אחת: לענות על הצרכים של המשתמש הפשוט שלא מחפש ריגושים, אלא כמה אפשרויות ברורות ומבודלות בבואו לרכוש סמארטפון. זה מה שעושים הדגמים החדשים. הם לא מנסים להמציא את הגלגל מחדש, אלא להיות פשוט סמארטפונים טובים ומספקים. חלב וביצים, לא יותר.
זו לא בהכרח אסטרטגיה רעה: בעידן שבו צרכנים כבר לא מחפשים בהכרח את החידושים המרגשים ביותר ולא רצים לשדרג כל שנה וחצי להקרצה החדשה, למותג ותיק ומוכר כמו נוקיה, כזה שצרכנים רבים עדיין שומרים לו פינה חמה בלב, יכול להיות ביקוש לא זניח בכלל (ואכן, לדברי החברה, בשנה שחלפה גדל מספר המכשירים שנמכרו פי שלושה והיא אחת מחמש היצרניות הגדולות בכמה שווקים מרכזיים).
3 תגובות לכתיבת תגובה