אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: החלמה מהירה צילום: AFP

אימון מתקדם: החלמה מהירה

כדי לחזור לשגרת אימונים לאחר פציעה יש לבנות תוכנית שמשלבת ענפי ספורט שונים ומעלה את העצימות בהדרגה

26.02.2019, 08:40 | ארי תדהר

פציעות הן חלק אינטגרלי מפעילותו של ספורטאי, אך יש להתייחס אליהן ברצינות הראויה כדי לחזור לשגרה חזקים ומחושלים. כל מי שחווה פציעה יידרש לזמן מנוחה והחלמה. פרק הזמן שיוקצה לכך תלוי בחומרת הפציעה, בניסיון של הספורטאי, בבסיס האירובי שלו וגם בתחושה. ככל שזמן ההחלמה ארוך יותר, כך תהיה החזרה לשגרה מאתגרת יותר ותדרוש סבלנות ונחישות. ספורטאי מנוסה ובעל בסיס אירובי רחב יחזור לפעילות מהר יותר ובקלות.

מנוחה של שבועיים, אם תידרש, כבר תאלץ אותנו לחזור להתאמן בעומס נמוך מזה שהורגלנו אליו טרם הפציעה, ומנוחה של חודש תאפס כביכול את הסטטוס הספורטיבי שלנו, ותאלץ אותנו להתחיל מחדש.

חדר כושר לרצים שמחלימים מפציעה. מומלץ לשלב אימוני כוח, צילום: AFP חדר כושר לרצים שמחלימים מפציעה. מומלץ לשלב אימוני כוח | צילום: AFP חדר כושר לרצים שמחלימים מפציעה. מומלץ לשלב אימוני כוח, צילום: AFP

חלק מהספורטאים יתקשו לחזור לשגרה מחשש ש"יעירו" את הפציעה, ולעומתם, יש מי שישובו להתאמן מהר מדי ובעומס גבוה ויגרמו להישנותה. כדי לעשות זאת בצורה מבוקרת כדאי לבנות תוכנית אימונים — כן, ייתכן שבתחילה חלק מהריצות למשל יוחלפו בהליכות — ויש לזכור כי היא רק שלב ביניים ומטרתה היא להחזיר אותנו לרמה שבה התאמנו טרם הפציעה. מובן שאם פיזיותרפיסט או כל מטפל היה מעורב בתהליך ההחלמה, יש להתייעץ איתו על בניית התוכנית.

חשוב לחזור להתאמן בהתאם ליכולת הנוכחית שלנו וכן להתחיל בעצימות נמוכה לפרקי זמן קצרים, ולהעלות אותה בהדרגה. כדי להימנע מעומס יש לשלב אימוני קרוס טריינינג. לרצים מומלץ לשלב חדר כושר, שחייה או רכיבה.

חדר כושר. לרצים שמחלימים מפציעה מומלץ לשלב אימוני כוח

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות