אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרפת: "רכישת אחזקה באייר פראנס-KLM ע"י ממשלת הולנד היא מעשה לא חברי" צילום: איי אף יפ

צרפת: "רכישת אחזקה באייר פראנס-KLM ע"י ממשלת הולנד היא מעשה לא חברי"

הולנד רכשה אחזקה של 14%, זאת כשצרפת מחזיקה ב-14.3%. זאת, למרות ששר האוצר הצרפתי התעקש שהחברה צריכה להיות מנוהלת "בלי התערבויות לאומיות"

28.02.2019, 11:38 | שירות כלכליסט
צרפת הגיבה בזעם לרכישה המפתיעה של ממשלת הולנד אחזקה בחברת התעופה אייר פראנס-KLM. מהלך שנתפס כניסיון לצמצם את ההשפעה הצרפתית על החברה המשותפת.

מניות חברת התעופה נפלו ב-11% לאחר שהממשלה ההולנדית טענה כי פעלה כדי להגן על "האינטרסים ההולנדים".

הולנד רכשה אחזקה של 14%, זאת כשצרפת מחזיקה ב-14.3%. עם זאת, שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מאר, התעקש שהחברה צריכה להיות מנוהלת "בלי התערבויות לאומיות".  

מטוס של אייר פראנס, צילום: בלומברג מטוס של אייר פראנס | צילום: בלומברג מטוס של אייר פראנס, צילום: בלומברג

לפי הדיווחים בצרפת, הולנד עדכנה את הממשלה בפריז רק כשעה לפני מסיבת עיתונאים בנושא ולאחר שכבר רכשה את המניות. מקור במשרד האוצר אמר לסוכנות הידיעות AFP כי הצעד ההולנדי היה גם "מפתיע" וגם "לא חברי". נשיא צרפת עמנואל מקרון טען כי ממשלת הולנד צריכה "להבהיר את הכוונות שלה".

עם זאת, שר האוצר ההולנדי וופקה הוקסטרה אמר כי רכישת האחזקה "מבטיחה שיהיה לנו מקום מסביב לשולחן הדיונים". המהלך עלה לממשלה 774 מיליון יורו. הסיבה לדבריו הייתה כדי להגן על האינטרסים הכלכליים ומקומות העבודה ההולנדים, במיוחד בכל הקשור לשדה התעופה סחיפול באמסטרדם – השלישי העמוס ביותר באירופה אחרי הית'רו בלונדון ושארל דה גול בצרפת.

KLM היא רווחית יותר מאייר פראנס, וזוכה לאהדה ציבורית גדולה בהולנד, שהמלך שלה וילם – אלכסנדר אף משמש באופן קבוע כטייס משנה בחברה על מנת לשמור על רישיון הטייס שלו.

האיחוד בין שתי החברות התעופה יצא לדרך ב-2004, וכל חברה ממשיכה לפעול תחת השם שלה. עד כה, הולנד החזיקה ב-6% מ-KLM, בעוד שצרפת מחזיקה ב-14.3% מהחברה האם. המהלך ההולנדי קרה לאחר שורה של חילוקי דעות שגרמו להולנדים להרגיש שאין להם מספיק סמכות בחברת האחזקות, שהיא האחראית על קביעת האסטרטגיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות