אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר 5 שנות בוררות: רשות שדות תעופה תשלם לממן 81 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

לאחר 5 שנות בוררות: רשות שדות תעופה תשלם לממן 81 מיליון שקל

בבוררות נקבע שממן זכאית לתשלום על המסוף שההחזירה לרשות לפני כחמש שנים - מהסכום ינוכו סכומים על מבנים של ממן שלא יקבלו היתר בנייה עד ל-2020

28.02.2019, 17:59 | חזי שטרנליכט

סאגת הבוררות ארוכת השנים בין חברת ממן הציבורית לרשות שדות התעופה, הגיעה אתמול (ד') לשלב נוסף ונראה שהיא מתקרבת לסיום. פסק בורר שניתן אתמול (ה' קובע כי על רשות שדות התעופה לשלם לממן סכום של 81.4 מיליון שקל, בשל מסוף המטענים שאותו החזירה ממן לרשות לפני כחמש שנים.

קראו עוד בכלכליסט

עם זאת, מה שמשאיר פתח מסוים להמשך השתלשלות הפרשה הוא החלק השני בהחלטה, שמציין כי מתוך הסכום שתשלם רשות שדות התעופה לממן, על ממן להחזיר סכומים בגין כל בניין או חלק ממנו אשר אין לו היתר בנייה ושלא יוצא לו היתר בנייה עד ל-27 בפברואר 2020.

עד לסוף חודש מארס בשנת 2014 הפעילה חברת ממן את מסוף המטענים בהתאם לחוזה מול רשות שדות התעופה שנחתם ב-1985. הסכם זה בא להחליף הסכם שנחתם מול ממשלת ישראל בשנות ה-70', לאחר שהוקמה רשות שדות התעופה.

הטענה של ממן בבוררות היתה כי לפי ההסכם, על רשות שדות התעופה היה לשלם לה 79.65 מיליון שקל על הנכסים שהחזירה ממן לרשות - הסכום התבסס על הערכת שמאי. המחלוקת המדוברת עברה כאמור לבוררות, והסכום שנקבע בהחלטה אתמול כלל תוספת הצמדה וריבית.

ממן נשלטת על ידי קבוצת תעבורה (65.3%), ולצידה מחזיקה אל על ב-15% מהון המניות שלה. מחיר המניה הנוכחי מגלם לחברה שווי שוק של 294 מיליון שקל.

מוקדם יותר השבוע דיווח "כלכליסט" שממן הציבורית אישרה שכלל תעשיות של לן בלווטניק, בוחנת את מכירת מניותיה בחברת תעבורה (50%). תעבורה עוסקת בשירותי הובלה, תשתיות ולוגיסטיקה והיא כאמור בעלת השליטה בממן. 

תגובת רש"ת: "על פי הסכם שנחתם בין המדינה לממן, קודם להקמתה של רש"ת, והוארך מספר פעמים לאחר מכן, הוטלה על רש"ת חובה לשלם לממן בתום תקופת ההסכם תשלום בעד מבנים שנבנו על ידי ממן. רש"ת וממן מינו שמאי מוסכם - רש"ת סירבה לשלם את סכום השומה, בשל טעויות שנפלו בה על כן מונה בורר. ממן הגישה תביעה על סך 110 מיליון שקח. וקיבלה 70 מיליון שקל. הבורר דחה את מלוא סכום התביעה מעבר לסכום השומה. הבורר אף מצא להתערב בשומה של השמאי המוסכם ולהפחית אותה בעשרה מיליון שקל תוך שהוא קובע כי השמאי המוסכם טעה טעות גסה בשומה. הבורר הוסיף וקיבל את טענתה של רש"ת שיש להוסיף ולהפחית מהשומה גם את שווים של מבנים שממן בנתה ללא היתר, ככל שלא תצליח לקבל היתרים תוך שנה מיום הפסק.

בועז צפריר מנכ"ל ממן, באדיבות: דוברות רכבת ישראל בועז צפריר מנכ"ל ממן | באדיבות: דוברות רכבת ישראל בועז צפריר מנכ"ל ממן, באדיבות: דוברות רכבת ישראל

תגיות