אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"באירופה מבינים קצת יותר מאשר בארה"ב את השינוי הצפוי בשוק הרכב" צילום:ע נבר לוי

30 דקות או פחות

"באירופה מבינים קצת יותר מאשר בארה"ב את השינוי הצפוי בשוק הרכב"

איך נראה בעתיד של תעשיית האוטו-טק הישראלית ולמה צריך קהילה שמרכזת את כל הגופים שפועלים בתחום התחבורה החכמה בארץ - אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן, עם כל הפרטים בפודקאסט "30 דקות או פחות"

03.03.2019, 14:39 | שירות כלכליסט

בישראל פועלות כיום מאות חברות בתחום התחבורה, אבל המצב לא תמיד היה כך. ב-2012, כשעוד היה צריך לקדם את הפעילות הזו ולהסביר על מה בכלל מדובר, החלה לפעול בארץ אקומושן - קהילת התחבורה החכמה בישראל, גוף שמייצג למעלה מ-600 סטארט-אפים, עשרות חברות רב לאומיות, גופי אקדמיה, ממשל ועוד.

אורלי דהן היתה היזמת הראשונה של הקהילה הזאת, כשהקימה את חברת הקטנועים החשמליים הישראלית בליץ, וכיום היא המנכ"לית של אקומושן. בשנתיים האחרונות הקהילה אותה היא מנהלת עומדת בצומת קריטי של אחת התעשיות המתפתחות ביותר בארץ - קהילה שהוציאה מתוכה אקזיטים ענקיים כמו ווייז, ארגוס או מוביליאיי והצמיחה חברות ענק שגייסו עשרות רבות של מיליוני דולרים כמו אינוויז, ואלנס ואוטו-טוקס.

אורלי דהן, צילום:ע נבר לוי אורלי דהן | צילום:ע נבר לוי אורלי דהן, צילום:ע נבר לוי

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

אחרי סבב בתערוכות הרכב הגדולות, דהן מספרת בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" כי "באירופה מבינים קצת יותר מאשר בארה"ב את השינוי הצפוי בשוק הרכב" ומסבירה מה צופן העתיד של שוק האוטו-טק הישראלי, למה צריך קהילה כזו שתפעל תחת משרד ראש הממשלה, ומה היא תעשה אם תהפוך יום אחד למנכ"לית משרד התחבורה?

"באירופה מבינים קצת יותר מאשר בארה"ב את השינוי הצפוי בשוק הרכב"
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאן"באירופה מבינים קצת יותר מאשר בארה"ב את השינוי הצפוי בשוק הרכב"

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
תגובה למס 1 - בדוק את המידע שלך פעם נוספת
רשימה חלקית של יצרנים ארופיים העובדים על רכב חשמלי או לפחות היברידי: יגואר, אודי, רנו, וולוו, מרצדס, פוקסוואגן, פיאט, פג'ו. ואני בטוח שיש כאלה ששכחתי וגם הם ברשימה. יש גם יצרן קרואטי בשם רימאק שמציע מכוניות חשמליות יקרות אך מהירות בטירוף - טיל על גלגלים. בסקנדינביה אחוז המכוניות החשמליות או היברידיות הוא מהגבוהים בעולם. שם איכות סביבה היא ערך ולא אמצעי לסחיטת מיסים ומילים ריקות מתוכן. העתיד הוא כנראה ברכב חשמלי: זה יעיל, אמין יותר, זול יותר לשימוש ולתחזוקה. טווחי העבודה הגיעו כבר לסביבת 300 מייל ומעלה ברכבים עממיים כמו יונדאי וקיה. טווח שעונה על הצרכים של מירב האוכלוסיה. זמן טעינה בעמדה מהירה של כ 40 דקות ל - 80% מנפח הסוללה, כאשר רב הצרכנים זקוקים לה רק לעיתים רחוקות. אפילו כאן בישראל נערכים לפרישה של עמדות מהירות כאלה מתחת לאף של כולם.
יוסי  |  04.03.19