אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופל תפסיק למכור בישראל את האסטרה והאינסיגניה צילום: יצרן

אופל תפסיק למכור בישראל את האסטרה והאינסיגניה

היבואנית החדשה, חברת לובינסקי, תתמקד בשיווק דגמי אופל הזהים לדגמי פיג'ו וסיטרואן קרוסלנד-X, גרנד-לנד X, ותשיק בארץ את הטנדרון החדש קומבו

04.03.2019, 08:37 | אודי אציון

אופל ישראל מחליפה יבואן ואסטרטגיית דגמים: עם העברת זיכיון יבוא היצרן הגרמני ממשפחת שמלצר לחברת לובינסקי שבשליטת משפחת מנור, יופסק שיווקם בארץ של שני דגמי אופל מרכזיים, אסטרה המשפחתית ואינסיגניה למנהלים.

קראו עוד בכלכליסט

לפני חודשיים הוכרז על מכירת הזיכיון, תמורת כ-100 מיליון שקל, צעד שהיה צפוי מאז נרכשה אופל מידי ג'נרל מוטורס בידי פיג'ו-סיטרואן ב-2017, תמורת 1.3 מיליארד יורו. העברת הזיכיון אושרה לאחרונה בידי הממונה על ההגבלים העסקיים, וממתינה כעת לאישור משרד התחבורה.

אופל אסטרה, צילום: ענר גרין אופל אסטרה | צילום: ענר גרין אופל אסטרה, צילום: ענר גרין

אופל אינסיגניה אופל אינסיגניה אופל אינסיגניה

אופל החלה בשיתוף פעולה עם פיג'ו סיטרואן עוד לפני שנרכשה על ידה, וכך כבר היום חולקים כמה מדגמיה מכלולים עם אלה של היצרן הצרפתי.

הקרוסאובר הקטן קרוסלנד-X מבוסס על פיג'ו 2008/סיטרואן C3 אירקרוס, גרנדלנד-X מבוסס על פיג'ו 3008/סיטרואן C5 אירקרוס והדור החדש של הטנדרון קומבו מבוסס על סיטרואן ברלינגו/פיג'ו פרטנר. השנה יושר הדור הבא של מכונית הסופר מיני קורסה, שיהיה דגם תאום לפיג'ו 208 החדשה.

בלובינסקי הוחלט לוותר על ייבוא דגמים שאינם מבוססים על רכיבי פיג'ו סיטרואן, ושעבורם יש לחברה כבר תשתית לוגיסטית וטכנית. וכך, דגמי אופל שעדיין מבוססים על רכיבים של ג'נרל מוטורס, לא ייובאו עוד.

אופל אסטרה, דגם תאום לשברולט קרוז, הגיעה לארץ רק ב-2011, שנתיים אחרי השקתה בעולם, ולא זכתה להצלחה גדולה. ב-2018 נמכרו בישראל רק 750 דגמי אסטרה מכל הגרסאות, כשליש ממכירות המתחרה הגדולה פולקסווגן גולף. המכוניות האחרונות, 1,400 סמ"ק טורבו בנזין אוטומטיות נמכרות כעת במבצעי אפס ק"מ בהנחות ענק, 92 אלף שקל במקום 132 אלף שקל שעלו כחדשות.

אופל אינסיגניה, דגם תאום לביואיק ריגל, הושקה גם היא בארץ ב-2011 עם ההשקה המחודשת של אופל בידי משפחת שמלצר. הדור הקודם זכה לדחיפה בידי חברת הליסינג של הקבוצה, שלמה סיקסט, והיה בעבר הרכב הפופולרי בקרב חברי הכנסת. אך הדור הנוכחי התייקר, וזכה להצלחה פחותה. בשנה שעברה נמכרו בישראל רק 123 דגמי אינסיגניה, כ-5% ממכירות מובילות הקבוצה, סקודה סופרב ויונדאי סונטה. דגמי האינסינגיה האחרונים נמכרים גם הם בהנחות גדולות במכירות האפס ק"מ, החל מ-147 אלף שקל לדגם ה-1,500 סמ"ק טורבו האוטומטי הבסיסי, שמחיר המחירון שלו עומד על 170 אלף שקל.

תגיות