אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניווט מתקדם: החיישן הישראלי לרכב חכם שווה כבר חצי מיליארד דולר צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

ניווט מתקדם: החיישן הישראלי לרכב חכם שווה כבר חצי מיליארד דולר

Innoviz מראש העין, שפיתחה מערכת חיישני לייזר לרכב אוטונומי, משלימה בימים אלה גיוס שלישי בהיקף של 100 מיליון דולר. לחברה יש חוזה עם ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו והיא מקימה מפעל ייצור בסין

05.03.2019, 11:05 | גולן חזני

גיוס גדול לחברת האוטומוטיב הישראלית Innoviz (אינוויז) שנעשה לפי הערכת שווי של חצי מיליארד דולר. ל"כלכליסט" נודע כי בימים אלה משלימה החברה מראש העין גיוס של 100 מיליון דולר. בין המשקיעים המובילים - קרן השקעות סינית גדולה.

אינוויז היא חברה צעירה שנוסדה ב־2016, לפני שלוש שנים בלבד, וככל הנראה לא רשמה עדיין הכנסות משמעותיות, שכן מרבית החוזים שלה הם עתידיים. סבב הגיוס הקודם שלה התבצע לפני שנה וחצי, בספטמבר 2017, ובו גייסה החברה 73 מיליון דולר. בסבב הגיוס הראשון, ב־2016, הכניסה החברה לקופתה 9 מיליון דולר. 

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל Innoviz עומר כילף, צילום: אוראל כהן מנכ"ל Innoviz עומר כילף | צילום: אוראל כהן מנכ"ל Innoviz עומר כילף, צילום: אוראל כהן

אינוויז פיתחה חיישן לידאר (LiDAR) לרכב חכם ואוטונומי, המספק בזמן אמת תמונה של סביבת הרכב. מדובר על גלאי המציג ביצועים מתקדמים, תוך שיפור משמעותי בטווח וברזולוציה לצד הוזלה משמעותית במחיר.

החברה הוקמה על ידי עומר כילף, המכהן כמנכ"ל החברה, יחד עם עמית שטיינברג, אורן רוזנצוויג ואורן בוסקילה הממלאים תפקידי ניהול ופיתוח בחברה. ארבעתם שירתו יחד ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. כמו כן הצטרף לצוות המייסדים היזם והמשקיע זהר זיסאפל, המשמש כיו"ר החברה.

בגיוס הקודם של אינוויז השתתפו ספקיות ציוד הרכב הבינלאומיות דלפי (Delphi Automotive) ומאגנה (Magna International), אשר מטמיעות את הטכנולוגיה של אינוויז בדור הבא של ציוד הרכב שהן יספקו ליצרניות הרכב. כמו כן, קאפיטל פארטנרס, גלורי וונצ'רס, 360 Naver, צ'מפיון מוטורס הישראלית יבואנית פולקסווגן, אאודי, סקודה וסיאט והמשקיעים הקיימים. אליהם הצטרפו קרנות ההון סיכון וורטקס, מאגמה, אמיתי ונצ'רס ודלק מוטורס יבואנית מזדה, פורד וב.מ.וו.

פולסים של לייזר

הפיתוח של אינוויז, חיישן הלידאר, מאפשר סריקה תלת־ממדית ממרחק, ומספק בזמן אמת תמונה של סביבת הרכב האוטונומי. מדובר על טכנולוגיה המבוססת על חיישן הסורק את סביבת הרכב באמצעות שליחת פולסי לייזר וזיהוי האותות החוזרים מהעצמים השונים. היתרון של הטוכנולוגיה היא ביכולותיה לפעול ביעילות גם במצבי אור ומזג אוויר משתנים.

החיישן משמש מעין עיניים למערכת הרכב, לצד מערכות נוספות כמו זו שפיתחה מובילאיי שנמכרה לאינטל ב־15 מיליארד דולר. לצד החיישן מפתחת אינוויז את כל שכבת התוכנה שבאה לידי ביטוי על גבי שלושה שבבים שונים - עבור סריקה, קליטה, ועיבוד של התמונה. החברה השיקה שני מוצרים: InnovizPro - שישמש פלטפורמת פיתוח עבור יצרניות הרכב, חברות תחבורה שיתופית, חברות פיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וספקיות Tier1, ומיועד לאפשר לחברות המשך פיתוח ובדיקות.

פס ייצור לחיישנים בסין

אינוויז הודיעה לפני כחודשיים על העברת הסנסור המתקדם שלה לייצור המוני והיא מקימה פס ייצור חדש בסין שצפוי לספק את התוצרת בסוף השנה הזו. לחברה יש היום פס ייצור בארץ שבונה את שני המוצרים שפותחו בחברה בהיקף קטן יותר.

אינוויז גדלה בקצב מהיר מאד ומעסיקה כבר 200 עובדים במשרדיה בראש העין, עם צפי לכ־300 עובדים בשנה הקרובה. החוזים שלה הם עתידיים, והאחרון המשמעותי נחתם באפריל האחרון כשהחברה חתמה על הסכם עם ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו (BMW) שבחרה להטמיע את מוצר החברה בדגמי כלי רכב אוטונומיים החל מ־2021.

"עברנו עם BMW תהליך ארוך מאוד וכיום אנחנו נמצאים בתהליכים דומים עם חברות נוספות בתחום", אמר לפני חודשיים ל"כלכליסט" מנכ״ל החברה עומר כילף.

אינוויז משתפת פעולה גם עם דיימלר AG, תאגיד גרמני שמייצר כלי רכב ועוסק גם בשירותים פיננסיים.

חברה ישראלית נוספת שמפתחת לידאר לרכבים חכמים היא אוריקס שמהווה תחרות מקומית לאינוויז. החברה גייסה לאחרונה סכום גבוה של 50 מיליון דולר. אוריקס הוקמה כבר ב־2009 והיא ותיקה יותר מאינוויז אך היא גייסה עד היום 67 מיליון דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
החיישן הוא חלק מהעניין. עיבוד המידע והבנתו חשובים באותה מידה.
זה כמו שהעין האנושית "מזהה" מכשולים בדרך וכד' אבל ההבנה של מה יש בדרך באה מהמוח ולא רק מהעיניים. צריך שילוב של חיישנים ואלגוריתמיקה שעברה הרבה מאד אבולוציה כדי להגיע למשהו שעובד נכון. אני אישית לא אסמוך על אוטונומי - רכיבים מתקלקלים, מה יהיה עם איזה רכיב יתקלקל באמצע נסיעה/ עקיפה ? ותארו לעצמכם מליוני מכוניות בנות נניח 7 שנים על הכביש אוטונומיות - כולן עם פוטנציאל תקלה - זה ממש אסון בדרך ( עוד הרבה זמן אבל זה יגיע ). מה לא נדלקה לכם אף פעם נורית תקלה באוטו ?.... תארו לעצמכם בנסיעה אוטונומית - אתם גולשים בוואטסאפ ופתאום תקלה בירידה לים המלח... יקח הרבה מאד זמן עד שיהיה אוטונומי שבאמת עובד , לפחות 30 שנים.
לייזר שמייזר  |  05.03.19
20.
למה בסין ? זה לא מוצר שאמור להמכר בגרושים...
המוצר הזה לא אמור להמכר בגרושים והתחרות היא לא על כסף, כמו כן מדובר בשוק אינסופי, לאור זאת לא מובן למה חשוב להם לייצא את הטכנולוגיה ולהעסיק סינים במקום להעסיק ישראלים. אם אינטל הגדולה יכולה לייצר בישראל אז מה לאינוביז שתצא ? מתפלא על זיסאפל שהסכים לזה.
ר  |  05.03.19
לכל התגובות