אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדים בכים ניר, כולל הטייסים, מבקשים לקבל מכתבי פיטורים ולבטל הקפאת ההליכים צילום: מאיר אזולאי

בלעדי לכלכליסט

עובדים בכים ניר, כולל הטייסים, מבקשים לקבל מכתבי פיטורים ולבטל הקפאת ההליכים

העובדים לבימ"ש: "היינו נכונים לעבוד בתנאי ההקפאה, ללא קבלת שכר לתקופה של כחודשיים ולהיות מועסקים על בסיס מקדמות. ניהלנו מו"מ עם כל אחד מהמציעים הרלוונטיים בנפש חפצה, אבל קצה נפשנו לשמש שק חבטות של כל הצדדים תוך הפגנת ציניות"

06.03.2019, 19:17 | ליטל דוברוביצקי

עובדים בכים ניר, טייסת הכיבוי של ישראל המצויה בהקפאת הליכים, לרבות טייסיה טוענים כי לא נותרה להם ברירה והם הגישו היום לבית המשפט בקשה לקבל מכתבי פיטורים לאלתר, לבטל את צו ההקפאה לחברה ולעבור לפירוק.

קראו עוד בכלכליסט

בבקשה העובדים נטען כי הם "דוחים בשאת נפש את כל הטענות שנטענו נגדם ואת כל הניסיונות לאחוז בעובדים כבני ערובה וזאת על לא עוול בכפם. העובדים לא ניהלו את החברה, העובדים לא תקצבו את הכספים מאלביט, העובדים היו נכונים לעבוד בתנאי ההקפאה, ללא קבלת שכר לתקופה של כחודשיים ימים ולהיות מועסקים על בסיס מקדמות. העובדים ניהלו מו"מ עם כל אחד מהמציעים הרלוונטיים בנפש חפצה ובתום לב וקצה נפשם של העובדים לשמש שק חבטות של כל הצדדים תוך הפגנת ציניות".

כמו כן הגיבו העובדים לבקשה שהגישה אתמול נאמנת החברה, עו"ד ניצה פוזנר, לקיים דיון דחוף בתיק עקב חשש הנאמנת שבכוונת העובדים לא לאפשר את המשך ניהול המגעים בערוצים מקבילים מול שני מציעים.

"הבקשה לוקה בחסר במקרה הטוב או חוטאת למציאות"

אתמול פרסם "כלכליסט" כי שני מציעים עיקריים לרכישת חברת כים ניר. מדובר בחברת כנפיים - לרכישת החברות במתכונת של הסדר נושים, וחברת גורן חקלאות במתכונת של רכישת כלל נכסי החברה ופעילויותיה (למעט כיבוי) תוך הותרת הפעלת טייסת הכיבוי ע"י אלביט או מי מטעמה.

מטוס ריסוס של כים ניר, צילום: אפי שריר מטוס ריסוס של כים ניר | צילום: אפי שריר מטוס ריסוס של כים ניר, צילום: אפי שריר

מנגד טוענים העובדים בתגובה שהגישו היום לבית משפט כי "הבקשה בכל הקשור להשתלשלות האירועים לוקה בחסר במקרה הטוב או חוטאת למציאות כפי שהיא. כוונתם של העובדים בכל הקשור לשמירה על זכויותיהם ו/או החלטה לגבי עתידם הינה עניינם הבלעדי של העובדים ולא ניתן למנוע מהם לפעול בכל דרך חוקית על מנת לשמור על זכויותיהם אלו. במהלך השבועות האחרונים ניהלו העובדים מו"מ מול הרוכשים הפוטנציאלים, ישראייר, כנפיים, גורן, קליר קט – נציגת אלביט והכל בידיעה ותוך עדכון הנאמנת באופן רצוף ושוטף".

הנאמנה של כים ניר, עו"ד ניצה פוזנר, צילום: עמית שעל הנאמנה של כים ניר, עו"ד ניצה פוזנר | צילום: עמית שעל הנאמנה של כים ניר, עו"ד ניצה פוזנר, צילום: עמית שעל

העובדים, המיוצגים על ידי עוה"ד גלילה הורנשטיין ואלון הורנשטיין, טוענים כי החברה עוסקת בשתי פעילויות עיקריות – כיבוי אש וריסוס. "עובדי החברה מחולקים ל 3 סקטורים – צוותי קרקע – מכון בדק ו- טייסים. מטרת המו"מ היתה למצוא את הרוכש שיקח על עצמו את העסקת עובדי 3 הסקטורים בשני תחומי הפעילות (כיבוי

וריסוס). במהלך תקופת המו"מ התברר כי המפתח למציאת רוכש שכזה, תלויה רובה ככולה באלביט, היות ואלביט היא זו שמולה יחתום הרוכש/המפעיל על הסכם הפעלה, והיא זו שתשלם למפעיל את עלויות כיבוי האש השנתית", טוענים העובדים.

לגבי הצעת כנפיים טוענים העובדים כי "העובדים נפגשו חמש פעמים עם כנפיים. בסיום סבב המפגשים, התקבלה החלטה אצל רוב העובדים, כי הם אינם מעוניינים לקשור יחסי עובד מעביד עם כנפיים, וזאת מסיבות שונות, הן בפן יחסי העבודה ובתוך כך העובדה כי העובדים איבדו את אמונם בכנפיים, והן מהפן הכלכלי, שבא ליד ביטוי בהצעת ההסדר שנפרסה בפני העובדים, ואשר העובדים מתנגדים לה".

עוד טוענים העובדים כי "הצעת גורן מתמקדת בפעילות הריסוס ובפעילות החקלאית (ונותנת אפשרות לשילוב עם רוכש פוטנציאלי המעוניין בכיבוי – כדוגמת ישראייר). נכון להיום התקיימו מספר שיחות וכן פגישת מו"מ".

 

נאמנת כים ניר, עו"ד ניצה פוזנר, בחרה לא להגיב ומסרה שהתייחסותה תינתן בבית משפט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות