אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עסק מדמם: קמעונאים אמריקאים סגרו 4,810 חנויות מתחילת השנה צילום: גטי אימג'ס

עסק מדמם: קמעונאים אמריקאים סגרו 4,810 חנויות מתחילת השנה

בשבוע האחרון נסגרו 500 חניות ברחבי המדינה - בהן של אברקרומבי אנד פיץ' ואמזון. במקביל נפתחו 2,264 חנויות בארה"ב מתחילת השנה

09.03.2019, 14:38 | שירות כלכליסט

מגזר הקמעונאות האמריקאי ממשיך לדמם וכ-500 חנויות נסגרו רק בשבוע האחרון, כשהמספר הכולל של חנויות שנסגרו מתחילת השנה עלה ל-4,810 -כך על פי אתר Coresight Research. רק לפני שבוע, המספר הזה עמד על 4,309. עם זאת, במקביל מדווח האתר על פתיחה של 2,264 חנויות עד כה ב-2019, כולל על ידי רשת מכוני הכושר Peloton, Ulta Beauty, חברת ההלבשה המקוונת Indochino, ורשת Ross Stores.

קראו עוד בכלכליסט

רשת Dollar Tree הודיעה השבוע שבכוונתה לסגור 390 חנויות. קמעונאית ההלבשה אברקרומבי אנד פיץ' הודיעה שהיא מתכננת לסגור 40 מחנויותיה. חברת ההלבשה פושטת הרגל Charlotte Russe החלה במכירת חיסול ומתכוונת כעת לסגור את כל חנויותיה - יותר מ-500 במספר, וזאת לאחר שקיוותה לסגור רק 94 מחנויותיה. בנוסף לאלו, אמזון הודיעה השבוע שהיא סוגרת את 87 חנויות הפופ-אפ שלה שנמצאות בחנויות Whole Foods, Kohl’s, ובקניונים ברחבי ארה"ב, החל מחודש אפריל.

אך מספר הסגירות עדיין עולה בהרבה על מספר הפתיחות, ומשאיר את בעלי הנדל"ן בחיפוש אחר עסקים חדשים או רעיונות ייחודיים שיאכלסו את נכסיהם. רשתות קמעונאות נוספות שסגרו חנויות בקניונים עד כה השנה כוללות את גאפ, J.C.Penny, Victoria’s Secret, טסלה, ו-Chico’s.

חנות של אברקרומבי אנד פיץ חנות של אברקרומבי אנד פיץ' חנות של אברקרומבי אנד פיץ

בניסיון לשמור על נכסיהם אטרקטיביים למרות המגמה, כמה בעלי קניונים מנסים דרכים יצירתיות לאפשר למותגים מסוימים, שרובם נולדו באינטרנט, לחלוק חללי מכירה ולשהות בהם פרקי זמן קצרים. חברת ניהול הקניונים השלישית בגודלה בארה"ב, Macerich, מפעילה עסק בשם BrandBox שמנסה לעשות זאת. גם בעלי קניונים אחרים מנסים לשכנע מותגי אינטרנט שונים - כמו מותג המזרונים Casper, מותג החולצות Untuckit מותג ההלבשה Rhone ואחרים - לפתוח חנויות בנכסים שלהם.

אך דווקא על רקע הסגירות הרבות מתכננת חברת היזמות Related לפתוח קניון ענק בניו יורק, בשם The Shops as Hudson Yards, בשבוע הבא. העסק המרכזי בו יהיה סניף של רשת הכלבו Neiman Marcus, שסביבו יפעלו קמעונאים שונים שפונים לקהלים ממעמדות סוציו-אקונומיים מגוונים, החל מחנויות יוקרה, וכלה בחנויות סטוקים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות