אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חצי שעה ביציאה: עובדי המדינה יקבלו תשלום על הפקק בחניון צילום: תומי הרפז

חצי שעה ביציאה: עובדי המדינה יקבלו תשלום על הפקק בחניון

נציב המדינה החדש, פרופ' דניאל הרשקוביץ', הורה להעניק לעובדים בקריית הממשלה בתל־אביב "זמן הסתגלות" בן חצי שעה מדי יום; כך, העובדים יכולים לצאת מהעבודה חצי שעה לפני שעת הסיום הקבועה, ועדיין לקבל משכורת כאילו היו בעמדתם

10.03.2019, 08:13 | אודי עציון

במקום לעודד את עובדיה להגיע למשרד בתחבורה ציבורית, המדינה משלמת להם כדי שיעמדו בפקקים. נציב המדינה החדש, פרופ' דניאל הרשקוביץ', הורה להעניק לעובדי המדינה בקריית הממשלה בתל־אביב "זמן הסתגלות" בן חצי שעה מדי יום, בגלל הפקקים הקשים ביציאה מהחניון המשמש אותם.

המשמעות: העובדים יכולים לצאת מהעבודה חצי שעה לפני שעת הסיום הקבועה, ועדיין לקבל משכורת כאילו היו בעמדתם. ההוראה תקפה מ־1 בפברואר, ובחוזר שפורסם ב־7 בפברואר נקבע שהיא תהיה בתוקף למשך חצי שנה. העובדים מחויבים בדיווח מיוחד על כל יום שבו יצאו מוקדם יותר מעבודתם.

קראו עוד בכלכליסט

עומסי תנועה בחניון קרית הממשלה, צילום: יאיר שגיא עומסי תנועה בחניון קרית הממשלה | צילום: יאיר שגיא עומסי תנועה בחניון קרית הממשלה, צילום: יאיר שגיא

6 קומות, יציאה אחת

בחניון הענק המשמש את עובדי קריית הממשלה יש שש קומות תת־קרקעיות ורק יציאה אחת, מה שיוצר פקקי ענק בשעות שבהן מסיימים העובדים את עבודתם, אחר הצהריים. מי שהחנה את מכוניתו בקומה התחתונה ביותר, וצריך לצלוח את כל הפקק עד ליציאה, עלול להתעכב במכוניתו בחניון התת־קרקעי אף שעתיים.

מנציבות שירות המדינה נמסר כי את "זמן ההסתגלות" לא מקבלים כל 1,600 עובדי המדינה בקריית הממשלה, אלא רק 500 המגיעים עם רכב. "מדובר בחצי שעה במכסת שעות העבודה היומית, בשל העיכובים והעומסים ביציאה מהחניון התת־קרקעי. נושא עומסי התנועה ביציאה מהחניון התת־קרקעי בקריה בתל־אביב נידון מול הסתדרות עובדי המדינה, ונציבות שירות המדינה פועלת למציאת פתרונות והקלה על העומסים. נמסר לנו שהשבוע יחלו עבודות תשתית להוספת נתיב ביציאה מהחניון".

למה לא רכבת?

קריית הממשלה, הממוקמת במגדל הקריה בפינת הרחובות דרך השלום ובגין בתל־אביב, נמצאת במרחק של כמה מאות מטרים מתחנת רכבת השלום. בקרבתה גם תחנות אוטובוס רבות, המשרתות את באי מרכז עזריאלי והקריה. אולם בשל בעיות התנועה אל תחנות הרכבת שמהן אפשר להגיע לתחנת השלום, תדירות וזמני הנסיעה באוטובוסים, מעדיפים העובדים להגיע בכל זאת למשרד ברכב פרטי למרות הפקק החריג בחניון.

"במקום להילחם בפקקים ולעודד את העובדים להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית, נציבות שירות המדינה מגדילה את הפקקים בצומת העמוס ביותר בישראל", אומר יוסי סעידוב, מייסד "15 דקות", ארגון צרכני התחבורה הציבורית. "במקום להשתמש בתחנת רכבת השלום הנמצאת מעבר לכביש, העובדים מקבלים משכורת בעבור עמידה בפקק. על המדינה לעודד את עובדיה להשתמש בתחבורה ציבורית, לתגמל אותם על כך ולהפחית את ההטבות עבור אחזקת רכב פרטי".

תגיות