אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המנטור לשעבר של צוקרברג: הצהרות הפרטיות של פייסבוק הן יח"צ חלול צילום: איי אף פי

המנטור לשעבר של צוקרברג: הצהרות הפרטיות של פייסבוק הן יח"צ חלול

לדברי רוג'ר מקנאמי, מראשוני המשקיעים ברשת החברתית והאדם שהדריך את צוקרברג בתחילת דרכו הניהולית, תוכנית שיפור הפרטיות שחשפה החברה מתנגשת במודל הכלכלי שלה. לדבריו, הבהיר לו צוקרברג שהחברה תמשיך לאסוף מידע פרטי

11.03.2019, 11:02 | עומר כביר
מהלך הפרטיות המתוקשר של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הוא לא יותר מתעלול יח"צ שנועד להסית את תשומת הלב מבעיות הליבה של החברה – כך טוען רוג'ר מקנאמי, מהמשקיעים המוקדמים ברשת החברתית ולשעבר אחד מיועציו הקרובים של צוקרברג, שהפך בשנים האחרונים לאחד המבקרים הבוטים ביותר של פייסבוק.

קראו עוד בכלכליסט

"אני מאמין גדול בהצפנה קצה-אל-קצה, אבל אני חושב שאנחנו צריכים להבין שהצפנת פוסטים מטפלת בערך ב-1% מהבעיה", אמר מקנאמי בכנס SXSW שנערך השבוע, לפי דווח של Mashable. "מדובר בתוצר לוואי נוח, שגורם לי לחשוב שמשהו רע מגיע כנראה. אולי זה ה-FTC, אולי משהו אחר. בהצפנה קצה-אל-קצה בעיית פיקוח התכנים נעלמת. אז מנקודת המבט של פייסבוק, הם מנסים לקבל קרדיט על משהו שלא מטפל בבעיה".

מבטיח פרטיות. האם יקיים? צוקרברג, צילום: איי אף פי מבטיח פרטיות. האם יקיים? צוקרברג | צילום: איי אף פי מבטיח פרטיות. האם יקיים? צוקרברג, צילום: איי אף פי

מקנאמי השקיע בפייסבוק באמצעות קרן Elevation Partners, שהקים ב-2004 עם משקיעים נוספים. בתחילת דרכה של פייסבוק, היה מקנאמי אחד מיועציו הקרובים של צוקרברג, ובין השאר המליץ לא שלא למכור את החברה ליאהו ולמנות את שריל סנדברג לסמנכ"לית התפעול.

צוקרברג חשף חזון חדש לפייסבוק: רשת חברתית ממוקדת פרטיות מנכ"ל פייסבוק חשף אסטרטגיה חדשה לחברה, במרכזה רכיבים שיישמרו על מידע פרטי במקום להוון אותו - צ'ט אישי, הצפנה, הימנעות מאחסון מידע בשטח מדינות שפוגעות בזכויות אדם ועוד. "הראנו שאנחנו יכולים להתפתח ולבנות שירותים שאנשים באמת רוצים" טען עומר כביר, 6 תגובותלכתבה המלאה

בשנים האחרונות מתח ביקורת נוקבת על החברה פעמים רבות; הוא הגיע לכנס כדי לקדם ספר שכתב, שבו טוען בין השאר שצוקרברג התעלם מאזהרותיו לגבי פעילות רוסית בפלטפורמה ב-2016.

בביקורת שלו על חזון הפרטיות של צוקרברג, טען מקנאמי שהבעיה הגדולה של פייסבוק היתה ונשארה המודל העסקי שלה, שמבוסס על איסף כמות עצומה של מידע פרטי. "בסופו של יום, מה שבאמת מדאיג אותי, והמניפסט הזה לא עוסק בכך, הוא שהבעיה קשור למטה-דאטה ולמידע שנאסף מחוץ לפייסבוק", אמר. "צוקרברג הבהיר היטב שהם לא עוזבים את עסקי הניטור".

"הבעיה שלי עם פייסבוק היא לא האם יש הצפנה קצה-אל-קצה, זה מה שהם עושים עם הניטור, איך שהם חודרים למרחב הפרטי שלי. אני לא רוצה שהם יקנו את היסטוריית כרטיסי האשראי שלי, אני לא רוצה שהם יעשו עסקים עם אפליקציות בריאות, אני לא רוצים שהם יקנו את מידע המיקום שלי מספקית הסלולר שלי, ואני לא רוצה שהם ינטרו אותי בכל הרשת".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
כרטיס האשראי של אפל יגבה רק 2.2% מעסקים. וישלם להם תוך יומיים ישירות לחשבון האשראי ויציע הלוואות.
ולא ישתמש בעורכי דין או החרמת רכוש כמו ברמי לוי או וול מארט. ויציע הנחות של 10%-15% למשל קפה בסטארבאקס ב15% או חופשות לספרד או איטליה בכל מלון שתרצה ולכמה זמן שתרצה פחות במשך חצי שנה במבצעים ארוכים ומבצעים לקראת החגים. או B.M.W לקראת החגים או אפל קאר לקראת החגים או קניות בWhoole Food או אמאזון Go במשך חודשיים מבצע או אפל מיוזיק ב15% הנחה לשנה למשתמשים חדשים עם מבצעים מפנקים מאוד בפטנט עסקי.
מנכ״ל אפל  |  11.03.19
2.
ל-1 זה לא באמת עובד
כפתור ה-like שהם שמים בכל אתר ואתר דואג לאסוף מידע על כולם גם אם אין לך חשבון פייסבוק אז נכון הם לא יודעים את השם שלך אבל הם יודעים את כל הסטוריית הגלישה מהמחשב שלך (לפחות לכל אתר שמכיל את הכפתור) בנוסף הם יודעים את המיקום שלך אם אתה מאפשר לדפדפן לקבל זאת וגם אם לא לפי כתובת IP. ככה שגם אם אתה לא רשום לפייסבוק יש לך פרופיל שלם שהם מחזיקים עליך בדיוק כמו גוגל, שגם הם אוספים את המידע הזה דרך כלי האנליטיקה שהם נותנים לכל דורש ו-90 אחוז מהאתרים משתמשים בהם.
ggg  |  11.03.19