אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הענקית הגרמנית איוונטים מקימה מרכז פיתוח בהוד השרון

בלעדי לכלכליסט

הענקית הגרמנית איוונטים מקימה מרכז פיתוח בהוד השרון

חברת מכירות הכרטיסים לאירועים הגדולה באירופה נחתה לאחרונה בישראל עם פעילות הפיתוח הראשונה של החברה מחוץ לגבולות גרמניה. 12 המועסקים של המרכז כבר פיתחו מוצר שיחזה הצלחה של אירועים

18.03.2019, 06:48 | מאיר אורבך

Eventim, חברת מכירת הכרטיסים לאירועים הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם, פתחה מרכז פיתוח בהוד השרון, כך נודע ל"כלכליסט". המרכז החדש נפתח לתקופת הרצה לפני כחודשיים, והוא פעילות הפיתוח הראשונה של איוונטים מחוץ לגבולות גרמניה. במרכז מועסקים בשלב זה כ־12 מפתחים, כשהכוונה היא להתרחב ולגייס עשרות מפתחים נוספים.

איוונטים נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר. במטה החברה בגרמניה עובדים כ־2,500 עובדים, 500 מתוכם מפתחים. איוונטים פיתחה לאורך שנות פעילותה טכנולוגיות חלוציות בתחום ההופעות והבידור. למשל, היא היתה הראשונה לפתח טכנולוגיה המאפשרת הדפסת כרטיסים למופעים במדפסת ביתית. בנוסף פיתחה החברה יכולות סריקה וכרטוס אלקטרוני למופעי ענק.

מימין: ה־CTO של איוונטים ישראל דביר ומנכ"ל החברה עמי פיינשטיין מימין: ה־CTO של איוונטים ישראל דביר ומנכ"ל החברה עמי פיינשטיין מימין: ה־CTO של איוונטים ישראל דביר ומנכ"ל החברה עמי פיינשטיין

Eventim ישראל, החברה־הבת המקומית, פועלת בארץ מאז 2011 בניהולו של עמי פיינשטיין. היא נחשבת לחברת הכרטיסים הגדולה בישראל, אך לאחת מהחברות־הבנות הקטנות של איוונטים מתוך 27 המדינות בהן היא פועלת.

בזמן הקצר שפועל מרכז הפיתוח בארץ כבר פותחה בו מערכת תחזיות להצלחת מופעים. מנכ"ל איוונטים ישראל עמי פיינשטיין הסביר ל"כלכליסט" כיצד עובד המוצר: "היכולת שלנו לקשר בין מידע שברשותנו ולהצליבו עם שירותים שונים כמו Lastfm, ספוטיפיי, ואחרות, יחד עם כלים כמו גוגל טרנדס ‑ מספקת לנו המון נתונים כמו מספר השמעות של אמנים, וכן קשר והתאמה בין אמנים שונים או סגנונות מוזיקליים. כך אנחנו מצליבים בין הנתונים של ערוצי ההשמעה לנתונים של מערכות איוונטים בעולם כדי לחזות את הפופולריות של מופע בשווקים השונים".

מנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) של איוונטים בישראל, דביר מילוא, מדגיש כי המוצר ישמש ככלי לחיזוי התנהגות הקהל לקראת מופע שמתלבטים אם להביאו למדינות שונות. הדבר משמעותי במיוחד כשמדובר במופעים בינלאומיים הכרוכים בהשקעות כספים בהיקפים גדולים, והמפיקים מעוניינים בבחינת ההיתכנות הכלכלית של המופע.

"לאחרונה מפיק חשב שאם יביא לארץ מופע בינלאומי, הוא ימלא את פארק הירקון בעשרות אלפי אנשים. אבל המערכת שלנו זיהתה כי האמנית המדוברת פחות פופולארית בישראל ותוכל למלא, לכל היותר, את היכל התרבות", מסביר מילוא.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות