אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסינים באים: עולה המכסה ליבוא רכבים חשמליים

בלעדי לכלכליסט

הסינים באים: עולה המכסה ליבוא רכבים חשמליים

משרד התחבורה יאפשר ליבואנים של יצרנים קטנים להביא לארץ 400 מכוניות בכל שנה, בתקינה מקלה

19.03.2019, 08:23 | תומר הדר

משרד התחבורה יציג השבוע תוכנית לעידוד יבוא של רכבים חשמליים, בעיקר מסין, במתווה מיוחד. כך עולה ממסמך רשמי של המשרד שהופץ בתחילת השבוע בקרב יבואני הרכב. על פי התוכנית, יוכל כל יבואן רכב להביא לארץ בכל שנה 400 כלים כאלה, במקום 200 כפי שתוכנן תחילה. מדובר ברכבים שעומדים במבחנים האירופיים המקלים שנקבעו לרכב בסדרות קטנות.

קראו עוד בכלכליסט

רכב חשמלי מתוצרת Lynx הסינית רכב חשמלי מתוצרת Lynx הסינית רכב חשמלי מתוצרת Lynx הסינית

המרוויחים העיקריים ממהלך זה צפויים להיות היצרנים הסינים, שאינם משווקים כיום בישראל מכוניות, והיבואנים הישראלים. לא מעט מיבואני הרכב הישראלים, כמו גם גופים שאינם עוסקים כיום ביבוא מכוניות, מחזיקים ברישיון רדום לייבא רכב מסין, שעד כה לא יכלו להפעילו בגלל היעדר תקינה אירופית מקיפה.

עם היבואנים אלה נמנית אוטו חן מקבוצת בליליוס, המחזיקה בזיכיון ליבוא של מכוניות בריליאנס הסינית, וקבוצת כדורי המחזיקה בזיכיון היבוא של מכוניות צ'רי הסינית. לצד אלה, גם יבואני הרכב הוותיקים, המחזיקים בזיכיונות של מותגי רכב חשמלי סיני המיועד לאירופה, יוכלו ליהנות מן השינוי עוד בטרם מכוניותיהם ישווקו באירופה באופן רשמי. לדוגמה, רכבים של יצרניות כדוגמת LYNK הסינית, המתעדת לשווק את מכוניותיה באירופה באופן רשמי בשנה הבאה, יוכלו להגיע לישראל עוד בטרם יחל השיווק המסודר באירופה.

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", בתחילת השנה הציע משרד התחבורה ליבואני הרכב בישראל מתווה לעידוד היבוא של רכבים בסדרות קטנות ובמספרים מצומצמים. סדרות כאלה המשרד מתיר לייבא גם ללא שהמכוניות עברו את המבחנים המחמירים של האיחוד האירופי, שהם התקן המקובל גם בארץ, אלא רק גרסה מרוככת שלהם שבה נדרשים לעמוד יצרני רכב קטנים, החל בפרארי ולמבורגיני וכלה ביצרנים סיניים.

400 הרכבים החשמליים שיוכל כל יבואן להביא לארץ הם מספר גדול משמעותית מהיקף היבוא של כל המכוניות החשמליות שהגיעו לישראל בשנה שעברה, למשל. לשם המחשה: רנו זואי היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל — ובשנה שעברה יובאו ממנה לארץ בסך הכל 145 יחידות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

75 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

74.
רכב חשמלי
1. -עובדה מדעית: קיים קרינה אלקטרומגנטית מכל מנוע חשמלי. -רכב חשמלי שוקל מעל 1.5 טון! (בגלל מארז סוללות גדול). -כדי להניע רכב כזה צריך מנוע גדול וחזק=הרבה קרינה 2. הסיכון לחלות בסרטן ובמחלות הנגרמות מקרינה לנוהג זמן ממושך, ובפרט לילדים ונשים בהריון הוא לא פחות מהסיכון לחלות מזיהום האוויר, 3. רוב זיהום האוויר נוצר מסוגי רכב כבדים עם מנועי דיזל גדולים, וכן ממפעלים (גם מיצור החשמל הנקי...) 4. היום קיימים רכבים עם מנועי(טורבו) בנזין מאד ירוקים וחסכוניים.
מהנדס חשמל  |  29.05.19
לכל התגובות