אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויקטורי: הרווח הנקי השנתי צמח ב-3% ל-33 מיליון שקל

ויקטורי: הרווח הנקי השנתי צמח ב-3% ל-33 מיליון שקל

רשת הסופרמרקטים סיכמה את הרבעון הרביעי של 2018 עם ירידה קלה של 0.4% במכירות, ועלייה של 25% ברווחיות הגולמית; השבוע נסגר מחוסר ראיות תיק החקירה בחשד לתיאום מחירים נגד המנכ"ל ומבעלי השליטה אייל רביד

19.03.2019, 12:56 | נורית קדוש

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

עיתוי חגי תשרי, שצמצם את מספר ימי המכירה, פגע בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה בו רשמה ויקטורי ירידה של 0.4% במכירות שהסתכמו ב-407 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח ב-6.7% ברבעון ועמד על 7.7 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט


עליות המחירים שבאו לידי ביטוי במלואן ברבעון, איפשרו לרשת הסופרמרקטים לשפר את הרווחיות הגולמית שלה ל-25.2%. זאת כיוון שהרשת נוגסת נתח מעליות המחירים שמבצעים הספקים.

השיפור ברווחיות ניכר גם ברווחיות התפעולית השנתית שעלתה ל-3% (לעומת 2.9% ב-2017), למרות עלייה של 3% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות. העלייה בהוצאות התרחשה בעקבות עליית שכר המינימום והוצאות שכר דירה וארנונה, אשר התקזזו עם ירידה בהוצאות הפרסום בעקבות חידוש ההסכם עם ישראכרט על מועדון הלקוחות המשותף. השיפור ברווחיות חלחל לשורת הרווח הנקי שצמח בשנה כולה ב-3.2% ל-33.3 מיליון שקל והחברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 5 מיליון שקל. 
       

סניף ויקטורי בכפר סבא, צילום: תומי הרפז סניף ויקטורי בכפר סבא | צילום: תומי הרפז סניף ויקטורי בכפר סבא, צילום: תומי הרפז


      

הירידה במכירות הרבעון הרביעי צמצמה את שיעור הצמיחה השנתית במכירות ל-4.2% ואלו הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל. הצמיחה הושגה בעיקר מפתיחת סניפים חדשים, שכן המכירות בחנויות הזהות - חנויות שפעלו בשתי התקופות במלואן - צמחו ב-1.6% בלבד, בעיקר על רקע עליות המחירים שנרשמו במחצית השניה של השנה בשוק המזון.

בתוך כך, שלושה חודשים לאחר שזומן לחקירה ברשות התחרות, נסגר השבוע תיק החקירה בחשד לתיאום מחירים נגד המנכ"ל ומבעלי השליטה בוויקטורי אייל רביד. ברקע הדברים התבטאות של רביד ממנה השתמע כי יתאים את מחיריו לאלו של מתחריו, והתיק נסגר מחוסר ראיות. 

אייל רביד, צילום: אבי רוקח אייל רביד | צילום: אבי רוקח אייל רביד, צילום: אבי רוקח


      

רשת ויקטורי שבשליטת משפחת רביד מפעילה 49 סניפי סופרמרקט בפריסה ארצית המשתרעים על 53.4 אלף מ"ר. בשנת 2018 סגרה הרשת סניף הפסדי בכפר סבא ופתחה במקומו סניף חדש בכפר סבא, וכן שלושה סניפים נוספים בתל אביב, בצור יצחק ובחיפה.

לרשת ויקטורי 170 אלף חברי מועדון, 28 אלף מתוכם מחזיקים בכרטיס האשראי של מועדון הלקוחות, ואחראים ל-50% מסך מכירות הרשת. בשנה שעברה חתמה הרשת על הסכם מעודכן למועדון הלקוחות המשותף לה ולישראכרט, המשקף שיפור משמעותי לחברה ביחס לתנאי ההסכם הקודם.

הכנסות הרשת מההסכם, לאחר עדכונו, צפויות לעמוד על כ-30 מיליון שקל במהלך חמש השנים הראשונות, וכ-100 מיליון שקל במהלך 10 השנים הראשונות. בוויקטורי מעריכים כי בתוך שלוש שנים יגייסו כ-100 אלף חברי מועדון שיחזיקו בכרטיס אשראי של הרשת.

עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-2018 ב-10.5 מיליון שקל, לעומת 9.4 מיליון שקל ב-2017. עלות שכרו של המנכ"ל אייל רביד הסתכמה בשנה החולפת ב-3.5 מיליון שקל, וכללה דמי ניהול של 1.9 מיליון שקל, מענק של 1.3 מיליון שקל ותשלומים נוספים של 309 אלף שקל. מענק זהה ניתן גם לחיים רביד, סמנכ"ל הכספים ואביו של אייל, שקיבל שכר בעלות כוללת של 2.6 מיליון שקל, ולאברהם רביד, אחיו של אייל וסמנכ"ל הפיתוח העסקי, שעלות שכרו השנתית הגיעה ל-3.3 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות