אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פינטרסט מציגה: הכנסות שנתיות של 756 מיליון דולר, 80% מהמשתמשים בארה"ב - אימהות

פינטרסט מציגה: הכנסות שנתיות של 756 מיליון דולר, 80% מהמשתמשים בארה"ב - אימהות

אחרי אובר, ליפט וסלאק - גם פינטרסט בדרך להנפקה. הרשת החברתית, שמאפשרת למשתמשים לנעוץ פריטים בעלי עניין עבורם, פירסמה הלילה תשקיף ממנו עולה כי הפסידה בשנה החולפת 63 מיליון דולר. מספר המשתמשים הפעילים שלה בחודש עמד על 265 מיליון - פחות מטוויטר והרבה פחות מפייסבוק

23.03.2019, 01:40 | שירות כלכליסט

הרשת החברתית פינטרסט פירסמה הערב תשקיף לקראת הנפקה. בכך הצטרפה החברה לשורה של חברות טכנולוגיה שצפויות לצאת להנפקה ב-2019, ובהן חברות שיתוף הנסיעות אובר וליפט ופלטפורמת המסרים המידיים סלאק. על פי התשקיף, מניית פינטרסט תיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול "PINS".

קראו עוד בכלכליסט

פינטרסט שהוקמה ב-2009 בסן פרנסיסקו היא רשת חברתית של לוחות מודעות שמאפשרת למשתמשים לנעוץ פריטים בעלי עניין עבורם, וכך בין היתר לתכנן את החתונות של עצמם או לערוך סיעור מוחות לקראת החופשה הבאה שלהם. עיקר ההכנסות של הרשת מגיעות מפרסומות של מותגים המשלמים על קידום במסגרתה.

פינטרסט פינטרסט פינטרסט

מהתשקיף של הרשת עולה כי ב-2018 עמדו הכנסותיה על 756 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד של 63 מיליון דולר. הכנסות החברה עלו אשתקד ב-60% לעומת 2017 - אז עמדו על 473 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי של השנה החולפת עמד מספר המשתמשים הפעילים החודשי של פינטרסט על 265 מיליון - פחות ממספר המשתמשים החודשיים הפעילים בטוויטר (321 מיליון) והרבה פחות ממספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק מדי חודש (2.32 מיליארד).

פינטרסט הדגישה בתשקיף שפרסמה כי היתה לה "צמיחה משמעותית" במספר החודשי של משתמשים פעילים "בינלאומיים" בשנים האחרונות. החברה ציינה כי היא מאמינה שזו תוצאה של "הפוקוס האחרון שלה להפוך תוכן למקומי יותר בשווקים בינלאומיים" וצופה כי הגידול בסגמנט זה יימשך וידביק את קצב הצמיחה בארה"ב בתקופה הקרובה.

ההכנסות הגלובליות של פינטרסט למשתמש ב-2018 עמדו על 3.14 דולר - נתון המשקף עלייה של 25% לעומת 2017. לשם השוואה, פייסבוק הציגה הכנסות למשתמש של כמעט 25 דולר שנה שעברה והכנסות של 7.37 דולר למשתמש רק ברבעון האחרון של 2018.

פינטרסט פופולרית במיוחד בקרב אימהות. על פי הרשת, 80% מהקהל שלה בארה"ב מורכב מנשים עם ילדים בגילאי 18-64. סיכון שמזכירה פינטרסט היא לא תצליח לחדור לאוכלוסיות דמוגרפיות חדשות. לדברי פינטרסט, הרשת היא לרוב "הדרך המרכזית של אימהות אלה לקבל החלטות כשזה מגיע לקניית מוצרים ושירותים". 

תגיות