אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמסונג ממשיכה להדפיס כסף לסאני תקשורת: המכירות צמחו ב-8.5%  צילום: אוראל כהן

סמסונג ממשיכה להדפיס כסף לסאני תקשורת: המכירות צמחו ב-8.5%

סדרות ה-Note 9 וה-A דחפו את שורת ההכנסות של יבואנית סמסונג לישראל, ל-1.13 מיליארד שקל; צמצום בהוצאות השכר ומעבר להכנסות מימון הקפיצו את רווחי סאני תקשורת ב-56% ל-65 מיליון שקל

24.03.2019, 11:37 | מיקי גרינפלד

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

התמונה חוזרת על עצמה בדוחות של סאני תקשורת - הסדרות החדשות של מכשירי סמסונג מחזקות את שורת ההכנסות של החברה גם בסיכום 2018: יבואנית המכשירים של הענקית מדרום קוריאה רשמה בשנה שחלפה צמיחה של 8.5% במכירות ל-1.13 מיליארד שקל, בהשוואה למכירות של 1.06 מיליארד שקל ב-2017.

סאני תקשורת מייחסת את העלייה להגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות ובעיקר להשקת סדרות ה-Note 9 וה-A. עוד תרמה לשורת ההכנסות עלייה במכירות האביזרים, החלפים והשירותים הנלווים.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך שנת 2018 השיקה סמסונג את דגם ה-Galaxy S9, ה-Note 9, ומגוון מכשירים סלולריים חדשים כולל סדרת A ו-J (לצד מכשירי טאבלטים ושעונים חכמים) ורק לאחרונה, לאחר תקופת הדוח, השיקה גם את המכשיר החדש Galaxy S10.

בחודש ינואר 2018 החלה סאני תקשורת במכירת מכשירי סמסונג מסדרת A8. במרץ 2018 החלה למכור מכשירים מסדרת הדגל של סמסונג, Galaxy S9. ביוני 2018 החלה החברה במכירת מכשירים מסדרת ה-J החדשה, באוגוסט סדרת 9 Note נכנסה לשוק ובנובמבר סדרת  A החדשה.

note 9 של סמסונג
note 9 של סמסונג צילום: שאטרסטוק

ההכנסות של סאני ממכשירים סלולאריים בשנה החולפת הסתכמו ב-835 מיליון שקל, 75% מהפעילות, וההכנסות משירותים אחרים (שירותים, אביזרים, חלקי חילוף) ב-277 מיליון שקל, 25% מהפעילות - בשנת 2017 ההכנסות ממכירות סלולארי עמדו על 812.3 מיליון שקל (76%) והכנסות משירותים אחרים ב-256.1 מיליון שקל (24%).

ההוצאות התפעוליות הסתכמו בשנה החולפת ב-983.7 מיליון שקל, לעומת 908 מיליון שקל בשנת 2017, עלייה של 8.3%. צמצום הוצאות השכר והפחתת עמלות סילקה סייעו לירידה של 1.4% בהוצאות ההנהלה שהסתכמו ב-47 מיליון שקל ולירידה של 11% בהוצאות הנהלה וכלליות, שעמדו על 16 מיליון שקל.

למרות הירידה בהוצאות, שערי מטבעות פגעו בשורת הרווח התפעולי, שירד ב-9.2% ל-83.3 מיליון שקל, לעומת 91.8 מיליון שקל בשנת 2017. ה-EBITDA השנתי של סאני תקשורת ירד ב-2.4% ל-99 מיליון שקל, לעומת 102 מיליון שקל ב-2017, בעיקר בשל שערי מטבעות.

בשורת המימון נטו רשמה החברה הכנסות של 1.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 37.67 מיליון שקל בשנת 2017, פער שתרם לשיפור החד בשורה התחתונה של הדוח. סאני תקשורת מסכמת את 2018 עם זינוק של 56% ברווח הנקי ל-65.1 מיליון שקל, לעומת 41.7 מיליון שקל בשנת 2018.

השינוי בהוצאות המימון נובע בעיקר מרווחים מעסקאות שמבצעת החברה לניהול וצמצום השפעות השינויים בשער החליפין של הדולר על תוצאות הפעילות של החברה ובנוסף מצמצום בהוצאות המימון התפעולי בסכום  של כ-2.7 מיליון שקל.

סאני תקשורת נשלטת על ידי לפידות קפיטל (46%) שבבעלות יעקב לוקסמבורג. מנכ"ל החברה משה פרי זכה בשנת 2018 לתגמול בעלות כוללת של 1.32 מיליון שקל, 725 אלף שקל מהסכום כשכר ו-600 אלף שקל כמענק.

יעקב לוקסנבורג בעל השליטה בסאני תקשורת , צילום: אוראל כהן יעקב לוקסנבורג בעל השליטה בסאני תקשורת | צילום: אוראל כהן יעקב לוקסנבורג בעל השליטה בסאני תקשורת , צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות