צילום: MintPress
יוטיוב מתקפלת, מבטלת תוכניות להתחרות בנטפליקס
החברה השקיעה בהקמת פלטפורמת תוכן וידאו פרימיום, אך ביטלה את המהלך ועתה מנסה להתרחק מהפקות בקנה מידה הוליוודי; זאת, משום שמדובר בהימור יקר ותחרות קשה, שהפסד בה ישפיע על מניית גוגל ועלולה להטיל צל על הישגיה
25.03.2019, 13:21 | רפאל קאהאן
יוטיוב מבטלת תוכניות לתחרות ישירה בשירותי סטרימינג כנטפליקס, אמזון פריים והמוצר המקביל של אפל שצפוי להיחשף בהמשך היום. מקורות המקורבים לנושא מסרו לסוכנות בלומברג שיוטיוב מכנה את המהלך "יציאה מתחום התוכן ההוליוודי", ושבמסגרתו ביטלה הפקות שהחלה לבצע, ביניהן הסדרות Origin ו-Overthinking with Kat & June.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
עוד סיבה היא אתגר התוכן עצמו: נטפליקס, אמזון, הולו, דיסני וכעת כנראה גם אפל הם שחקנים גדולים שכולם ישוועו לתכנים. לפיכך, הפקות איכותיות יהפכו ליקרות יותר לרכישה בלעדית; לדיסני ולנטפליקס יש מאגר תוכן גדול ומכניס, בעוד השירותים האחרים יצטרכו להילחם על הצופים ולקוות שאחת הסדרות תתפוס. למשל, אמזון לא הצליחה לייצר להיטים מאז "האיש במצודה הרמה" ותוכנית הרכב "גרנד טור".
גוגל מחזיקה כיום בשני שירותי סטרימינג פעילים: יוטיוב, שתכניו מתבססים על קהל המשתמשים ויוטיוב Red, שהפך השנה לשירות סטרימינג ייעודי למוזיקה. בתחילה ביקשה גוגל להפוך את רד לשירות וידאו בתשלום ועליו תיכננה לשדר ערוצי טלוויזיה ותכנים ייעודיים - אך המהלך לא צלח וכעת היא הפכה אותו למתחרה של ספוטיפיי. במתכונתו החדשה, הפך רד ליוטיוב פרימיום. כל שאר התכנים הייעודיים שכבר הופקו לו, כגון סדרת Cobra Kai הפופולרית המבוססת על דמויות מהסרט קראטה קיד, ישולבו כעת בשירות יוטיוב החינמי. גוגל מבצעת מהלך שמרחיק אותה מהתחום אליו מנסות כל ענקיות הטכנולוגיה להיכנס בשנים האחרונות, ונראה שלמדה מטעויות של אחרים: למשל, מיקרוסופט השקיעה הון עתק בהקמת סטודיו להפקות מקור וסגרה אותו תוך שנתיים, לאחר שסאטיה נאדלה תפס את כס המנכ"ל; ויאהו רשמה הפסד של 42 מיליון דולר לאחר הפקה של שלוש סדרות כושלות. אי אפשר לומר שמדובר במהלך שגוי, לגוגל אין שום יתרון יחסי בשוק הזה ביחס לאחרות והיא מעדיפה להימנע מהרפתקאות שיזיקו לשורת הרווח שלה בעתיד.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה