אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חולשה בשוק המיזוג: הרווח הנקי של אלקטרה צריכה צנח ב-95% ב-2018 צילום: יחצ

חולשה בשוק המיזוג: הרווח הנקי של אלקטרה צריכה צנח ב-95% ב-2018

יבואנית מוצרי החשמל סיימה את השנה עם רווח נקי של 8 מיליון שקל, בין היתר על רקע ירידה במכירות המזגנים הפסקת ייבוא מכשירי הסלולר של וואווי; הרווח הנקי ברבעון הרביעי עמד על 4.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל

26.03.2019, 13:15 | אורנה יפת

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

שנה קשה לאלקטרה מוצרי צריכה. יבואנית מוצרי החשמל סיימה את שנת 2018 עם תוצאות שליליות וצניחה של 95% ברווח הנקי.

החברה דיווחה היום (ג') כי ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-4.7% והסתכמו ב-641.8 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט


הירידה במכירות חלחלה לשורת הרווח הגולמי שירד ב-22.3% ל-142.7 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות קטן ל-22.2% לעומת 27.2% ברבעון מקביל 2017. הרווח התפעולי צנח ב-74% ל-10 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון עמד על 4.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

את 2018 סיימה הקבוצה עם רווח נקי של 8 מיליון שקל לעומת רווח של 164 מיליון שקל בשנת 2017. שורת הרווח הנקי כללה הפסד של 36.9 מיליון שקל בעקבות הפסקת הייבוא של מכשירי הסלולר וואווי (HUAWEI), בעוד ב-2017 כללו התוצאות רווח של כ-29.6 מיליון שקל ממכירת רשת אייס אוטו דיפו.

    

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צילום: יחצ צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה | צילום: יחצ צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צילום: יחצ


     

כשחקנית האוחזת ב-41% מהמכירות בענף המזגנים, הושפעה אלקטרה צריכה מההאטה בשוק המיזוג, ובשנה החולפת חלה ירידה בהכנסות מפעילות המזגנים של הקבוצה גם בארץ וגם בחו"ל.

שוק המזגנים בישראל ירד כולו בכ-12.4% - ירידה שהשפיעה ישירות על היקף המכירות של הקבוצה. אלקטרה צריכה רשמה קיטון של 26.3% במכירות מוצרי צריכה חשמליים, וירידה של 99% ברווח המגזרי שהסתכם ב-925 אלף שקל. 

בעקבות הירידה במכירות וברווחים, החלה אלקטרה ביישום תוכנית התייעלות והפחתת עלויות במטרה להתאים את המשאבים להיקף המכירות. בין היתר ביצעה החברה שינויים במבנה הארגוני, והפחיתה משרות ניהוליות. מפעל הייצור של החברה בראשון לציון מנצל 50% בלבד מיכולת הייצור שלו.

אלקטרה רשמה ירידה במכירות הרבעון הרביעי שהושפעה גם מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי ממנה סבלה גולן טלקום (48 שקל לעומת 49 שקל ברבעון מקביל). השפעות שליליות אלו קוזזו עם עליה במכירות מגזר קמעונאות החשמל שבו פעילה אמ"צ עם רשתות החשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק.

אלקטרה צריכה פועלת בשלושה מגזרי פעילות: מגזר מוצרי צריכה חשמליים שבו היא מייבאת ומשווקת מוצרי קו לבן ומזגנים, מגזר קמעונאות החשמל בו היא פעילה עם מחסני חשמל ושקם אלקטריק ומגזר תקשורת סלולרית באמצעות גולן טלקום.

הקבוצה רשמה ירידה של 6.3% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל. לפי דוחות החברה, חולשה במגזר מוצרי החשמל קוזזה עם ההכנסות ממגזר קמעונאות החשמל שעלו ב-4.8%, ועם איחוד תוצאות גולן טלקום החל מהרבעון השני של 2017.

אלקטרה צריכה דיווחה על עלייה של 5.7% במכירות בחנויות הזהות, שעלו ל-3,108 שקל למ"ר בחודש ב-2018, לעומת 2,941 שקל למ"ר בשנה הקודמת. למרות זאת, הרווח המגזרי ירד ב-4.1% והסתכם ב-44 מיליון שקל.

הרווח הגולמי קטן ב-13.7% כתוצאה מהחולשה בענף המזגנים ומוצרי החשמל הלבנים ועמד בסיום 2018 על 652.6 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות ירד ל-24.8% לעומת 26.9% בשנת 2017. הרווח התפעולי השנתי ירד ב-50.4% והסתכם ב-106.7 מיליון שקל.

על פי הערכת שווי שביצע לחברת התקשורת משרד רו"ח פאהן קנה, גולן טלקום סיימה את השנה עם הכנסות של 519 מיליון שקל וזאת לעומת רווח של 537 מיליון שקל ב-2017. הרווח התפעולי של גולן עמד על 123 מיליון שקל לעומת של 155 מיליון שקל ב-2017 - צניחה של 20%. מספר המנויים הפעילים בסוף השנה עמד על 906 אלף. שיעור נטישת המנויים הצטמצם ל-7% לעומת 9.4% ב-2017.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות