אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דור אלון נכנסת לזירת האון ליין דרך am:pm צילום: יח"צ

דור אלון נכנסת לזירת האון ליין דרך am:pm

קבוצת הדלק נערכת להקמת אתר מכירות תחת מותג המרכולים העירוניים am:pm. בנוסף, תסב עשרות חנויות נוחות בחנויות הדלק למיני סופרמרקטים

27.03.2019, 06:55 | נורית קדוש

רשת המרכולים העירונית am:pm מצטרפת לתנופת האון ליין שמובילות רשתות המזון שופרסל, ויקטורי ורמי לוי ונערכת להקמת אתר מכירות משלה. במסגרת זאת, החברה פועלת לאיתור מענה טכנולוגי שיאפשר לה לבצע ליקוט ושילוח הזמנות במרכז הארץ.

קראו עוד בכלכליסט

בתוך כך, חברת דור אלון, שמחזיקה ברשתות אלונית ו־am:pm, נערכת להסבת עשרות חנויות נוחות בתחנות הדלק למיני סופרמרקטים. המהלך מגיע לאחר שבשנה החולפת הסבה החברה מספר חנויות אלונית למטה זו והתוצאות הוכיחו גידול במכירות באותן חנויות.

מהלך נוסף שהביא לעלייה במכירות וברווחיות של חנויות אלונית הוא פתיחת שלושה מתחמי תדלוק חדשים — בקרית אתא בצמוד למתחם איקאה החדש, במעלות ובקרני שומרון.

סניף ברחוב אבן גבירול בת"א, צילום: יח"צ סניף ברחוב אבן גבירול בת"א | צילום: יח"צ סניף ברחוב אבן גבירול בת"א, צילום: יח"צ

המתחמים החדשים תרמו לצמיחת של 3% ב־EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים ופחת) של מתחמי התדלוק והמסחר של דור אלון — מ־198 מיליון שקל ב־2017 ל־204 מיליון שקל ב־2018. על רקע זה, בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את הפריסה הארצית של רשת מתחמי התדלוק והמסחר ולפתוח במהלך השנתיים הקרובות כחמישה מתחמי תדלוק חדשים.

המעבר של חנויות הנוחות למכירת סיגריות באופן עצמאי (ולא דרך זכיין) תרם לצמיחה במחזור המכירות שהסתכם ב־313 מיליון שקל — עלייה של 25.6% בהשוואה ל־2017. אם מנטרלים את רכיב מכירות הסיגריות הסתכמה העלייה בכ־5%.

מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון, צילום: עמית שעל מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון | צילום: עמית שעל מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון, צילום: עמית שעל

דור אלון מפעילה 136 חנויות נוחות בתחנות הדלק. בנוסף מפעילה החברה 80 חנויות מזון עצמאיות, שאינן מהוות חלק אינטגרלי מהפעלת מתחמי התדלוק: 45 חנויות am:pm ו־34 חנויות תחת המותגים אלונית בקיבוץ, אלונית במושב וסופר אלונית. בנוסף, ביוני 2018, נכנסה החברה כשותפה (50%) בחנות סופרמרקט הדוכן בגן שמואל.

מכירות החנויות העצמאיות צמחו ב־2018 ב־7.9% והסתכמו ב־576 מיליון שקל. הצמיחה הושגה כתוצאה מעלייה של 3.3% במכירות רשת am:pm, שהסתכמו ב־400 מיליון שקל וכן מתוספת המכירות בסופר הדוכן בגן שמואל. הרווח התפעולי בחנויות העצמאיות עלה ב־8.1% ל־22.6 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי בחנויות am:pm נפגע כתוצאה מעליית שכר המינימום וירד ל־15.7 מיליון שקל לעומת 16.8 מיליון שקל ב־2017.

מכירות החנויות העצמאיות וחנויות הנוחות בתחנות הדלק, כולל מכירות הזכיינים במתחמים אלו הגיעו בשנה החולפת ל־1.1 מיליארד שקל. החברה הציבה לעצמה יעד של 1.5 מיליארד שקל בתוך 3־5 שנים, אליו תגיע להערכתה באמצעות הרחבת פעילות חנויות המזון בפורמטים השונים.

אתמול הודיע החברה על פרישת המנכ"ל עודד בלום לאחר 20 שנה. עמית זאב צפוי להחליפו. בעל השליטה בחברה הוא מוטי בן משה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות