אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הולמס פלייס: מספר המועדונים גדל ב-4, הרווח הנקי זינק ב-52%

הולמס פלייס: מספר המועדונים גדל ב-4, הרווח הנקי זינק ב-52%

רשת מועדוני הכושר והבריאות מסכמת את 2018 עם עלייה של 5.7% בהכנסות ל-391 מיליון שקל, הרווח התפעולי עלה ב-40% ל-20.5 מיליון שקל, הרווח הנקי עמד על 19.8 מיליון שקל; קצב הנטישה ירד מ-5% ל-4.6%, מחיר המנוי הממוצע עלה בשקל אחד

27.03.2019, 14:31 | חזי שטרנליכט ומיקי גרינפלד

רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס שהונפקה בדצמבר 2017, מסכמת שנה שלמה ראשונה בתור חברה ציבורית, עם צמיחה נאה ברווחיות וזינוק בשורת הרווח השנתית. הכנסות הרשת עלו ב-5.7% ב-2018 ל-390.6 מיליון שקל, לעומת 369.5 מיליון שקל ב-2017, בעיקר בזכות פתיחת סניפים חדשים, לצד עלייה קלה במחיר הממוצע למנוי.  

קראו עוד בכלכליסט

הוצאות התפעול טיפסו בהתאם, ל-332.2 מיליון שקל, לעומת 323.2 מיליון שקל בשנה קודמת. תוכנית אופציות לעובדים, הסדרי פרישה של נושאי משרה ותשלום ליועצים גררו עלייה בהוצאות ההנהלה והמכירות, ל-37.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-31.5 מיליון שקל ב-2017.

הרווח התפעולי של הרשת עמד בסיכום השנה על 20.5 מיליון שקל, מול 14.5 מיליון שקל ב-2017, שיפור של 40%. ה-EBITDA השנתי עלה ל-48.6 מיליון שקל, לעומת 43.3 מיליון שקל ב-2017. הוצאות המימון צומצמו מ-6.5 מיליון שקל ב-2017 ל-5.5 מיליון שקל ב-2018, אך מול הכנסת מס של 6.9 מיליון שקל ב-2017, בשנה החולפת רשמה הרשת הכנסת מס של 2.9 מיליון שקל בלבד. בשורה התחתונה רשמה הולמס פלייס רווח נקי של 19.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-13 מיליון שקל ב-2017, זינוק של 52%.

החברה הצליחה להגדיל בשקל את דמי המנוי הממוצעים שמשלמים המנויים מדי חודש במותג הפרימיום – 286 שקל, ובמקביל הצליחה להקטין את קצב הנטישה מ-5% ל-4.6% ב-2018. לקוח ממוצע במותג הפרימיום נאמן להולמס פלייס ורץ איתה לטווח ארוך של 5.2 שנים (בממוצע) עלייה בנאמנות מול 4.5 שנים שנה קודם לכן.

 , צילום: שי כהן צילום: שי כהן  , צילום: שי כהן

הולמס פלייס פועלת בשני מגזרים, העיקרי שבהם הוא של מועדוני הכושר המוכרים והשני, המצומצם יותר, כולל מועדונים בשירות מוגבל וזול יותר. מגזר מועדוני הבריאות והכושר תחת מותגי הולמס פלייס וגו אקטיב הניב לחברה ב-2018 הכנסות של 359.8 מיליון שקל ורווח תפעולי של 18.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 356.6 מיליון שקל ורווח תפעולי של 16.1 מיליון שקל בשנת 2017. 

מגזר הלואו קוסט תחת מותג אייקון פיטנס הניב לרשת ב-2018 הכנסות של 30.8 מיליון שקל ורווח תפעולי של 2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 12.8 מיליון שקל והפסד תפעולי של 1.7 מיליון שקל ב-2017. מותג הלואו-קוסט  רשם זינוק חד במספר המנויים שלו ב-2018, ל- 17.3 אלף מנויים חודשיים, עליה של 144% בתוך שנה. ההכנסות הממוצעות לחודש ירדו במותג זה מ-151 ל-149 שקלים.

בסיכום המחצית השנייה (הולמס פלייס תאגיד קטן שלא מדווח רבעונית), מציגה החברה עלייה של 4.3% בהכנסות בחודשים יולי-דצמבר, ל-197.4 מיליון שקל. הרווח הנקי טיפס ב-29% ל-10.8 מיליון שקל. 

הקבוצה מפעילה נכון לסוף שנת הדוח 39 מועדוני בריאות וכושר (מול 35 ב-2017 ו-33 ב-2016); מספר המנויים החודשי הממוצע עמד על 105,335, לעומת 104,256 ב-2017. הולמס פלייס מציינת בדוחות כי המשך יישום תכנית הצמיחה האסטרטגית שלה יגדיל את "פוטנציאל הרווח" מכלל מועדוני החברה, במונחי EBITDA, בכ-50-25 מיליון שקל לשנת פעילות מלאה בהשוואה לשנת 2018 תוך כ-6-4 שנים בכ-100-50 מיליון שקל תוך 10 שנים.

עלות שכרה של מנכ"לית הקבוצה קרן שתוי עמדה ב-2018 על 1.88 מיליון שקל, מהם 1.06 מיליון שקל שכר, 600 אלף שקל מענק, ו-154 אלף שקל תגמול הוני. עלות השכר של ניב הראל, מנכ"ל אייקון פיטנס, עמדה על 1.06 מיליון שקל, מהם 350 אלף שקל כשכר, 300 אלף שקל מענק, ודמי יעוץ של 392 אלף שקל.

קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס, צילום: עמית שעל קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס | צילום: עמית שעל קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס, צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות