האתגר הראשון של יו"ר ההסתדרות החדש: ריסון הבלאגן ברכבת ישראל
ארנון בר-דוד יצטרך להתמודד גם עם השלמת הרפורמה בנמלי ישראל ולנהל קרב בלימה קשה ואכזרי מול הכוונה של מחנה הימין לכפות "בוררות חובה" בכל משבר בחברה ממשלתית
חברי מרכז ההסתדרות הכללית (בינ"ה - בית נבחרי ההסתדרות) בחרו אתמול (ד') בארנון בר-דוד כמחליפו של אבי ניסנקורן לתפקיד המנהיג של ארגון העובדים הגדול בישראל. הבחירה בבר-דוד לא התקבלה בהפתעה ולמעשה ניסנקורן סימן את יורשו כבר לפני כחצי שנה.
קראו עוד בכלכליסט
בהסתדרות הזדרזו אתמול לספר שבר-דוד היה "שותף בכיר למהלכים משמעותיים ופורצי דרך רבים שהנהיגה ההסתדרות בשנים האחרונות למען צמצום פערים בחברה הישראלית", אבל המשבר הראשון שהוא יצטרך להתמודד איתו הוא הבלאגן שיש בין ועד עובדי רכבת ישראל להנהלת החברה.
רק לאחרונה הושגה שם "הפסקת אש" זמנית לא לפני שהעובדים השביתו שני קווים (כרמיאל-חיפה ולוד-ראשונים) לשלושה ימים רק בשל מחלוקת על תנאי העבודה של הנהגים. המצב ברכבת רגיש מאוד על קרע התוצאות הכספיות העלובות של החברה (הפסד שנתי של כ-338 מיליון שקל), העדר מנכ"ל ושרי תחבורה ואוצר שנמצאים בשיתוק בחירות ולא ממש מתייחסים למה שקורה שם.
עוד ברצף המשימות של בר-דוד - השלמת הרפורמה בנמלי ישראל, מוקש רדום שמצבו דומה באספקטים שונים לזה של הרכבת: גם בנמל קיים אי שקט ניהולי כאשר המנכ"ל יצחק בלומנטל הוזמן לשימוע לפני פיטורים, וגם שם נעדרים שרי ממשלה שיתנו לשער הימי הדרומי של המדינה את תשומת הלב הדרושה שם.
בהסתדרות הזכירו אתמול שברמה הממשלתית מחכה לבר-דוד קרב בלימה קשה ואכזרי מול הכוונה של מחנה הימין לכפות עליו "בוררות חובה" בכל משבר בחברה ממשלתית שהיא גם ספק שירות חיוני (חברת החשמל, הרכבת ונמלי חיפה ואשדוד), מציאות שאם תתקיים תחליש את ההסתדרות ותייתר במקרים מסוימים את נחיצותה עבור ציבור העובדים.
תגובה אחת לכתיבת תגובה