אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קתאי פסיפיק חזרה לרווחיות ותיכנס לשוק הלואו־קוסט צילום: איי אף פי

קתאי פסיפיק חזרה לרווחיות ותיכנס לשוק הלואו־קוסט

חברת התעופה תרכוש את חברת הלואו־קוסט הונג קונג אקספרס מהתאגיד הסיני HNA. הזהירה מאקלים בעייתי ב־2019 ברקע מלחמת הסחר

28.03.2019, 09:15 | אליס וודהאוס וניקול ליו, פייננשל טיימס

קתאי פסיפיק, חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, תרכוש את חברת הלואו־קוסט הונג קונג אקספרס מהתאגיד הסיני HNA בסכום של 628 מיליון דולר (4.9 מיליארד דולר הונג קונגי). כך דווח אתמול.

קראו עוד בכלכליסט

עבור HNA, העסקה מתבצעת על רקע קשיים תזרימיים וחובות כבדים, זאת לאחר שב־2016 יצא התאגיד למסע קניות בהיקף של 40 מיליארד דולר ורכש, בין השאר, נדל"ן יוקרתי ממנהטן ועד הונג קונג ונתחים ממגוון חברות, מדויטשה בנק ועד להילטון העולמית.

רווח/ הפסד נקי של קתאי פסיפיק במיליארדי דולרים רווח/ הפסד נקי של קתאי פסיפיק במיליארדי דולרים רווח/ הפסד נקי של קתאי פסיפיק במיליארדי דולרים

העסקה תעניק לקתאי שליטה בשלוש מארבע חברות התעופה הפועלות בהונג קונג ותפתח עבורה את שוק הלואו־קוסט. ב־2018 החזיקו קתאי והחברה־האחות שלה קתאי דרגון בנתח של 40% מהקצאות הנחיתה, כך לפי דיווחי החברה.

אנדרו לי, אנליסט בג'פריז, אמר כי הרכישה היא מהלך חכם עבור קתאי משום שהיא מעניקה לה בעלות מלאה על הונג קונג אקספרס וגישה לשוק הלואו־קוסט. איוואן סו, אנליסט במורנינגסטאר, אמר כי חברת הלואו־קוסט תהיה השלמה מצוינת לפעילות הקיימת של קתאי. "הונג קונג אקספרס היא חברת הלואו־קוסט היחידה הפועלת מהונג קונג ועסקיה הם התאמה מושלמת למורשת של קתאי", ציין.

הונג קונג אקספרס הובילה 4.1 מיליון נוסעים בשנה שעברה, שהם 5.5% מהנוסעים שעברו בטריטוריה. חברת התעופה טסה ליפן, דרום קוריאה ויעדים בדרום מזרח אסיה. עבור 12 החודשים שהסתיימו בדצמבר, היא רשמה הפסד נקי של 141 מיליון דולר הונג קונגי. שווי השוק שלה עמד על 1.1 מיליארד דולר הונג קונגי נכון לסוף 2018.

קתאי חזרה לרווחיות ב־2018 בזכות תוכנית ארגון מחדש, זאת לאחר שרשמה שנתיים רצופות של הפסדים. בה בעת, חברת התעופה הזהירה מפני אקלים מאתגר ב־2019 ברקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שצפויה להביא לירידה בהיקף הנוסעים והובלות המטענים. חברת התעופה דיווחה כי הרווח הנקי שלה עלה ל־298.7 מיליון דולר (2.3 מיליארד דולר הונג קונגי) עבור 12 החודשים שהסתיימו בדצמבר, וההכנסות טיפסו ב־14.2% ל־14 מיליארד דולר (111 מיליארד דולר הונג קונגי).

נמל התעופה של הונג קונג מקים בימים אלה מסלול שלישי בניסיון להתמודד עם התחרות שמציבים נמלי תעופה בדרום סין. קתאי ציינה בדו"חותיה השנתיים, כי העומסים בשדה התעופה הכבידו על עלויות התפעול שלה ב־2018.

בהודעה רשמית אתמול מסרה קתאי כי "סגמנט השוק הייחודי" של חברת הלואו־קוסט בהונג קונג, בשילוב הרשת הקיימת שלה, יתנו ערך מוסף רב לפעילותן המשותפת. עוד ציינה, כי "העסקה משקפת דרך אטרקטיבית ומעשית עבור קתאי פסיפיק לתמוך בצמיחה ארוכת הטווח של עסקיה ולהגביר את התחרותיות שלה". הונג קונג אקספרס דיווחה כי היא תשמר את "מעמדה האיתן בשוק הלואו־קוסט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות