אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת yes איבדה 13 אלף מנויים ב-2018 צילום: יונתן בלום

חברת yes איבדה 13 אלף מנויים ב-2018

חברת שידורי הטלוויזיה בלוויין שבשליטת בזק רשמה הפסד שנתי של 48 מיליון שקל, בנוסף למחיקת 1.1 מיליארד שקל בגין ירידת ערך; מספר המנויים ירד ב-2.2% ועמד בסוף השנה על 574 אלף; נפילה בהכנסה הממוצעת ללקוח הובילה את yes להפסד רבעוני של 39 מיליון שקל לעומת רווח של 27 מיליון שקל ברבעון המקביל

28.03.2019, 12:54 | חזי שטרנליכט

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

גם אם מנטרלים את מחיקת הענק של 1.1 מיליארד שקל בגין ירידת ערך, yes  בהנהלת רן גוראון רשמה ברבעון האחרון של 2018 הפסד תפעולי לעומת רווח תפעולי בתקופה המקבילה. ההפסד נבע משחיקה בהכנסות ובעיקר מנפילה חדה בהכנסה הממוצעת ללקוח של חברת שידורי הטלוויזיה בלוויין שבשליטת קבוצת בזק.

קראו עוד בכלכליסט


 

בנטרול המחיקה הגדולה, yes חתמה את הרבעון האחרון של 2018 בהפסד תפעולי של 39 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 27 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2017. ההפסד הנקי (לא כולל המחיקה) עמד על 37 מיליון שקל, מול רווח נקי של 11 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ברמה השנתית, קטן ההפסד הנקי (בנטרול המחיקה הגדולה) ב-80% ביחס לשנה הקודמת ועמד על 48 מיליון שקל לעומת 244 מיליון שקל ב-2017. כולל מחיקת הערך, עמד ההפסד ב-2018 על 1.148 מיליארד שקל. ההכנסות הממוצעות מלקוח ירדו ב-8.8% במהלך השנה, ועמדו ברבעון האחרון של 2018 על 206 שקל.



       

רן גוראון, מנכ"ל yes, צילום: יונתן בלום רן גוראון, מנכ"ל yes | צילום: יונתן בלום רן גוראון, מנכ"ל yes, צילום: יונתן בלום



החברה ממשיכה לדמם ומאבדת לקוחות בקצב משמעותי. בסיס המנויים של yes ברבעון הרביעי של שנת 2018 ירד בכ-3,000 מנויים.

בנוסף, ברבעון השלישי של השנה דיווחה החברה על מחיקה של כ-7,000 מנויים עסקיים, זאת בהתאם לתיקוף חישוב כמות הלקוחות העסקיים - צעד שבפועל בוצע ברבעון אחרון.

בשנה כולה ירד מספר המנויים של yes ירד ב-2.2%, אובדן של 13 אלף מנויים. נכון לסוף 2018 עמד מספר מנויי החברה על 574 אלף.

הנהלת בזק פירסמה בשבועות האחרונים את תוכניתה ארוכת הטווח להעביר את yes משידורי הלוויין ולהפוך אותה לחברת שידורי טלוויזיה רב ערוצית באינטרנט - מעין נטפליקס ישראלית. התוכנית של ההנהלה היא לעזוב את השידורים בלוויין ולעבור לשדר באינטרנט בטווח זמן של שבע שנים, בהתאם לאורך החוזים עם חברות שידורי הלווין ולפי הרישיון.

אך ייתכן שקצב הזמנים יזורז ועשוי להתקצר, בכפוף לאישורים רגולטורים. ב-yes מתכננים להציע מהלכים ראשונים בתחום הטלוויזיה באינטרנט בסוף השנה הנוכחית. ההנהלה מתכננת להמשיך לשמור על תוכן המקור שלה ורואה בו עניין מצליח גם בארץ וגם בחו"ל, ולכן אין בכוונתה להפחית מההפקות בתחום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות