אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות וואווי ב-2018 זינקו ב-19% לשיא של 107 מיליארד דולר; היו"ר: "ריגול? אנחנו לא רוצים להתאבד" צילום: עומר כביר

הכנסות וואווי ב-2018 זינקו ב-19% לשיא של 107 מיליארד דולר; היו"ר: "ריגול? אנחנו לא רוצים להתאבד"

עם זאת הכנסות החברה הסינית מתחום התשתיות ירדו ב-1.3%; היו''ר גואו פינג: "לארה"ב יש גישה מפסידנית, הם 'מלכלכים' עלינו כי החברות האמריקאיות לא מצליחות להתחרות בנו"

29.03.2019, 14:19 | רפאל קאהאן
ענקית התקשורת הסינית וואווי פרסמה היום את דוחותיה לשנת 2018 בהם היא מדווחת על זינוק של כ-19.5% בהכנסות לכ-107.1 מיליארד דולר; הרווח הנקי עמד על כ-8.8 מיליארד דולר, עלייה של כ-25%.

קראו עוד בכלכליסט

רוב ההכנסות הגיעו מחטיבת המוצרים הצרכניים שלה כגון סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים, שזינקו השנה בכ-45% והגיעו לכ-51 מיליארד דולר. עם זאת ההכנסות מעסקי התשתיות של החברה, שהיוו עד השנים האחרונות את עמוד השדרה שלה, רשמו ירידה של 1.3% לכ-43.7 מיליארד דולר.

במסיבת העיתונאים תקפו בכירי וואווי את האווירה הפוליטית שהביאה לירידה בהכנסות. היו''ר, גואו פינג, אמר כי לארה"ב יש "גישה מפסידנית", וכי היא מנסה "ללכלך" על וואווי מאחר שהחברות האמריקאיות לא מצליחות להתחרות בה.

גואו הוסיף שהוא לא ירשה לעולם שהציוד של וואווי ישמש לריגול, מאחר שלדבריו, "הדבר משול להתאבדות ואנחנו לא רוצים להתאבד".

בסיכום דבריו אמר גואו שהוא מקווה כי ארה"ב תשנה את גישתה. דבריו נאמרו לאחר שלפני יומיים תקפו בכירים בביון הבריטי את הציוד של החברה ואמרו שאולי אין בו דלתות אחוריות אך שרמתו נמוכה והוא מכיל לא מעט פרצות אבטחה הנובעות מתכנון לקוי.

ביתן וואווי בתערוכת CES , צילום: רויטרס ביתן וואווי בתערוכת CES | צילום: רויטרס ביתן וואווי בתערוכת CES , צילום: רויטרס

וואווי ספגה לא מעט מתקפות בשנים האחרונות. ארה"ב האשימה אותה בגלוי בסיוע למאמצי הריגול של סין במסגרת דו''ח של הקונגרס שפורסם לפני כחמש שנים. לפני כשנתיים שוב עלו לכותרות בארה"ב חשדות שלפיהם הציוד של החברה מהווה סוס טרויאני עבור שירותי הביון הסינים.

המגמה הזו נמשכה ב-2017 לאחר שהחברה, שהיתה אמורה להתחיל לשווק את הסמארטפונים שלה בארה"ב, ספגה ביטולים של כל שותפותיה, בהן שתי ספקיות התקשורת הגדולות במדינה, ורייזון ו-AT&T. הביטולים הוכרזו יומיים לפני שהיתה אמורה להתקיים מסיבת עיתונאים חגיגית בכנס האלקטרוניקה הצרכנית הגדול בעולם, ה-CES בלאס וגאס, כדי להכריז על הכניסה שלה לשוק.

וואווי ראתה בעיתוי סוג של סטירת לחי מצלצלת מצד השלטונות האמריקאיים. מאז היא מנהלת מאבק ציבורי לניקוי שמה.

בארה"ב מנגד מנסים לשכנע את כל שותפות הסחר שלה להימנע משימוש בציוד של וואווי, בין אם בתשתיות תקשורת או בסמארטפונים. על פי הערכות, הסיבה העיקרית למאבק בין וואווי וארה"ב נעוץ במירוץ להשגת עליונות טכנולוגית בפריסה של תקן דור 5 בסלולר.

סין מחזיקה ביתרון לא קטן לעומת החברות האמריקאיות. היא הצליחה לפתח תשתיות תקשורת לדור ה-5 ומשווקת אותן במחירים נמוכים יותר מהציוד האמריקאי שבחלקו אפילו עדיין לא זמין. שליטה בדור ה-5 מהווה יעד אסטרטגי עבור ארה"ב, שנמצאת בפיגור מול סין במירוץ הבינה המלאכותית.

חיבורים מהירים, בינה מלאכותית ועוצמת חישוב הם השילוש הקדוש שהכרחי לפיתוח טכנולוגיות כגון רכבים אוטונומיים, מחשוב קצה ואינטרנט הדברים לשוק הצרכני והתעשייתי וכן מחקר ופיתוח של מוצרים טכנולוגיים מתקדמים. סין שולטת בינתיים בשלושתם וארה"ב רק מגיבה.

עם זאת עבור וואווי, השווקים האירופים והאמריקאיים (דרום ומרכז), עדיין חשובים והם מחפים על חוסר יכולתה להיות נוכחת בצפון אמריקה. החברה הצליחה להציג גידול של כ-24.3% באירופה והמזה''ת ו-21.3% בכל האזורים באמריקה.

בחברה הזדרזו להראות את הנתונים כהוכחה לכך שברוב העולם לא לוקחים ברצינות את הטענות של האמריקאים, ושככל הנראה שהקמפיין האמריקאי לא יוביל לחרם גורף על מוצריה.

תגיות