אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חנות Clarity בתל אביב: אופנה חובקת עולם צילום: פייר טוסן

חנות Clarity בתל אביב: אופנה חובקת עולם

החנות מאגדת בשמים ממדינות ערב עם מותגי אופנה אירופיים שמזוהים עם מייגן מרקל וג'יג'י חדיד

31.03.2019, 08:46 | מורן לונדון

ניחוחות מערב הסעודית, תכשיטים מטורקיה וקולקציית בגדים שנבחרה בקפידה ממותגים בעולם שאינם מוכרים לישראלית המצויה — אלה נמכרים בחנות החדשה לאופנת נשים Clarity, שתיפתח ביום חמישי הקרוב ברחוב יונה הנביא בתל אביב. "האהבה שלי לטקסטיל מטורפת, אבל הטעם שלי קצת אקסצנטרי ולא תמיד קולע לרוב הקהל", אומרת הבעלים ענת שכטר.

שכטר הגשימה בעשור החמישי לחייה חלום נושן: אופנה. זאת לאחר שאת 15 השנים האחרונות היא העבירה בסידני, אוסטרליה, כנשיאת ויצ"ו סידני. לפני כשנה היא שבה עם בעלה וילדיה לישראל והחלה לעמול על הקמת חנות אופנה "אחרת", כהגדרתה. לשם כך היא חברה לאחת הסטייליסטיות הנחשבות בארץ, שירן מניה, שתהיה אמונה על הקניינות. "המותגים שבחרנו לא מוכרים לקהל בארץ. הם קטנים יחסית, כאלה שפרצו באינסטגרם ומיוצרים בכמויות קטנות".

פריטים בחנות Clarity , צילום: פייר טוסן פריטים בחנות Clarity | צילום: פייר טוסן פריטים בחנות Clarity , צילום: פייר טוסן

מדובר במעצבים צעירים ממדינות אירופיות, בעיקר נורדיות, שעושים בגדים נוחים בסגנון קלאסי, נשי ומחמיא. לא תמצאו נצנצים ומחשופים. האוסף יוקרתי, משובח ולא טרנדי. הבדים טבעיים ואיכותיים, והמראה נונשלנטי ולא מתיימר מצד אחד, אך מוקפד ומודע מצד אחר. "התמקדנו בפריטים לבישים, לא כאלה ששומרים בארון לאירוע חריג", אומרת מניה, "הם בהחלט פורצי דרך ומוכרים למביני עניין מסביב לעולם".

שכטר סיפרה על מאמציה להביא לחנות מוצרים טובים שהתוודעה אליהם בנסיעותיה בעולם, וקשה שלא להידבק בהתלהבותה. "אני חובבת גדולה של מדינות ערב, האמירויות, ערב הסעודית. היחס שלהן לבשמים, למשל, שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים. ניחוח חדש זו מתנה נחשבת בשבילם, כמו יהלומים אצלנו. התרבות הזאת מרתקת אותי, הניחוחות משכרים בעיניי".

החנות עוצבה כסלון גדול, בלי חלון ראווה. גם מיקומה, ליד הים, היה עקרוני לשכטר. "באוסטרליה כל הקניות הטובות הן ליד הים. בישראל זה לא כך, אבל זה מקסים ורציתי להביא את זה גם לישראל".

והיא בהחלט תצטרך ללמד את הישראלים, שכן המותגים שהביאה, מבחינת הישראלית הממוצעת, מחתרתיים לחלוטין. לדבריה, "לא היה קל להשיג אותם. הם צמחו מהאינסטגרם ונעשו פופולריים, אבל העדיפו לשמור על עצמם קטנים ואיכותיים. המותג השבדי Deitas, למשל, משווק רק על ידי שבעה קמעונאים בעולם, אבל יש לו יותר מ־20 אלף עוקבים באינסטגרם (ולובשת אחת בפרופיל גבוה ושמה מייגן מרקל — מ”ל)”. מלבדו אפשר למצוא בחנות את Rotate הדני, Aje האוסטרלי וננושקה ההונגרי, שמגיע לעתים לכותרות בזכות בלוגריות אופנה וכוכבות אנינות טעם כמו פריאנקה צ'ופרה וג'יג'י חדיד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות