אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המניפסט הפייסבוקי: צוקרברג מציע חוקים חדשים לאינטרנט צילום: איי אף פי

המניפסט הפייסבוקי: צוקרברג מציע חוקים חדשים לאינטרנט

מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית פרסם בוושינגטון פוסט מאמר בו קרא להטיל רגולציה חדשה: "ממשלות ורגולטורים צריכים להיות יותר פעילים", כתב והוסיף שנאמר לו שלפייסבוק יש יותר מדי כוח בכל הנוגע לחופש הביטוי

31.03.2019, 11:46 | עומר כביר
מחוקקים צריכים להטיל רגולציה חדשה על פלטפורמות מקוונות כמו פייסבוק בכל הנוגע לתוכן מזיק, מערכות בבחירות, פרטיות וניוד מידע - כך טוען המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג.

קראו עוד בכלכליסט

"אני מאמין שאנחנו שממשלות ורגולטורים צריכים להיות יותר פעילים", אמר צוקרברג במאמר שפרסם בסוף השבוע בוושינגטון פוסט. "באמצעות עדכון הכללים לאינטרנט, אנחנו יכולים לשמר את מה שטוב בה – החופש של האנשים להביע את דעותיהן והיכולת של יזמים לבנות דברים חדשים – תוך הגנה על החברה מנזקים רחבים יותר".

צוקרברג למדינות העולם: הצילו אותנו מעצמנו, צילום: רויטרס צוקרברג למדינות העולם: הצילו אותנו מעצמנו | צילום: רויטרס צוקרברג למדינות העולם: הצילו אותנו מעצמנו, צילום: רויטרס

בנוגע לתוכן מזיק, סיפר צוקרברג שלא פעם מחוקקים אומרים לו שלחברה יש יותר מדי כוח בכל הנוגע לחופש הביטוי. "אני מסכים", הוא הוסיף. "אני מאמין שאנחנו לא צריכים לקבל כל כך הרבה החלטות חשובות בנושא בעצמנו. לכן יצרנו גוף עצמאי אליו אפשר לערער על החלטות שלנו". הוא הציע להקים גופים חיצוניים שיקבעו תקנים למדידת הפצת תוכן מזיק והפעילויות של החברות לחסימתו. "רגולציה יכולה לקבוע את המינימום למה החברות חייבות לעשות ומה אסור להן לעשות", ציין.

מייסד פייסבוק כתב עוד שלחקיקה יש מקום חשוב גם בהגנה על מערכות בחירות. לדבריו, חוקי בחירות קיימים שעוסקים בעולם המקוון מתמקדים בעיקר במועמדים ובהליך הבחירות, ולא בסוגיות הנפיצות שבהן זוהו ניסיונות להתערב: "חלק מהחוקים תקפים רק בתקופת בחירות, למרות שקמפייני המידע פועלים ללא-הפסקה. ויש גם שאלות חשובות לגבי איך קמפיינים פוליטיים משתמשים במידע ובטירגוט. אנחנו מאמינים שצריך לעדכן את החקיקה על מנת שזו תשקף את המציאות ותקבע תקנים לכל התעשייה".

יותר GDPR למדינות העולם

לגבי פרטיות הציע צוקרברג לבסס כללים חדשים בנושא חוקי הפרטיות של האיחוד האירופי ה-GDPR: "זה יהיה טוב לאינטרנט אם יותר מדינות יאמצו רגולציה דומה. רגולציה בתחום הפרטיות צריכה להגן על הזכות שלך לבחור איזה שימוש נעשה במידע שלך, תוך שהיא מאפשרת לחברות להשתמש במידע למטרות בטיחות ומתן שירותים. היא לא צריכה לחייב אחסון מקומי של מידע. והיא צריכה לאפשר להטיל סנקציות על חברות כמו פייסבוק כשאנחנו עושים טעויות".

לסיום, ציין מנכ"ל פייסבוק, דרושה רגולציה שתבטיח את עקרון ניידות המידע. "אם אתה חולק מידע בשירות אחד, אתה צריך להיות מסוגל להעביר אותו לאחר. זה נותן לאנשים אפשרות בחירה ומאפשר למפתחים לחדש ולהתחרות", הוא אמר.

"החוקים שמסדירים את האינטרנט אפשרות לדור של יזמים לבנות שירותים ששינו את העולם ויצרו הרבה ערך בחיים אנשים", סיכם צוקרברג. "הגיע הזמו לעדכן את החוקים האלו ולהגדיר ברור את האחריות של אנשים, חברות וממשלות. אני מאמין שלפייסבוק יש אחריות לטפל בסוגיות אלו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות