אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי הפרידה מניופארם: המשביר עברה לרווח תפעולי שנתי צילום: יריב כץ

אחרי הפרידה מניופארם: המשביר עברה לרווח תפעולי שנתי

הקבוצה סיימה את 2018 עם רווח תפעולי של 6.6 מיליון שקל, מול הפסד של 21.7 מיליון שקל ב-2017 - בשורה התחתונה רשמה המשביר הפסד של 9.9 מיליון שקל; בדצמבר האחרון השולמה מכירת ניופארם לשופרסל; פעילות בתי הכל-בו של המשביר סיימה את 2018 ברווח של 157 אלף שקל

01.04.2019, 11:12 | אורנה יפת

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

קבוצת המשביר מפרסמת את הדוחות הכספיים לשנת 2018 ומציגה עלייה בהכנסות ומעבר מהפסד לרווח תפעולי. בסיכום השנה החולפת רשמה הקבוצה הכנסות של כמיליארד שקל, בהשוואה ל-982.6 מיליון שקל בשנת 2017, הרווח הגולמי עמד על 418.6 מיליון שקל לעומת 403.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה. 

קראו עוד בכלכליסט

המשביר סוגרת את  2018 עם רווח תפעולי של 6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 21.7 מיליון שקל ב-2017. השורה התחתונה נותרה שלילית, עם הפסד נקי של 9.9 מיליון שקל, מל הפסד של 10.6 מיליון שקל ב-2017.

פעילות בתי הכל-בו רשמה בשנת 2018 הכנסות של 992 מיליון שקל לעומת 956.7 מיליון שקל ב-2017 - בתחום זה נרשם רווח שנתי של 157 אלף שקל לעומת הפסד של 6.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה. הפדיון בסניפים הזהים עלה ב-2.4% בשנת 2018. לאחר שהקבוצה מכרה את ניו פארם לשופרסל, בעסקה שהולמה בדצמבר 2017, הפעילות הקמעונאית של המשביר כוללת עתה רק 36 סניפים של רשת בתי כל0בו. בשנת 2018 נסגר סניף אחד בגן העיר בתל אביב ובשנת 2019 פתחה המשביר שני סניפים בעטרות ואשדוד.  

בסיכום הרבעון הרביעי רשמה המשביר עלייה של 14% בהכנסות, ל-291.6 מיליון שקל. החברה מייחסת את השיפור, בין היתר, לצמיחה בפעילות מועדון הלקוחות שמניב לרשת הכנסות שנתיות של 25 מיליון שקל. הרווח התפעולי הרבעוני עמד על 10.7 מיליון שקל (4% מההכנסות), בהשוואה להפסד של 4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה אותה מייחסת המשביר להתייעלות ברמה התפעולית וברמת המטה של החברה.

רמי שביט, מנכ"ל החברה ובעל השליטה (60%) אמר לאחר פרסום התוצאות : "שנת 2018 הינה שנת מפנה למשביר 365 ואני מעריך שתוצאות הרבעון הרביעי הם ניצנים ראשונים למהלכים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות. אנו ממוקדים בפעילות הליבה של החברה ופועלים במספר מישורים להגדלת המכירות והשיפור הרווחיות ברשת בתי הכל-בו. מיקדנו את מחלקות האופנה והשארנו רק את המחלקות שיש לנו יתרון יחסי בהן. השנה אנחנו צפויים לפתוח אתר סחר שימכור מוצרים של 300 הספקים של הרשת וייתן מענה נוסף ללקוחות". 

רמי שביט, צילום: מיקי נועם אלון רמי שביט | צילום: מיקי נועם אלון רמי שביט, צילום: מיקי נועם אלון

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות