אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא מוצר נלווה: שעונים חכמים כבר עולים כסמארטפונים

לא מוצר נלווה: שעונים חכמים כבר עולים כסמארטפונים

מחירי המחשוב הלביש מטפסים בהתמדה, וכבר עקפו את של לא מעט סמארטפונים. השעונים בעלי המסכים הגדולים יותר יכולים לעלות 400 דולר לדגם בסיסי ו-1,500 לדגמי פרימיום מיוחדים

01.04.2019, 16:10 | רפאל קאהאן

שעונים חכמים רבים כבר אינם מוצר נלווה לסמארטפון - ועולים כמותו ואף יותר; לפי סקירת שוק שבוצעה בידי אתר Motley Fool, שעונים בעלי מסך של 2 אינץ' בממוצע כבר מגיעים למחירי טלפונים חכמים עם מסך של 6 אינץ'. 

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים אינם מפתיעים: האפל ווטש 4 עולה החל מכ-400 דולר בארה"ב ומגיע ל-850 דולר לדגמים היוקרתיים ועד 1,500 דולר לגרסת פרימיום במיתוג של יצרנית היוקרה הצרפתית הרמס. בכך, עוקף השעון אפילו את האייפון היקר.

גם שעונים חכמים מבוססי WearOS ומערכות הפעלה אחרות מגיעים למחיר שמתחיל ב-200 עד 300 דולר, ושעוני סמסונג אף מטפסים לכ-400 דולר. עדיין קיימים שעונים חכמים עם מסך גדול יחסית שנמכרים בסכום נגיש, כמו ה-Amazfit Bip של חברת הואמי שעולה 70 דולר ועדיין מכיל כ-90% מיכולות השעונים היקרים. המחירים האלה בולטים היטב גם בישראל: אפל ווטש 4 עולה בין 1,800 ל-2,100 שקל, סכום בו אפשר לקנות סמארטפון גלקסי S9, וואווי P20 או אייפון 8.

שוק השעונים החכמים כבר החל להתמזג לאיטו עם שוק שעוני היוקרה הסטנדרטיים, כשיצרניות כברייטלינג, טאג הויר ופוסיל שילבו במוצריהן מאפיינים חכמים - אך כשלעצמו, נראה ששוק השעונים לא ממהר לאמץ את מערכות ההפעלה של ענקיות הטכנולוגיה. להערכת חברת המחקר IDC, יגיע שוק המחשוב הלביש לכ-219 מיליון יחידות שנמכרו עד 2022, כשבשנה שעברה העריכה שהשוק יצמח ל-222 מיליון יחידות עד 2021.

פיטביט, שפעם שלטה בקטגוריית המחשוב הלביש ועתה מסתפקת במקום השלישי (12.7% מהשוק העולמי) אחרי וסמסונג (13.3%) ואפל (50%), מוכרת שעונים בעלי מסך גדול בפחות מ-200 דולר. לפי נתוני חברת Strategy Analytics, היא רשמה צמיחה מרשימה ברבעון האחרון של 2018, של פי שלושה מהתקופה המקבילה ב-2017.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה