אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטפנו פרקסי: "למרות העלויות הגבוהות כאן, אנחנו זולים מאחרים" צילום: תומי הרפז

סטפנו פרקסי: "למרות העלויות הגבוהות כאן, אנחנו זולים מאחרים"

פרקסי, האיש שהביא את סטארבקס לאיטליה ומנכ"ל רשת קיקו מילאנו, מגיב לביקורת על המחירים ברשת שנכנסה לישראל: "בינתיים הלקוחות מצביעות ברגליים"

04.04.2019, 08:32 | נווית זומר

"אני אוהב נשים ישראליות. השירות הצבאי מגבש אצלן ביטחון וגישה ישירה לחיים. בבוקר היה לי אירוע עם בלוגריות ישראליות. הן מסתכלות לך ישר בעיניים ואומרות בדיוק מה שהן חושבות. הן אוהבות טיפוח, כי החיים החברתיים חשובים לכם, כמו באיטליה". הדובר הוא סטפנו פרקסי, בן 43, רווק, איש החיים הטובים ובן לאחת המשפחות העשירות באיטליה.

קראו עוד בכלכליסט

קבוצת פרקסי, מחברות הקמעונאות הגדולות באיטליה, מחזיקה בזיכיונות למותגים בינלאומיים כמו ויקטוריה סיקרט, נייקי, צעצועי לגו, סטארבקס וגם קיקו מילאנו, חברת האיפור שאהובה על צעירות בעולם. המשפחה שולטת גם בקבוצת הכדורגל אטלאנטה מהליגה האיטלקית הראשונה. מחזור העסקים השנתי של הקבוצה מוערך ב־900 מיליון יורו, מתוכם 500 מיליון יורו מרשת קיקו לבדה.

פרקסי הגיע להשקת החנות הראשונה של קיקו בקניון אילון ברמת גן. היעד שעליו הוא מצהיר: "להפוך לחברת האיפור מספר 1".

לאחר שנים בהן ניסו גורמים שונים בישראל לקבל את הזיכיון למותג, הצליחה קבוצת קסטרו הודיס להשיגו והפכה בכך לזכיינית הראשונה בעולם של קיקו הידועה בתכשירי האיפור שלה במחירים עממיים. רוב המוצרים בחנות נמכרים במחירים שנעים בין 10 ל־96 שקל.

אתמול בשעה שתיים בצהריים הסניף החדש המה לקוחות. יוסי גביזון, מבעלי הודיס, ציין שהחנות שברה שיא: בתוך 13 יום מהפתיחה, המכירות בה הגיעו לכחצי מיליון שקל לפני מע"מ. בהתחשב בעובדה כי החנות משתרעת על 70 מ"ר בלבד, מדובר בפידיון מרשים של 7,000 שקל למ"ר.

חנות שנייה מתוכננת להיפתח בקניון מלחה שבירושלים. ובצל המשבר בעסקי האופנה של קבוצת קסטרו, הצלחה של המותג קיקו חיונית עבורה יותר מתמיד.

את פרקסי הקים אביו של סטפנו, בן למשפחה ענייה מרובת ילדים, שהיה שחקן כדורגל באטלאנטה שבשנות ה־70 של המאה הקודמת נכנס לתחום עם פתיחתה של חנות המותג בנטון בעיר הולדתו. אחריה הגיעו עשרות חנויות וגם מותגים נוספים כמו שעוני סווטש. בהמשך קיבל את הזיכיון לחנויות זארה, שבהמשך מכר בחזרה לחברה הספרדית.

סטפנו פרקסי , צילום: תומי הרפז סטפנו פרקסי | צילום: תומי הרפז סטפנו פרקסי , צילום: תומי הרפז

"לא הצלחתי למצוא שם מתאים למותג", מספר פרקסי. "נסעתי לניו יורק והכירו לי שם בחורה צרפתיה שאמרה לי 'נעים מאוד, שמי קיקו' וכך נפל הפור. הקונספט שלנו היה תצוגה ייחודית הפורסת את כל המוצרים בפני הלקוחה. עיצוב שמח, מחירים זולים ומוצרים איכותיים שמיוצרים באירופה ולא בסין".

מוצרי קיקו הופצו בתחילה בסיטונאות, אבל פרקסי החליט לשנות את המודל העסקי. "החלטתי שאני מפתח את הרשת ומוכר רק בחנויות שבבעלותי. זו הייתה הצלחה גדולה. כיום פועלות בעולם 900 חנויות".

איך הגעתם לישראל?

"ב־2017 נפגשתי עם קבוצת קסטרו־הודיס והייתה כימיה, זכיין זה לא רק שותף עסקי, בשבילי זה חבר לחיים. הגעתי לישראל לראשונה ב־2016. כאיטלקי קתולי היה לי חשוב לבוא עם אבא שלי. היינו בכל המקומות הקדושים. החוויה הכי חזקה שלי הייתה בירושלים".

הכניסה לארה"ב לא הייתה הצלחה גדולה. מה קרה שם?

"עשינו כמה טעויות. גם בעיתוי. היינו מהירים מדי בפריסת הסניפים. היינו בלוקיישינים הכי טובים בתוך הקניונים אבל כשהקניון גוסס, זו בעיה ובארה"ב יש משבר בקניונים. בכלל, אמריקה מחוץ לערים הגדולות זה לא אמריקה שאנחנו חושבים שאנחנו מכירים. אבל האתר שלנו עובד יפה".

הבאת את סטארבקס לאיטליה. זה כמעט חילול הקודש, לא?

"רציתי את הזיכיון במשך שנים והם לא הסכימו. זה לא רק הקפה. תתפלאי לשמוע, אבל האיטלקים אוהבים את סטארבקס. הם אוהבים את הקפה הקר על חלב עם קרח. ואנחנו מכוונים גם לתיירים".  

בשבוע הראשון שלכם כאן כבר הותקפתם על כך שהמחירים שלכם גבוהים בהשוואה לאירופה.

"זאת הייתה כתבה מגמתית. השוו למוצרים שנמצאים במבצעים, בהנחות של עשרות אחוזים. בהשוואה למחירים הרגילים אנחנו יקרים בישראל ב־10%־20% בלבד. זה מפני שהעלויות אצלכם מאוד גבוהות. אבל אנחנו זולים ממותגי איפור בינלאומיים אחרים ואצלנו הכל מיוצר באירופה. בינתיים הלקוחות הישראליות מצביעות ברגליים". 

תגיות