אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד החקלאות פתח מכסות פטורות ממכס לירקות צילום: דוד הכהן

משרד החקלאות פתח מכסות פטורות ממכס לירקות

הצעד נועד לרסן את החקלאים, אחרי שבימים האחרונים עלה המחיר הסיטונאי של עגבניות ל-6.90 שקלים לק"ג ומחיר המלפפונים עלה ל-5.90 שקלים לק"ג

04.04.2019, 13:54 | נורית קדוש

רגע לפני חג הפסח ובנסיון לבלום את עליית מחירי התוצרת הטריה לקראת ובמהלך החג, פתח משרד החקלאות מכסות יבוא פטורות ממכס.

קראו עוד בכלכליסט

הצעד נועד לרסן את החקלאים, אחרי שבימים האחרונים עלה המחיר הסיטונאי של עגבניות ל-6.90 שקלים לק"ג, ומחיר המלפפונים עלה ל-5.90 שקלים לק"ג. על פי מדיניות המשרד, הנוהל הוא שכאשר מחירם הסיטונאי של עגבניות עולה על 6 שקלים והמלפפונים עולה על 5 שקלים במשך 5 ימי עבודה ברצף, פותח המשרד מכסות לייבוא.

דוכן מלפפונים בסופרמרקט , צילום: נמרוד גליקמן דוכן מלפפונים בסופרמרקט | צילום: נמרוד גליקמן דוכן מלפפונים בסופרמרקט , צילום: נמרוד גליקמן

זאת ועוד, מדיון שנערך אתמול במשרד החקלאות בנושא אספקה של תוצרת חקלאית לפסח עולה כי עקב מחסור קל במלפפונים ובעגבניות יעלה מחירם עד חג הפסח. להערכת המשרד, החקלאים משמרים את מחירם הגבוה של הפירות, שכן ממנתוני המשרד עולה כי ישנו שפע של פירות ומלאי גדול, אך למרות זאת מחירם בשוק נותר גבוה. זאת, פרט להדרים ובראשם מנדרינות, שמחירם נמוך יחסית, ומשקף את ההיצע הקיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ל5
5 זו בורות מצדך להגיב כך מחיר הירקות שאתה משלם פי 2 לא נוצר ממחיר גבוהה של החקלאים שאתה קורא להם חמדנים אלא מהמחיר של הרשתות החמדניות לדוגמא סטופ מרקט מוכרת חזרת ב39 שקל לקילו והיא מקבלת אותה ב14 שקל מארופה סחורה מיובת מאוסטריה לעומת זאת החקלאי מוכר אותה לרשתות אחרות ב 20 שקל וגם שם מוכרים אותה ב36 עד 39 אז מי החמדנים פה וחוץ מיזה כשיום אחד תנסה להיות בנעליים של החקלאי אז ניראה כמה זמן תשרוד אז תעשה לי טובה תבדוק את עצמך ליפני שאתה מאשים את האנשים שקמים בבוקר בשעות שאתה עוד רק חולם ומתחמם
חקלאי  |  04.04.19
5.
החקלאים חמדנים - עושקים את כל הציבור
ל 1. זה לא קשור לרשתות שיווק, הוכחה היא בזה שקמו לאחרונה כל מיני מיזמי שיווק ישיר מחקלאי לצרכן. המחירים שם עוד יותר גבוהים מרשתות שיווק. כלומר חקלאים פשוט רוצים לסחוט את המקסימום מהלקוח השבוי (כן, ירקות זה מוצר יסוד ודי בעייתי להסדר בלעדיו). בעקבות הקומבינה הזאת אני משלם עכשיו בערך פי 2 על מצרכי מזון (שאני מבשל בבית) מאשר לפני כמה שנים, כאשר המשכורת לצערי נשארה ללא שום שינוי.
צרכן  |  04.04.19
לכל התגובות