אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לונדון מחריפה את המלחמה בזיהום: אוסרת כניסה למרכז העיר גם של רכבים חדישים צילום: Skitterphoto-Pixabay

לונדון מחריפה את המלחמה בזיהום: אוסרת כניסה למרכז העיר גם של רכבים חדישים

בבירת אנגליה החליטו לשדרג את תוכנית מניעת הזיהום הנפלט מכלי רכב, וקבעו שורה של איסורי כניסה התקפים גם לרכבים שאינם מזהמים כבדים; כעת ל"אזור הנקי" לא יורשו להיכנס רכבים שיוצרו לפני שנת 2015

09.04.2019, 09:54 | תומר הדר

בדומה לפרנקפורט, לניו יורק וגם לחיפה, לונדון מטילה על בעלי מכוניות "מס זיהום" מזה מספר שנים. כעת משדרגת בירת אנגליה את תוכנית מניעת הזיהום הנפלט מכלי רכב שלה, והופכת לאחת הערים הראשונות בעולם שמציגות שורה של איסורי כניסה התקפים גם לרכבים שאינם מזהמים כבדים.

קראו עוד בכלכליסט

רחוב לונדוני, צילום: Chbec/Pixabay רחוב לונדוני | צילום: Chbec/Pixabay רחוב לונדוני, צילום: Chbec/Pixabay

לפי הודעה רשמית שפורסמה על ידי העירייה, החל מהשבוע הבא תוטל "עמלת כניסה" בגובה 12.5 ליש"ט (57 שקל) על בעליהם של אופנועים, רכבים מסחריים ומכוניות פרטיות שירצו להיכנס לשטחי מרכז העיר בימים שני עד שישי.

לפי עיריית לונדון, הרכבים שכניסתם תיאסר הם כל רכב דיזל שאינו עומד בתקנות הזיהום יורו ארבע - כלומר, שיוצר לפני שנת 2006 - וחמור מכך, כל רכב שאינו עומד בתקן הזיהום יורו שש, כלומר, שיוצר לפני שנת 2015. האזור הנקי שקבעה עיריית לונדון משתרע מארמון בקינגהאם ועד קינגס קרוס. יצוין כי חלק מיצרני הרכב כבר נערכים למצב דומה, בו אגרות זיהום וגודש יוטלו בערים אירופיות נוספות.

רק בשבוע שעבר הודיעה פורד על הצגת דגם כלאיים של הטרנזיט, המצויד במנוע חשמלי המשודך למנוע בנזין קטן בנפח ליטר בלבד. מדובר ברכב המיועד למצבים בהם תידרש חלוקה של סחורות בערים בעוד שנים ספורות, כאשר כניסתם של רכבי דיזל תיאסר לחלוטין ורכבים יאלצו לעבור להנעה חשמלית עם כניסתם לשטחי העיר.

תגיות