אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
WeWork: ההתרחבות העולמית עלתה 2.5 מיליארד דולר ב-2018 צילום: רויטרס

WeWork: ההתרחבות העולמית עלתה 2.5 מיליארד דולר ב-2018

לפי מסמכים שהגיעו לידי הפיננישל טיימס, עלויות התפעול של ספקית חללי העבודה המשותפים זינקו ב-93% בשנה שעברה ל-3.5 מיליארד דולר

10.04.2019, 16:28 | שירות כלכליסט

ספקית חללי העבודה המשותפים, WeWork, הוציאה בשנת 2018 כ-2.5 מיליארד דולר בהרחבת הפעילות העולמית שלה, כך על פי מסמכים שהגיעו לידי עיתון הפייננשל טיימס.

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים, שנשלחו למשקיעי האג"ח, מצביעים על כך שהחברה שפצחה בתכניות הרחבה והפכה למשכירת הדירות הגדולה בלונדון ובניו יורק, הוציאה 2.5 מיליארד דולר על "פעילויות השקעה" ב-2018.

ביחד עם הפסד תפעולי במזומן של 177 מיליון דולר, ההוצאות הללו מומנו באמצעות הזרמות הון של 2.7 מיליארד דולר ממשקיעים ונושים, כך לפי המסמכים. המשקיעה הגדולה ביותר של WeWork היא סופטבנק היפנית וקרן ויז'ן שלה בגובה 100 מיליארד דולר.

החברה שבעלות פרטית, הצליחה למשוך בסיס לקוחות חדש לסקטור, בזכות השכרת חללי עבודה משותפים וטרנדיים, שכוללים הטבות כמו ברזי בירה. נכון לסוף 2018 היא פעלה במאה ערים עם 425 סניפים, כאשר 161 מתוכם כבר פתוחים מעל 18 חודשים.

אך להתרחבות המהירה יש גם מחיר. החברה דיווחה למחזיקי האג"ח כי ההוצאות שלה על "צמיחה והתפתחות בשווקים חדשים" זינקה פי יותר מ-3 לעומת שנה קודם לכן ל-477 מיליון דולר ב-2018, זאת בעוד שהוצאות קידום מכירות ושיווק עמדו על 379 מיליון דולר, עלייה של 164% משנה קודם לכן.

מ- WeWork סרבו להגיב על הדיווח.

אדם נוימן , צילום: דן קינן אדם נוימן | צילום: דן קינן אדם נוימן , צילום: דן קינן

לפי המסמכים, עלויות התפעול זינקו בסך הכל ב-93% ל-3.5 מיליארד דולר. שיעור העלייה הזה היה נמוך מהצמיחה בהכנסות, שהוכפלו ל-1.8 מיליארד דולר, והובילו להפסד של 1.9 מיליארד דולר עבור השנה, כך עולה מנתונים שפורסמו כבר.

סופטבנק, שהיא כאמור המשקיעה הגדולה של החברה, צמצמה מוקדם יותר השנה את ההשקעה האחרונה שלה בחברה ל-2 מיליארד דולר, נמוך מ-16 מיליארד דולר עליהם דיברה שנה קודם לכן. ההשקעה האחרונה העניקה לחברה שווי שוק של 47 מיליארד דולר, הגבוה פי 16 משל המתחרה העיקרית שלה, IWG - חברה הנסחרת בלונדון שמנהלת את מותגי רגוס (Regus) וספייסס וההכנסות שלה עמדו בשנה שעברה על 3.3 מיליארד דולר.

אולם, בניגוד ליריבה, WeWork צומחת במהירות ורבים מהאתרים שלה נפתחו רק לאחרונה: נכון לסוף 2018, היא כאמור הגדירה 161 מתוך 425 המשרדים שלה כאתרים שפתוחים כבר למעלה מ-18 חודשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות