אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קנס של כ-700 אלף שקל לפלאפון: לא סיפקה הגנה לקטינים מתכנים פוגעניים צילום: ניב קלדרון

קנס של כ-700 אלף שקל לפלאפון: לא סיפקה הגנה לקטינים מתכנים פוגעניים

משרד התקשורת ערך בדיקה של עשר עסקאות עם מוקדי החברה וב-90% מהן לא הקפידו הנציגים ליידע בדבר הגנה מפני אתרים ותכנים פוגעניים; פלאפון: "מאז הבדיקה חודדו הנהלים"

11.04.2019, 11:31 | שירות כלכליסט

משרד התקשורת הודיע לפלאפון על כוונתו להטיל עליה קנס של כ-692 אלף שקל משום שהפרה הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט.

המשרד מסר כי ביצע 10 עסקאות כ"לקוחות סמוים" במרכזי שירות ומכירה של החברה הכוללות גלישה באינטרנט, אותה הציגו כמיועדת לקטין. נמצא כי 9 מתוך 10 העסקאות שבוצעו לא יידע הנציג את המפקח בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם.

מוקד שירות הלקוחות של פלאפון , צילום: יח"צ מוקד שירות הלקוחות של פלאפון | צילום: יח"צ מוקד שירות הלקוחות של פלאפון , צילום: יח"צ

בעסקה אחת הנציגה לא היתה בקיאה בהבדלים שבין חסימת שירותים ב"טופס גישה לשירותים" הכלול בהסכם ההתקשרות לבין חסימת אתרים ותכנים פוגעניים.  בעסקה אחרת הנציג לא הציע, גם לבקשת המפקח, תכנת סינון אתרים ותכנים פוגעניים מכיוון שלא ידע ולא שמע לדבריו דבר על קיומה.

רק בשלוש עסקאות ביצעו הנציגים פעולה של התקנת תכנת סינון לאתרים ותכנים פוגעניים בחינם, וזאת לאחר בקשה מפורשת של המפקח. בשבע העסקאות הנוספות הפנו הנציגים את המפקחים למוקד שירות הלקוחות של החברה על מנת לקבל פרטים ולהתקין את התוכנה האמורה.

תגובת פלאפון: ״כפי שעולה מדו"ח המשרד, מדובר בבדיקות שנערכו לפני 3 שנים, בזמן זה החברה טיפלה בנושא לעומק, חידדה ותדרכה את נהלים והנציגים בעניין. בכוונת החברה להגיש את טיעוניה למשרד״.

תגיות