אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Lemonade גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק צילום: BEN KELMER

חברת Lemonade גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק

חברת טכנולוגיות הביטוח תשתמש בסבב העצום להרחבת פעילותה בארה"ב ואירופה, ופיתוח מוצרים ביטוחיים חדשים; בגיוס השתתפו גם גוגל ונצ'רס, קרן ג'נרל קטליסט, OurCrowd ועוד

11.04.2019, 13:01 | מאיר אורבך

גיוס ענק לחברת טכנולוגיות הביטוח למונייד (Lemonade): החברה הכריזה היום (ה') על סבב של 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית, שכבר השתתפה בגיוס הקודם של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

בסבב השתתפו משקיעי למונייד הקיימים, ביניהם גוגל ונצ'רס, קרן הון הסיכון האמריקאית ג'נרל קטליסט, Thrive Capital (ששייכת לג'וש קושנר, מבעלי חברות הביטוח הדיגיטליות הגדולות בארה"ב ואחיו של ג'ראד קושנר), חברת הביטוח אליאנץ ו-OurCrowd.

עד כה גייסה החברה הישראלית 480 מיליון דולר בארבעה סבבים. קרנות הון הסיכון אלף וסקויה שהשקיעו בחברה בשלבים המוקדמים לא השתתפו בגיוס הנוכחי. הגיוס אינו כולל רכישה של מניות עובדים ומנהלים. החברה נוסדה על ידי שני וותיקי תעשיית ההייטק המקומית, דניאל שרייבר ושי וינינגר, ומעסיקה כיום 170 עובדים, מתוכם 60 בישראל.

מייסדי החברה, שי וינינגר ודניאל שרייבר, צילום: BEN KELMER מייסדי החברה, שי וינינגר ודניאל שרייבר | צילום: BEN KELMER מייסדי החברה, שי וינינגר ודניאל שרייבר, צילום: BEN KELMER

למונייד מתכננת להשתמש בכספים שגייסה להאצת ההתרחבות שלה באירופה וארצות הברית ולפיתוח קווי מוצר חדשים. החברה היא מבטחת מורשה לתחומי הרכוש והנזק. היא החלה להציע ביטוח לשוכרים ובעלי בתים ביטוח מאז סוף 2016 וכיום זמינה ברוב ארצות הברית.

בשיחה עם כלכליסט אמר וינינגר, נשיא החברה: "אנחנו מאיצים את תהליכי הגיוס שלנו והעבודה ולכן קרנות שהשקיעו בשלבים מוקדמים לא השתתפו. ההשקה של אירופה מתקרבת מאוד והיא תהיה גדולה הרבה יותר ממה שחשבנו. אנחנו פעילים ב-27 מדינות בארצות הברית ומשיקים פעילות במדינות בקצב מאוד מהיר. אנחנו מפתחים הרבה מוצרים חדשים שחלקם ייחשפו השנה, ומשפרים משמעותית את היכולת שלנו להתמודד עם אסונות ומשברים וטיפול בתביעות". לדבריו, למונייד בנתה עצמה כחברת דיגיטל מראשיתה ולכן מחזיקה הרבה יותר מידע מכל חברת ביטוח אחרת, מה שמקנה לה יתרון משמעותי. סבב הגיוס יושלם במהלך הרבעון השני של השנה.  

"ראינו את למונייד מתפתחת וצומחת בזכות היכולות שלה בתחום הביג דאטה וה-AI. החברה הצליחה להגיע לחצי מיליון לקוחות בתוך פחות משנתיים", אמר שו נייטה, שותף בסופטבנק וחבר בדירקטוריון של למונייד.

צמיחה מהירה בארצות הברית

החברה מציעה ביטוח רכוש לבעלי בתים ולשוכרי דירות, בשיטה המזכירה את "הלוואות העמיתים", שבה המשתמשים עצמם יערבו לתוכנית הביטוחית של חבריהם. לאחרונה הודיעה על מיניו של ארז דיקמן בכיר בתעשיה לסמנכ"ל הפיתוח שלה. בדו"ח שהוציאה למונייד לסיכום 2018, דיווחה על הכנסות של 57 מיליון דולר - צמיחה מרשימה לעומת מכירות של 10.1 מיליון דולר ב-2017. על פי הדיווח, ההכנסות של החברה נחלקו ל-8.9 מיליון דולר ברבעון הראשון, 12.4 מיליון דולר ברבעון השני, 18.2 מיליון דולר ברבעון השלישי ו-17.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

למונייד מבטחת כיום 425 אלף בתים בארצות הברית בהשוואה ל-100 אלף שנה בתקופה שקדמה לתקופת הדיווח, בשווי ביטוחי כולל של 50 מיליארד דולר. יש לה נתח של 6% מבין המבטחים בפעם הראשונה את הדירות שהם שוכרים.

תגיות