אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ניו יורק

"הטכנולוגיה שלך הכי טובה? אם לא תצליח למכור את המוצר, זה לא משנה"

סגן נשיא קאריק קאפיטל פרטנרס, רוב דילייני, תיאר בפאנל שהנחה יונתן לוונדר מ־KPMG והתקיים בוועידת Mind the Tech 2019 של "כלכליסט", מה צריכה לעשות חברה ישראלית המגיעה לארה"ב. "נדרשת גישה שיווקית המתאימה לקהל האמריקאי"

14.04.2019, 08:56 | הגר רבט

"בכל פעם שאני מגיע לניו יורק, יש יותר ויותר ישראלים. היום פועלים כאן 400 סטארט־אפים, ויש צפי ל־800 בשנים הקרובות. אז כיצד מתחיל המסע של חברה ישראלית לארה"ב ומה עליה לעשות?" את השאלה הזו הפנה יונתן לוונדר מפירמת KPMG לפאנל שהנחה בוועידת Mind the Tech 2019 של "כלכליסט", שעסק בצמיחה (סקיילינג) גלובלית - משלב הסיד ועד לאקזיט או להנפקה.

"סקיילינג מתחיל במכירות. יכולה להיות לך הטכנולוגיה הטובה בעולם, אבל אם לא תצליח למכור את המוצר, זה לא משנה", אמר רוב דילייני, סגן נשיא ב־Carrick Capital Partners. "מה שאנחנו רוצים לראות בחברה מההתחלה זו גישה שיווקית שמתאימה לקהל האמריקאי".

קראו עוד בכלכליסט

סיון שמרי־דהן, שותפה בקרן קומרה קפיטל, אמרה: "הרבה חברות ישראליות מפוקסות מההתחלה על הגעה לשוק האמריקאי. זה לא היה המקרה לפני כמה שנים. אז לחברות אמריקאיות, עם המבטא הנכון והתרבות הנכונה, היה יתרון גדול. היום סף הכניסה לשוק הזה ירד משמעותית - במיוחד לחברות שמוכרות תוכנה בתחום SAAS ו-B2C. למנכ"לים הישראלים יש היום שאיפות גדולות הרבה יותר לבניית חברה והגעה לשוק האמריקאי, ואנחנו מעודדים את היזמים שלנו לפתוח את המשרדים הקדמיים שלהם כאן. אבל עדיין לדעתי האתגר הגדול ביותר הוא הקמת מערכת שיווק ומכירות מקומי.

קן ברונפין, שותף בכיר ב־Hearst VEntures, אמר: "אני אחזור לבייסיק ואציין שלדעתי אחד האתגרים הגדולים הוא העברת המשפחה לניו יורק - לרוב לוקח חודשים עד שהמשפחה שלך מצטרפת אליך, ואתה יושב כאן לבד ודואג למשפחה שנשארה מאחור. בצד המקצועי, ישראלים יודעים כיצד לשכור צוותים טכנולוגיים אבל קשה להם הרבה יותר להקים צוות מכירות מקומי. לכן זה קריטי שיהיו לך קשרים עם משקיעים מקומיים שיוכלו לכוון אותך".

 
מימין: קן ברונפין, סיון שמרי־דהן, רוב דילייני ויונתן לוונדר
מימין: קן ברונפין, סיון שמרי־דהן, רוב דילייני ויונתן לוונדר צילום: אוראל כהן
 
לוונדר שאל האם יזמים ישראלים צריכים לגייס כסף ממשקיעים אמריקאים כבר בשלב מוקדם, אולי אפילו כתחליף למשקיעים ישראלים. "צריך שילוב, במיוחד בשלבים הראשונים", אמרה שמרי־דהן. "אני רואה את המשקיעים האמריקאים מגיעים לרוב בסבב B, אז זו תקופה טובה לפתוח דלתות בארה"ב".

בתשובה לשאלה האם בהשקעה הם מכוונים למכירה או להנפקה, אמרה שמרי דהן: "אנחנו רוצים לראות חברה שמסוגלת להגיע להנפקה בנאסד"ק, אבל בוודאי שבהרבה מקרים זה יסתיים דווקא ברכישה. כשהקמנו את קומרה אף אחד לא האמין שיהיה שוק late stage גדול כל כך בישראל, ואני יכולה להגיד לכם שיש היום 250 חברות כאלה בישראל, ויותר מ־40 מהן יהיו מוכנות להנפקה בתקופה הקרובה. אני חושבת ש־2019 תהיה משמעותית להנפקות - גם בישראל וגם בארה"ב".

ברונפמן חלק עליה: "לא כל החברות מתאימות להיות ציבוריות, ולא כולן צריכות לשאוף לכך. אני נמצא בחברה שנותרה פרטית עשרות שנים, ויש לכך יתרונות משמעותיים. חברות מסוימות יכולות בהחלט לשאוף לרכישה וזו מטרה נהדרת. קשה לי לחזות את שוק ההנפקות בארה"ב - מדובר כיום בשוק פגיע מאוד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות