אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגיסטו הישראלית נרכשת בידי ענקית הסטרימינג Vimeo בכ-100 מיליון דולר

מגיסטו הישראלית נרכשת בידי ענקית הסטרימינג Vimeo בכ-100 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה לעריכה אוטומטית של סרטונים, שזכתה להצלחה בקרב עסקים; היא קמה ב-2010 וגייסה עד כה כ-22.5 מיליון דולר בארבעה סבבים ממשקיעים בולטים כקרן מאגמה, הורייזון ונצ'רס וקוואלקום ונצ'רס. בעקבות הרכישה, תהפוך מגיסטו למרכז הפיתוח של וימאו בארץ

15.04.2019, 15:30 | רפאל קאהאן

מגיסטו הישראלית נרכשת בידי פלטפורמת שיתוף הווידאו וימאו (Vimeo); סכום הרכישה טרם נחשף, אך לפי הערכות בשוק עומד על כ-100 מיליון דולר. העסקה צפויה לצאת לפועל עד סוף הרבעון השני; שתי החברות שיתפו פעולה ביניהן בתקופה האחרונה, מה שככל הנראה תרם להבשלת העסקה. החברה הוקמה ב-2010 בידי אורן בוימן ואלכס רב-אחא ומעסיקה כיום כ-75 עובדים ברחבי העולם, כשרובם בישראל. בעקבות הרכישה, תהפוך החברה למרכז הפיתוח של וימאו בארץ.

קראו עוד בכלכליסט

"שיתוף הפעולה עם וימאו יאפשר לקבל חבילת פתרונות לווידאו, מהיצירה ועד לשלב ההפצה. הרכישה תהפוך את השירות לוואן-סטופ-שופ לצרכי וידאו", אמר ל"כלכליסט" בוימן, מנכ"ל החברה. "הצלחנו למצוא רוכש שמהווה נפש תאומה עבורנו. אני מתכוון להישאר בחברה", הוסיף.

גרסה מוקדמת של אפליקציית מגיסטו גרסה מוקדמת של אפליקציית מגיסטו גרסה מוקדמת של אפליקציית מגיסטו

מגיסטו פיתחה אפליקציית עריכה אוטומטית ופשוטה לסרטונים ביתיים שצולמו בסמארטפון, ומסוגלת לחסוך את הצורך בכלים מקצועיים יקרים. היא גם מאפשרת למשתמש להגדיר מיהם המצולמים החשובים ביותר בכל פריים, וכך לאפשר לתוכנה להדגיש אותם בכל גרסה ערוכה. הטכנולוגיה של החברה נמצאת גם בשימוש עסקים שמעוניינים לייצר לעצמם סרטוני תדמית ופרסום מהר ובעלות נמוכה, תוך שמירה על איכות מקצועית. וימאו, הרוכשת, מתחרה בפלטפורמות סטרימינג כיוטיוב ומהווה בית לכ-90 מיליון יוצרים מ-150 מדינות.

החברה הישראלית כיוונה במקור לשוק הפרטי, אך עם השנים הפכה ממוקדת יותר בשוק הארגוני. הסרטונים שהאפליקציה שלה מפיקה ניתנים לשיתוף בפלטפורמות הרשת השונות בקלות ובמהירות. החברות הסבירו שהן מתכננות לפתח פורמט וידאו קצר חדש לגמרי ולהטמיע אותו בפלטפורמת וימאו, כשמשתמשי מגיסטו יוכלו לקבל גישה לכלי הפיתוח והעריכה של וימאו. "מגיסטו מסייעת ליזמים ועסקים קטנים לייצר לעצמם יכולות לספר סיפור דרך וידאו", הוסיף בוימן. "הפיתרון שלנו משטח את העלויות של יצירת תוכן מבוסס וידאו ומאפשר לעסקים לנוע מהר יותר".

אורן בוימן ואלכס רב-אחא, צילום: אודי תירוש אורן בוימן ואלכס רב-אחא | צילום: אודי תירוש אורן בוימן ואלכס רב-אחא, צילום: אודי תירוש

"מגיסטו הינה חברה חדשנית ומובילת שוק בתחום עריכת וידאו אוטומטית שפתחה טכנולוגיה יחודית בתחום ה-AI ,עם צוות הנהלה וביצוע מופלא", אמר לכלכליסט יהל זילקה, שותף בקרן מאגמה. "לחברה מיליוני משתמשים פרטיים והיא הצליחה מאד בהתאמת המוצר ללקוחות עסקים קטנים ובינוניים. בעקבות ההצלחה היתה התעניינות ופניות לגבי המוצר וביכולות לשלב כוחות עם פלטפורמות שיוכלו להתקדם ולכבוש את השוק העולמי ולצמוח מהר. להערכתי, החברה המשולבת תהווה כוח מרכזי בעולם עריכת הווידאו".

וימאו שייכת לתאגיד IAC, שבבעלותו גם קבוצת Match ובתוכה אפליקציות היכרויות פופולריות כטינדר. למרות גידול בהכנסות של כ-28% לכ-44 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2018 לעומת התקופה המקבילה בשנה קודם לכן, עדיין רשמה וימאו הפסד של כ-10 מיליון דולר. ניכר שהרכישה מיועדת לחזק את המיצוב שלה בשוק העסקי כדי להגדיל את הכנסותיה. הטכנולוגיה של מגיסטו, שמבוססת על כלי בינה מלאכותית, מספקת ערך מוסף נרחב לקו השירותים שווימאו מציעה כיום.

תגיות