אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו: הקו האדום של הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בסין צילום: נת"ע

צפו: הקו האדום של הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בסין

הקרונות הראשונים צפויים להגיע לישראל עוד השנה אחרי שיעברו סדרת בדיקות והתאמות נוספות. מנכ"ל נת"ע: "אנו פועלים לפי לוחות הזמנים ועם הפנים להפעלת הקו באוקטובר 2021"

16.04.2019, 17:19 | שירות כלכליסט

חברת נת"ע הודיעה היום על נסיעה ראשונה של הקרון הראשון של הקו האדום, שבוצעה במתחם מפעל הייצור בסין. הקרונות הראשונים צפויים להגיע לישראל עוד השנה אחרי שיעברו סדרת בדיקות והתאמות נוספות. 

רכבות הקו האדום מיוצרות ע"י חברת CRC הסינית. אשתקד הוצג בישראל דגם הקרון, לצורך בדיקות ולקבלת משוב מהציבור. בעקבות חוות הדעת בוצעו שיפורים בתכנון פנים הקרון, שהוטמעו לקראת ייצור הקרונות.

רכבות הקו האדום מורכבות משני קרונועים מחוברים, באורך כולל של 70 מ', וברוחב של 2.65 מ'. כל רכבת תכיל כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים. כל קרון מונע ע"י שמונה מנועים, ומוזן בחשמל דרך כבל עילי לאורך התוואי. בעת האטה או בלימה, הקרון יחזיר אנרגיה למערכת החשמל, וכך למעשה תייצר הרכבת בעצמה כ-15% מהאנרגיה החשמלית הנחוצה לה.

הקרונות בניסוי בסין, צילום: נת"ע הקרונות בניסוי בסין | צילום: נת"ע הקרונות בניסוי בסין, צילום: נת"ע

הקו האדום הוא הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת"ע מקימה. הוא ייסע מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב עד בת ים וישרת כרבע מיליון נוסעים ביום. במקביל, מבצעת נת"ע בעבודות להקמת הקו הסגול – מיהוד דרך רמת גן ללב תל אביב, והקו הירוק – מראשל"צ וחולון דרך תל אביב עד הרצליה.

הקרון מבפנים בניסוי בסין, צילום: נת"ע הקרון מבפנים בניסוי בסין | צילום: נת"ע הקרון מבפנים בניסוי בסין, צילום: נת"ע

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און: "אנחנו משלימים היום עוד אבן דרך חשובה בפרויקט הקו האדום. בחודש הבא כבר נתחיל בהנחת המסילות, לקראת הגעת הקרונות הראשונים בהמשך השנה. המינהור כמעט הושלם, ואנחנו מתקדמים בהכנות לאורך המקטעים העיליים, לפי לוחות הזמנים ועם הפנים להפעלת הקו באוקטובר 2021".

תגיות