אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל לא ויתרה על הרכב האוטונומי, מנהלת מו"מ עם יצרניות חיישנים צילום: HybridCars

אפל לא ויתרה על הרכב האוטונומי, מנהלת מו"מ עם יצרניות חיישנים

מקורות המקורבים לנושא מסרו לסוכנות רויטרס שהחברה מנסה להשיג מערכת זיהוי מכשולים שתהיה זולה ויעילה מהנמצא בשוק. זאת, לאחר שרק בינואר האחרון פיטרה מאות מהנדסים שעבדו על פרויקט הרכב, ונראה שתנטוש אותו

17.04.2019, 17:23 | שירות כלכליסט

אפל לא ויתרה על טיטאן, פרויקט הרכב האוטונומי שלה: מקורות המקורבים לנושא מסרו לסוכנות רויטרס שהחברה מנהלת מגעים לרכישת חיישני לידאר - סורקי לייזר שמאפשרים לכלי רכב עצמוניים לגלות מכשולים בנסיעה.

קראו עוד בכלכליסט

אחד המקורות טען שאפל מחפשת "עיצוב מהפכני" ללידאר שלה, אך לא חשף את זהות החברות עמן מתקשרת יצרנית האייפון.

עיצוב קונספט של מכונית אפל, צילום: HybridCars עיצוב קונספט של מכונית אפל | צילום: HybridCars עיצוב קונספט של מכונית אפל, צילום: HybridCars

עד כה השתמשה אפל בלידאר של חברת Velodyne, שעולה כמאה אלף דולר ליחידה וכולל רכיבים מכניים - שני מאפיינים שעושים אותו לבלתי מתאים עבור ייצור המוני. לפי שני אנשים המקורבים לנושא, מפעילה אפל צוות לפיתוח לידאר משלה שתוכל לזהות עצמים במרחק של מאות מטרים לפני המכונית. כנראה שהחברה תנסה להסתמך על טכנולוגיות קיימות כדי להוזיל עלויות ולהאיץ את התהליך.

עדיין לא ברור האם הפיתוח של אפל יהיה רכב אוטונומי, מערכת לכלי רכב אחרים, או רק תשתית תוכנה ועיבוד נתוני סנסורים. ככל הנראה שהאפשרות של פיתוח רכב משלה היא הפחות סבירה; מדובר באתגר טכני ושיווקי גדול מאוד, שישתלם לחברה פחות משימוש בכלי רכב של יצרנים אחרים.

לדברי המקורות, אפל לא איבדה עניין בתחום הרכב על אף שצמצמה את פרויקט הרכב מאז 2016 ואף ביצעה קיצוצים בצוותי הרכב שלה בינואר השנה. לפי הדיווח של רויטרס, החברה אמנם פיטרה כ-190 איש, אך שכרה אחרים וגייסה מנהלים מנוסים, ביניהם מייקל שווקוץ', בעברו מפתח תמסורות ההנעה בחברת טסלה.

         

תגיות