אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קפה גרג מקימה מפעלי פסטה כדי להוריד עלויות צילום: יואב פלד

בלעדי לכלכליסט

קפה גרג מקימה מפעלי פסטה כדי להוריד עלויות

משקיעה 10 מיליון שקל בפסי ייצור שישמשו גם רשת מזון מהיר חדשה בשם ביגה פסטה בר שתפעל בקניונים. הבעלים יאיר מלכה: "נפתח מוצרים ייחודיים ובידול"

22.04.2019, 08:21 | אורנה יפת

קבוצת גרג משיקה רשת חדשה למזון מהיר, תחת המותג ביגה, כך נודע ל"כלכליסט". הרשת החדשה, שתכונה ביגה פסטה בר, תתמחה במנות פסטה שיוגשו במקום ובמכירת חומרי גלם טריים שניתן לקחת הביתה. הסניף הראשון של הרשת, המשמש גם כחנות מפעל, נפתח בנשר בצפון. סניף נוסף נפתח לפני כחודש באזור התעשייה בקיסריה.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי הקבוצה בבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי, מקימה שלושה מפעלים חדשים בנשר על שטח כולל של 2,500 מ"ר: מפעל לייצור פסטה טרייה, מפעל לייצור רטבים ומפעל לייצור אבקות תיבול, אשר יספקו מוצרים לרשתות בתי הקפה שבבעלותה. ההשקעה בפסי הייצור במפעלים עומדת על כ־10 מיליון שקל.

עד כה רכשה קבוצת גרג פסטות טריות מספק הפסטה ריקו (Ricco). "רוב הרשתות קונות את אותם חומרי גלם מאותם ספקים, ואין להן יתרון", מסר ל"כלכליסט" יאיר מלכה, מבעלי הקבוצה. "אני מקים מפעלים כדי להכין לעצמי את חומרי הגלם, כדי לפתח מוצרים ייחודיים לנו וכדי להוזיל עלויות תפעול. אני רוצה לתת לעצמי שירות ולשרת את הרשתות שלי. על מפעל הפסטה אנחנו עובדים קרוב לשנה. ואז אם כבר יש מפעל אז אני מחליט גם להקים רשת. הקמת מפעל הפסטה הטרייה הובילה להקמת רשת ביגה פסטה בר".

ברשת המזון המהיר יימכרו מנות של רביולי, פסטות טריות ופסטות ללא גלוטן, לזניות, סלטים בהרכבה אישית, פיצות מהטאבון, פסטות לרכישה במשקל ורטבים לצריכה ביתית. הפסטה מוגשת בכלים חד־פעמיים, והסניפים ייתנו גם שירות משלוחים.

יאיר מלכה מבעלי קבוצת גרג, צילום: אלעד גוטמן יאיר מלכה מבעלי קבוצת גרג | צילום: אלעד גוטמן יאיר מלכה מבעלי קבוצת גרג, צילום: אלעד גוטמן

הרעיון להקמת רשת מזון מהיר הגיע מתוך צורך שזיהו בעלי הקבוצה להוזיל עלויות לזכיינים. בשנים האחרונות מתמודדות רשתות בתי הקפה עם קושי לגייס זכיינים המוכנים להשקיע מיליוני שקלים בסניפים. סניפי ביגה פסטה בר הם בני 40-80 מ"ר וההשקעה בכל סניף מוערכת ב־800 אלף שקל, סכום שנחשב נמוך בהשוואה להשקעה הממוצעת בהקמת סניף של בית קפה (העומדת על כ־1.5 מיליון שקל) או סניף של רשת מסעדות (השקעה המוערכת בלפחות 2 מיליון שקל).

לדברי מלכה, המטרה היא להקים את רוב הסניפים בקניונים. "העסקים שלי מושפעים מתנועת המבקרים בקניונים שנמצאת במגמת ירידה, זאת כיוון שאנשים קונים פריטי אופנה בסלולר ומגיעים פחות לקניון. הרציונל שלנו כיום הוא לעזור לזכיינים להוזיל עלויות. זכיינים רוצים עסקים קטנים, רוצים להתפתח ולגדול, ומחפשים עסקים יותר זולים להקמה כי עלויות שכר הדירה ושכר עבודה מקשים עלינו. בנוסף, יש לי כבר שתי רשתות – גרג וביגה. אני לא אפתח עוד רשת בתי קפה, אז אני פותח רשת קטנה יותר שאני יכול להכנס לקניונים בעלויות זולות", אומר מלכה. "בשלב ראשון נפתח חמש חנויות, אבל הפוטנציאל הוא הקמה של עשרות סניפים לממכר מזון מהיר".

כיום לקבוצת גרג כמה מפעלים בבעלותה שחלקם עוד בהקמה, שמייצרים עבורה לחמים, מוצרי מאפה ללא גלוטן, פסטה טרייה מפוסטרת, ומפעלים לרטבים ולאבקות שנמצאים בהקמה.

מחזור המכירות המוערך של הקבוצה כ־900 מיליון שקל בשנה והיא מפעילה כיום כ־100 סניפים של רשת בתי הקפה גרג, 35 סניפים של רשת ביגה, וששה סניפים של סנדוויץ' בר, דוכנים לסנדוויצ'ים שפועלים באזור הצפון.

תגיות