אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדבר הבא בתעופה? הנוסעים יישקלו לפני הטיסה צילום: גטי אימג'ס

הדבר הבא בתעופה? הנוסעים יישקלו לפני הטיסה

חברה בריטית מציעה לחברות התעופה התקנה של "רפידות לחץ" שישקלו באופן דיסקרטי את הנוסעים בעודם עוברים בשדה התעופה. מה המטרה?

22.04.2019, 20:37 | שירות כלכליסט

ייתכן שבקרוב תיאלצו להישקל לפני שאתם עולים לטיסה, כחלק מניסיון לצמצום עלויות ופליטות פחמן דו חמצני.

חברת Fuel Matrix מברקשייר, אנגליה, מנהלת שיחות עם חברות תעופה בריטיות שמבצעות טיסות ארוכות, לגבי התקנתן של "רפידות לחץ" שישקלו באופן דיסקרטי את הנוסעים בעודם עוברים דרך שדה התעופה.

המידע הזה יוכל להיות מועבר ישירות לתא הטייס על מנת שהטייסים יוכלו לחשב באמצעותו בדיוק לכמה דלק זקוק המטוס. הרעיונות שהועלו עד כה כוללים התקנת רפידות לחץ בעמדות מסירה עצמית של מטען, או בסורקים שמוצבים בעמדות הבידוק הביטחוני.

בתור לצ בתור לצ'ק אין | צילום: גטי אימג'ס בתור לצ

חברות התעופה נדרשות לחשב במדויק כמה דלק הן צריכות לטיסותיהן, וככל שמשקל המטוס רב יותר – כך יש צורך ביותר דלק. השימוש ביותר דלק לא רק שמייקר עלויות לחברות התעופה, אלא מוסיף לזיהום האוויר. כיום מחשבות חברות תעופה את המשקל הכולל על כל טיסה בעזרת אומדן מבוסס מגדר, לפיו גבר שוקל 88 ק"ג בממוצע, אשה 70 ק"ג בממוצע, וילד 35 ק"ג בממוצע. אבל Fuel Matrix מאמינה שהחישוב הזה גורם לחברות התעופה להשתמש ביותר דלק משהן צריכות.

מתקן הבידוק הביטחוני לנוסעים, צילום: שאטרסטוק מתקן הבידוק הביטחוני לנוסעים | צילום: שאטרסטוק מתקן הבידוק הביטחוני לנוסעים, צילום: שאטרסטוק

סמנכ"ל התפעול של החברה, ניק ברסייר, אמר כי רוב הטיסות נושאות 1% יותר דלק ממה שהן צריכות, ושורפות 0.3%-0.5% יותר דלק עקב משקל הדלק העודף.

זו אינה הפעם הראשונה שרעיון שקילת הנוסעים לפני טיסות עולה לדיון. ב-2015, אוזבקיסטן איירווייז הודיעה שתחל לשקול נוסעים בדלפקי הצ'ק-אין. לדבריה אז, אנשים בעלי משקל עודף לא יורשו לעלות על טיסות עמוסות או על מטוסים קטנים, אם מגבלות המשקל נחצות.

ב-2017 חברת פינאייר הפינית השיקה גם היא תוכנית דומה, אך זו הייתה על בסיס התנדבותי בלבד.

תגיות