אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוצאת מהחניה: פנגו תציע ביטוחי רכב צילום: שוקה כהן

בלעדי לכלכליסט

יוצאת מהחניה: פנגו תציע ביטוחי רכב

החברה מקימה עם מנורה סוכנות דיגיטלית שתוחזק בחלקים שווים בינהן. הגברת התחרות בדיגיטל צפויה לגרום להורדת מחירים

23.04.2019, 07:16 | רחלי בינדמן

שחקנית חדשה נכנסת לתחום ביטוח הרכב. ל"כלכליסט" נודע כי חברת שירותי החניה הדיגיטליים פנגו מקימה סוכנות ביטוח רכב דיגיטלית בשיתוף עם קבוצת מנורה מבטחים שמנוהלת על ידי יהודה בן אסאייג. הסוכנות תוחזק על ידי שני הגופים בחלקים שווים.

קראו עוד בכלכליסט

פנגו, שלה מעל 2 מיליון מנויים פעילים, תשמש זרוע הפצה לביטוחי הרכב של מנורה או חברת הביטוח שומרה שבבעלותה. מנורה מגיבה כאן לתחרות בענף הרכב שמתחילה להרים ראש מצד חברות הביטוח הדיגיטליות החדשות - ליברה של אתי אלישקוב ו־Wesure של אמיל וינשל - שמציעות מחירים תחרותיים למצטרפים בהליך דיגיטלי מלא לחלוטין.

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו, צילום: שוקה כהן רועי אלבז, מנכ"ל פנגו | צילום: שוקה כהן רועי אלבז, מנכ"ל פנגו, צילום: שוקה כהן

בתחילת החודש פרסם "כלכליסט" את תוצאות חברות הביטוח בביטוחי רכב מקיף המעידות על רווחיות גבוהה מאוד בתחום, כתוצאה בין היתר מהעלאת תעריפי ביטוח הרכב בשנה האחרונה. כך, רווחיה של מנורה מהביטוח המקיף זינקו ב־61% ב־2018, ל־200 מיליון שקל. אלא שמסתמן כי החל מ־2019 חל שינוי מגמה ועל רקע השיווק האגרסיבי של ליברה, כמו גם שחקנים קיימים כמו הכשרה ביטוח שהשיקה אף היא אשתקד אפליקציית הצטרפות דיגיטילית לביטוחי רכב, המחירים בענף צפויים לשוב ולרדת, לפחות בטווח הקצר. זאת שכן החברות המסורתיות עדיין מקוות שהשחקניות החדשות בתחום לא ישרדו לאורך זמן ללא מודל כלכלי יציב ובהיעדר הון משמעותי.

עקיפה של סוכני הביטוח

 

איך זה יעבוד? נהגים שיתעניינו ברכישת ביטוח באמצעות סוכנות פנגו ביטוח, דרך אפליקציית פנגו, ימלאו שאלון דיגיטלי. בסופו של השאלון, תוצג ללקוח הצעת מחיר לרכישת פוליסה, וככל שהלקוח יבקש לרכוש את הפוליסה וכמובן בכפוף לאישור של חברת הביטוח, תונפק לו פוליסת ביטוח. כדי לפתות את המשתמשים בפנגו לנסות את השירות תינתן הטבת הצטרפות לתקופה מוגבלת, בדמות זיכוי של עד 250 שקל לתשלום על חניות בכחול־לבן לחצי שנה, הטבה שיש לגלם בהיקפי השימוש של הלקוח בפנגו ובמחיר הביטוח שיוצע על ידי הסוכנות ומנורה.

הצירוף הדיגיטלי אמור לסייע בהפחתת עלויות לחברת הביטוח של מוקדנים ואנשי שירות. במנורה ובפנגו עובדים על מערכת שתאפשר מילוי תהליך תביעה ושירותי ביטוח דרך האפליקציה לצד שירות אנושי למי שיחפוץ בכך. דרך אפליקציית פנגו יוכל הלקוח לקבל הצעות לרכישת ביטוחי רכב, תחילה של מנורה מבטחים ושומרה, ובהמשך פנגו תצרף גם חברות נוספות. המהלך של מנורה עלול לגרום להרמת גבה מצד סוכני הביטוח של החברה במה שעשוי להתפרש כמכירה ישירה שתעקוף את הסוכנים.

פנגו נמצאת בבעלות משותפת של חברת מילגם ויוניסל פתרונות סלולריים. מילגם היא חברה ותיקה העוסקת במתן שירותים וניהול פרויקטים, ואילו יוניסל הוקמה ב־2001 והיא חלק מקבוצת קרדן ועוסקת במועדוני לקוחות. מנכ"ל פנגו הוא רועי אלבז.

ניסיון לתת פתרון כולל לנהגים

ההחלטה של פנגו להיכנס גם לעולם הביטוח נובעת מהאסטרטגיה למתן פתרון כולל לנהגים בכל העולמות הסובבים רכב: חניה, אחזקה ודרך. בתחילת השנה הכריזה פנגו גם על כניסה לעולם השירות לרכב כשהשיקה את שירות "פנגו עד הבית" המציע איסוף והחזרה של הרכב פעמיים בשנה: פעם אחת לטיפול שנתי ופעם נוספת לטסט. האפליקציה תאפשר כעת תשלום על חניה בכחול־לבן ובחניונים, ניווט לחניה פנויה בחניונים באמצעות צייד החניה, שטיפת הרכב, שירות חילוץ, תיקון פנצ'רים, תשלום על נסיעה בכבישי אגרה וכעת גם ביטוחי רכב.

תגיות